سایت معرفی و نقد کتاب وینش
سایت معرفی و نقد کتاب وینش

سفر با کتاب

کتابی که در حال مطالعه‌ی آن هستید شما را به کدام نقطه دنیا برده است؟

 

 

سفر با کتاب بعضی از کتاب‌ها ما را به سرزمین‌های خیالی می‌برند، رفتن به آینده یا گذشته، زیستن در ذهن و جان آدم‌های ندیده و نشناخته.

خواندن سطر به سطر بعضی از کتاب‌ها رفتن به سرزمین‌های دور و دیدن زندگی‌های متفاوت است. مخلص کلام اینکه، خواندن برای خواننده‌ای که به متن کتاب دل می‌دهد و توجه می‌کند به جز کلمه‌ها و ترکیب‌های تازه، سفرهای دور و نزدیک هم دارد.

 

سفر با کتاب

 

 

در بخش نظرات برایمان بنویسید:

کتابی که این روزها در حال خواندنش هستید شما را به کدام نقطه‌ی دنیا برده است؟

 

سرگرمی

  این مقاله را ۱۴۶ نفر پسندیده اند

5 دیدگاه در “سفر با کتاب

  1. نیوشا می گوید:

    دارم «حدیث خوش سعدی» عبدالحسین زرین کوب و خاطرات سیمون دوبووار رو همزمان میخونم. در نتیجه یک پام تو شیراز و بغداده که با توجه به تهدید مغول و قحطی و دزدی و فقر مردم یه چیزیه نزدیک به اوضاع امروز خودمون و یه پام تو خونۀ بچگی خانم دوبووار نازنین (هنوز جلد اولم)، که اتفاقا هم وضعشون خوب بوده، هم خانواده اش خیلی لوسش میکردن و در نتیجه هیچ ربطی به اوضاع زندگی خودمون نداره. روی هم رفته ترکیب خوش آیندیه، البته با چاشنی هر از گاهی «در هرگز و همیشه انسان» شفیعی کدکنی بزرگ .

  2. زهرا دماوندی درویش
    زهرا دماوندی درویش می گوید:

    کتاب دختری که رهایش کردی جوجو مویز که من با اینکه نسل جدیدم و جنگ رو ندیدم میبرتم به زمان جنگ و استبداد و خفقان آن موقع و برام تحمل و تصور اینکه مردان و زنان در سراسر دنیا چگونه توانستن انقدر رشادت مندانه و شجاعانه مبارزه کنند و امیدشان را از دست ندهند و تحمل کنند اون روزهای سخت رو غیر ممکن است

  3. deleted
    deleted می گوید:

    کتاب ۲۱ درس برای قرن ۲۱ از یووال نوح هراری که متاسفانه چاپش متوقف شده را دو، سه روز است که تمام کرده‌ام. انسان خردمند شما را به گذشته می‌برد، انسان خداگونه به آینده‌ای محتمل می‌بردتان و این سومی شما را در حال متوقف می‌کند تا برای آن‌چه در آینده محتمل است خود را آماده کنید. کتاب شما را همان جایی که هستید نگه می‌دارد ولی خطرات زندگی در دنیای پیش رو را نیز گوش‌زد می‌کند تا بتوانید خود را آماده کنید.

  4. انی می گوید:

    من با آخرین کتابی که خواندم به قرون وسطا رفتم و تجربه کردم که کتاب دانش داده کتابخانه چگونه ما را بینا نا بینا اگاه گمراه تنها و مجتمع می کند قرون وسطا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *