سایت معرفی و نقد کتاب وینش
سایت معرفی و نقد کتاب وینش

پنج مانگای پرفروش

پنج مانگای پرفروش

 

اگر می‌خواهید خواندن مانگا را آغاز کنید اما نمی‌دانید از کجا باید شروع کرد می‌توانید از لیستی که برایتان آماده کرده‌ایم استفاده کنید. در متن پیش رو پنج مجموعه مانگای پرفروش تمام دوران‌ها را به اختصار معرفی کرده‌ایم؛ با این امید که شاید مانگای مورد علاقه‌‌ی شما در میان این پنج نام باشد؛ شاید هم سرنخی برای پیدا کردن مانگای محبوب‌تان به دست بیاورید.

اگر می‌خواهید خواندن مانگا را آغاز کنید اما نمی‌دانید از کجا باید شروع کرد می‌توانید از لیستی که برایتان آماده کرده‌ایم استفاده کنید. در متن پیش رو پنج مجموعه مانگای پرفروش تمام دوران‌ها را به اختصار معرفی کرده‌ایم؛ با این امید که شاید مانگای مورد علاقه‌‌ی شما در میان این پنج نام باشد؛ شاید هم سرنخی برای پیدا کردن مانگای محبوب‌تان به دست بیاورید.

 

 

پیش‌تر و در مقاله‌ی مانگا؛ از سنتی دیرین تا نمادی مدرن در مورد ریشه‌ها، موقعیت جهانی و موفقیت‌های کتاب‌های مصور ژاپنی به عنوان یک صنعت صحبت کردیم. در بخشی از آن مقاله به شما توصیه کرده بودیم برای اینکه خواندن مانگا را آغاز کنید دو راه را پیش بگیرید. یا  رشته‌ی علایق خود را به دست گرفته و در جهان بی‌کرانه‌ی کتاب‌های مصور ژاپنی برای یافتن داستانی که با سلیقه‌تان جور دربیاید به جستجو بپردازید؛ و یا اینکه به سلیقه‌ی جمعی و لیست‌های جهانی اعتماد کنید و از دروازه‌ی پرفروش‌ترین‌ها، به دنیای مانگا قدم بگذارید! در این یادداشت پنج مانگای پرفروش در تاریخِ مانگاها را که نه فقط در ژاپن، بلکه در تمام جهان برای خود طرفداران پروپاقرصی دست‌وپا کرده‌اند به شما معرفی خواهیم کرد.

 

One piece نوشته‌ی ائیچیرو اُدا

موفق‌ترین مانگای تمام دوران‌ها با صحنه‌ی اعدام شاه دزدان دریایی، Gold Roger آغاز می‌شود. در روزی که مراسم اعدام برگزار می‌شد جمعیت زیادی برای شنیدن آخرین سخنانش گرد هم آمده بودند. به این امید که سرنخی در مورد گنجینه‌ی با ارزشش، One piece بیابند.

دولت‌های جهان امیدوار بودند که با اعدام این خطرناک‌ترین دزد دریایی دوران امنیت و آرامش دریاها آغاز شود. بی‌خبر از اینکه به ریسمان پوسیده‌ای چنگ انداخته‌اند. حاضرین در مراسم اعدام دریافتند که گنج با ارزش Gold Roger، حاصل یک عمر پادشاهی او بر دریاهای جهان، حالا در گوشه‌ای از Grand Line که به خطرناک‌ترین اقیانوس دنیا معروف است آرام گرفته! به این ترتیب و با اعدام Gold Roger دوران طلایی دزدی دریایی آغاز می‌شود. دیگر همه‌ی پیروان و حتی دشمنان و رقبایش هم در تکاپوی یافتن One Piece بودند.

 

پنج مانگای پرفروش – وان پیس

 

قهرمان اصلی این داستان Monkey D.Luffy است. مرد جوانی که شوق بی‌حدش برای یافتن گنج One Piece او را به شاه جدید دزدان دریایی بدل می‌کند. و چیزی که این پادشاه نوظهور را از سایر هم‌صنفی‌هایش متفاوت می‌کند معامله‌ای است که با شیطان کرده. او یکی از میوه‌های باارزش شیطان را در ازای از دست دادن توانایی شنا کردن خورده است. اگر بخواهم دقیق‌تر وضعیت را تشریح کنم باید بگویم Monkey D.Luffy قدرت بدنی‌ای مهارنشدنی کسب کرده اما در عوض دیگر نمی‌تواند مثل سایر دزدان دریایی همچون ماهی در اقیانوس‌ها شنا کند.

«One Piece» یک حماسه‌ی بلند است! داستانی است شگفت‌انگیز و غنی از مضامین کلاسیکی همچون چگونگی رشد کردن یک قهرمان در جریان سفرهای پر راز و رمز و در دل حوادث پیش‌بینی نشده. انتشار آن از سال ۱۹۹۷ آغاز شد و تا امروز بیش از ۶۵۰ قسمت از این مانگا در سراسر جهان به چاپ رسیده است. One Piece در صدر لیست پرفروش‌ترین مانگاهای تاریخ، با فروشی بالغ بر ۳۸۰ میلیون دلار در سراسر جهان خودنمایی می‌کند.

 

Golgo 13 نوشته‌ی تاکائو سیتو

دومین مانگای پیشنهادی لیست ما با قدمتی ۵۲ ساله، یکی از قدیمی‌ترین مانگاهای تاریخ ژاپن است. نخستین قسمت از این مجموعه‌ی ۱۹۷ جلدی در سال ۱۹۶۸ منتشر شد.

«Golgo 13» زندگی و خاطرات کاری یک قاتل اجاره‌ای بسیار مشهور و کاربلد را روایت می‌کند. قاتلی که نه شکست می‌خورد و نه می‌میرد! ده‌ها و شاید صدها نام مستعار دارد و کسی نمی‌تواند نام واقعی‌اش را حدس بزند. سن و زادگاه Golgo را کسی نمی‌داند. او هر کسی را که لازم باشد، می‌کشد؛ خواه یک قاتل اجاره‌ای دیگر باشد، یا یک شهروند عادی که دشمنی دارد و حتی یک سیاستمدار کارکشته. هیچ‌ پروژه‌ای برای Golgo نشدنی نیست. او می‌تواند به چندین زبان صحبت کند، خیانتکاران را به بدترین شکل ممکن مجازات می‌کند، هرگز با یک مشتری دوبار ملاقات نکرده و نخواهد کرد، یک حساب مخفی در بانک سوییس دارد و روی بدنش زخم‌های مختلفی دیده می‌شوند؛ هر کدام یادگاری از نقطه‌ای در جهان.

 

پنج مانگای پرفروش – گولگو 13

 

از ایتالیا تا آفریقای جنوبی را پیموده و حتی زمانی با نلسون ماندلا همکاری می‌کرده است! Golgo یک معمای واقعی‌ است. شاید به همین دلیل هم باشد که در لیست مانگاهای محبوب جهانی جایگاه خوبی برای خود دست و پا کرده و فروشش را تا ۲۸۰ میلیون دلار هم ارزیابی کرده‌اند.

 

Naruto نوشته‌ی ماساشی کیشیموتو

به دنیای نینجا خوش آمدید! داستانی که در این مجموعه با آن همراه خواهید شد حول زندگی ناروتو اوزوماکی خواهد چرخید. کودکی با رویاهای بزرگی در سر. ناروتو می‌خواهد به یک هوکاج، یا همان بزرگترین نینجای دهکده‌اش تبدیل شود و از این طریق رهبری دهکده را به دست بگیرد. با این حال این کودک شوخ طبع که برای جلب توجه مردمان دهکده‌اش از هیچ کاری دریغ نمی‌کند، مهارت چندانی در هنر پایه‌ی نینجوتسو ندارد و سه بار پشت سر هم در امتحانات ورودی آکادمی مردود شده است. شاید از خودتان بپرسید که چرا برای یک نینجا تسلط بر نینجوتسو ضروری است؟ در واقع نینجوتسو فقط هنر کشتن دشمنان نیست! بلکه فنی است برای استفاده از قدرت‌های درونی در راه رسیدن به اهداف بزرگ. مثلاً بیرون کشیدن گلوله‌ای آتشین از گلو یکی از مهارت‌هایی است که یک نینجا با تکیه بر آموزش‌های نینجوتسو می‌آموزد.

 

پنج مانگای پرفروش – ناروتو

 

«ناروتو»، داستان زندگی کودکی که رویاهای بلندپروازانه‌ای در سر دارد، سرشار از لحظات شادی، رنج، خوشبختی و ناامیدی است. این مجموعه‌ی ۷۲ جلدی علیرغم تمام نقاط ضعفی که با آن دست به گریبان است (مثل بی‌سرانجام رها کردن داستان‌های جانبی‌ای که در طول مسیر رشد ناروتو روایت خواهند شد) توانسته با فروشی بیش‌ از ۲۲۰ میلیون دلار در سراسر جهان، به یکی از محبوب‌ترین مانگاهای تمام تاریخ تبدیل شود.

 

Slam dunk نوشته‌ی تاکاهیکو اینئی

«اسلم دانک» برای مدتی طولانی محبوب‌ترین مانگای ژاپن بود و با یک حساب سرانگشتی می‌توان گفت حداقل ۴ فیلم سینمایی و تعداد زیادی بازی ویدیویی با الهام از این مانگای پرفروش ساخته شده‌اند. تاکاهیکو اینئی اسلم دانک را در فاصله‌ی سال‌های ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۶ نوشت و منتشر کرد؛ یعنی در زمانی که هنوز یک مانگاکای (نویسنده‌ی مانگا) تازه‌کار به حساب می‌آمد. با این وجود در سال ۱۹۹۴، برنده‌ی جایزه‌ی معتبر Shogakukan Manga AWARDS شد و حتی به دلیل کمک به محبوبیت ورزش و به خصوص بسکتبال در میان نوجوانان ژاپنی مورد تقدیر ویژه قرار گرفت.

 

پنج مانگای پرفروش – اسلم دانک

 

قهرمان این داستان نه استعداد خارق‌العاده‌ای در بسکتبال دارد و نه حتی حوصله‌ی بیش از حد تمرین کردن و سختی کشیدن را. ساکوراگی حتی در بین همکلاسی‌هایش هم دانش‌آموز محبوبی به حساب نمی‌آید. تا اینکه با هاروکو، خواهر کوچکتر کاپیتان تیم بسکتبال مدرسه آشنا می‌شود. تشویق‌های هاروکو بالاخره توجه او را به سمت بسکتبال جلب می‌کند و در نهایت باعث می‌شود ساکوراگی تمام انرژی‌اش را برای موفقیت تیمش سرمایه‌گذاری کند.

«اسلم دانک» در مدت کوتاهی پس از انتشار توانست در بین نوجوانان سراسر جهان به محبوبیت برسد و فروش خیره‌کننده‌ی ۱۲۰ میلیون دلاری‌ای را برای خود ثبت کند. نکته‌ی جالب اینکه پس از به شهرت رسیدن این مانگا، از طرف نویسنده و انتشارات Shueisha صندوقی برای حمایت از بسکتبالیست‌های جوان ژاپنی، با هدف همراهی آن‌ها در مسیر رسیدن به لیگ حرفه‌ای بسکتبال NBA تاسیس شد.

 

Case Closed نوشته‌ی گوشو آئویاما

Case closed یا «پرونده بسته شد» که با نام کارآگاه کونان هم شناخته می‌شود داستانی است در مورد شینیچی کودو، یک کارآگاه جوان و نابغه که به خاطر حل کردن پرونده‌هایی که پلیس در آن به بن‌بست رسیده شهرت زیادی برای خود دست و پا کرده است. داستان از جایی آغاز می‌شود که شینیچی که به طور اتفاقی شاهد مرگ مردی توسط دو قاتل سیاه‌پوش بود توسط آن‌ها ربوده می‌شود. یکی از دو قاتل تصمیم می‌گیرد سم جدید و تست نشده‌ای را که توسط سازمانش درست شده روی شینیچی امتحان کند تا بتواند نتایج استفاده از آن را به وضوح ببیند. درست بعد از این اتفاق شینیچی ناپدید می‌شود! اما در واقع کارگاه جوان داستان ما ناپدید نشده بلکه بر اثر همین سم از نظر جسمی به قالب یک کودک فرو رفته است! و این آغاز ماجراست!

 

پنج مانگای پرفروش – پرونده بسته شد

 

فروش جهانی مجموعه مانگای «پرونده بسته شد» در حدود ۱۵۰ میلیون دلار ارزیابی شده است. از زمان انتشار این مانگا تا به امروز، چندین مجموعه در رسانه‌های مختلف از آن الهام گرفته‌اند و اقتباس کرده‌اند. از یک مجموعه انیمه که پخش آن تا امروز هم ادامه دارد تا بیست و چهار فیلم سینمایی و سه فیلم درام لایو اکشن.

اتفاق جالبی که در جریان پخش جهانی این مانگا رخ داد شوک اولیه‌ی مخاطبان در مواجه با داستان بود! در نگاه اول و با علم بر اینکه نقش اول این داستان یک پسربچه است، هواداران به انتظار یک داستان ساده و سالم کودکانه نشسته بودند فارغ از اینکه «پرونده بسته شد» آن‌ها را با خشونت‌های افسارگسیخته و قتل‌های غیرمنتظره‌ای مواجه خواهد کرد.

 

البته اگر هنوز هم فکر می‌کنید به اسامی بیشتری نیاز دارید نا امید نشوید. بهتر است نگاهی به مقاله‌ی «نویسندگان مانگا: آن‌ها که در به روی رویای خام گشودند» که به معرفی معروف‌ترین مانگاها و آثار برترشان اختصاص دارد نگاهی بیندازید.

 

  این مقاله را ۲۲۲ نفر پسندیده اند

2 دیدگاه در “پنج مانگای پرفروش

  1. ارسام می گوید:

    خوب بود ولی برای وان پیس اشتباه بود استاد
    گل دی راجر یه دزد دریای خوب بوده و در اصل دولت جهانی توی یه زمانی 700 .800 سال قبل از شروع داستان یه کارایی کرده که هنوز معلوم نی چون هنوز به اونجا نرسیده خلاصه توی اون موقع به قدرت میرسن دولت جهانی بعد هم فقط 4 سال پادشاه دزدان دریایی می مونه گلد راجر نه سالهای دراز به قول شما بعد او خودش خود را به دولت تحویل داد تا عصر دزدان دریایی شروع شود و کسی وان پیس رو پیدا کنه و اون موقصع جنگی شروع میشه و دولت جهانی میاد پایین

    میدونم یه چندتا اشتباه متنی داشت سریع سریع توضیح دادم بعد هم خیلی خلاصصصصصصه توضیح دادم می خوای کامل بدونی من هم مانگشو خوندم هم انیمش انیمش بهتره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *