سایت معرفی و نقد کتاب وینش
سایت معرفی و نقد کتاب وینش

اشتراک گذاری این مقاله در فیسبوک اشتراک گذاری این مقاله در توئیتر اشتراک گذاری این مقاله در تلگرام اشتراک گذاری این مقاله در واتس اپ اشتراک گذاری این مقاله در لینکدین اشتراک گذاری این مقاله در لینکدین

برگ هایی از خاطرات من

نویسنده: همایون کاتوزیان

ناشر: مرکز

نوبت چاپ: ۱

سال چاپ: ۱۳۹۹

تعداد صفحات: ۲۳۰


اولین نفری باشید که به این کتاب امتیاز می‌دهید
برگ هایی از خاطرات من

اولین نفری باشید که به این کتاب امتیاز می‌دهید

تهیه این کتاب

همایون کاتوزیان یکی از چهره‌هایی است که هم با بسیاری از چهره‌های فرهنگی و سیاسی ایران در ۶۰ سال اخیر ارتباط داشته است و هم در آثارش که اغلب به زبان انگلیسی نوشته شده است و به زبان فارسی ترجمه شده، نظریه‌ها و دیدگاه‌های تازه‌ای مطرح کرده که در ایران با استقبال رو به رو شده است. 

او در کتاب‌های قبلی‌اش هم به جامعه‌شناسی تاریخی ایران پرداخته است و هم به ادبیات، اما این کتاب خاطرات اوست، از برخی چهره‌ها، برخی رویدادها و نهادهای ایرانی. کتاب مجموعه‌ای از یاداشت‌های مستقل است که برخی از آن‌ها پیش‌تر در جاهای مختلف منتشر شده‌اند و برخی دیگر برای اولین بار در این کتاب به چاپ رسیده‌اند. 

او در این کتاب‌ درباره‌ی خلیل ملکی، جلال آل احمد، داریوش آشوری، ایرج افشار، حمید عنایت، احمدشاملو و حسن شهیدی و هم چنین درباره‌ی مدرسه‌ی البرز، تظاهرات بهمن ۱۳۳۹، کنفدراسیون و برخی دیگر از موضوعات سیاسی و اجتماعی نوشته است. 

پایان کتاب عکس‌هایی از دوره های مختلف زندگی همایون کاتوزیان آمده است، اما پایان بخش متن‌های کتاب، یکی از یادداشت‌های مفصل کتاب است با عنوان «چگونه کارم از پزشکی به علوم اجتماعی و انسانی کشید؟»
او در این یاداشت ضمن این‌که از افراد مختلفی نام می‌برد و درباره‌ی تحصیلات خود گزارش نسبتا مفصلی می‌دهد، درباره‌ی آثارش نیز توضیح می‌گوید. به بیان دیگر این متن گزارشی از کارنامه‌ی حرفه‌ای همایون کاتوزیان و متنی خواندنی است. 

 

برگ هایی از خاطرات من

نقد کامل این کتاب را می‌توانید در اینجا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *