سایت معرفی و نقد کتاب وینش
سایت معرفی و نقد کتاب وینش

متن‌هایی که می‌اندیشند

اشتراک گذاری این مقاله در فیسبوک اشتراک گذاری این مقاله در توئیتر اشتراک گذاری این مقاله در تلگرام اشتراک گذاری این مقاله در واتس اپ اشتراک گذاری این مقاله در لینکدین اشتراک گذاری این مقاله در لینکدین

متن‌هایی که می‌اندیشند

درباره کتاب «فقط روزهایی که می‌نویسم» نوشته آرتور کریستال و ترجمه احسان لطفی، نویسنده مقاله: کاوان محمدپور، صدای غزال فاتح‌راد

متن‌هایی که می‌اندیشند

نویسنده مقاله‌ای که در وینش‌آوای این هفته می‌شنوید باور دارد که آرتور کریستال در کتابش با عنوان «فقط روزهایی که می‌نویسم» توانسته به متنی دموکراتیک برسد: کریستال در هیچ جای از نوشته‌هایش قصد ندارد که جواب سوال‌ها را به شکل متقن بیان کند. به عبارتی همیشه به خوانندگان فرصت می‌دهد که از منظری متفاوت -و با اتکا بر دانش خود- جواب‌های دیگری را برای سوال‌ مورد نظر پیدا کنند، از این رو متن همیشه پویا باقی‌ می‌ماند و انگار خودِ متن‌ها می‌اندیشند.

متن دموکراتیک به خواننده اجازه می‌دهد در پایان کار همراه با اطلاعاتی که نویسنده در اختیارش قرار داده، نظری متفاوت به نسبت نظر نویسنده داشته باشد. این مقاله صوتی را با صدای غزال فاتح‌راد بشنوید.

 

متن‌هایی که می‌اندیشند

 

اینجا وینش‌آوا است و محلی برای شنیدن مقاله‌ها. اما اگر دوست دارید به جای شنیدن این مقاله متن آن را بخوانید به اینجا بروید.

حامی ما باشید

این مقاله را ۵ نفر پسندیده اند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *