سایت معرفی و نقد کتاب وینش
سایت معرفی و نقد کتاب وینش

وقتی از کالوینو حرف می زنیم از که حرف می زنیم

اشتراک گذاری این مقاله در فیسبوک اشتراک گذاری این مقاله در توئیتر اشتراک گذاری این مقاله در تلگرام اشتراک گذاری این مقاله در واتس اپ اشتراک گذاری این مقاله در لینکدین اشتراک گذاری این مقاله در لینکدین

گوینده شادی سرپولکی

درباره ایتالو کالوینو، نویسنده: علیرضا آقایی راد، راوی: شادی سرپولکی

مقاله صوتی این شنبه درباره نویسنده ایتالیایی، ایتالو کالوینو است. از که حرف می زنیم؟ برخی کالوینو را نویسنده‌ی رئالیسم جادویی می‌دانند و برخی دیگر داستان‌های او را در دسته‌ی داستان‌های سورئالیستی تقسیم‌بندی می‌کنند. کالوینو هم این است و هم آن. کالوینو در طول عمرش داستان‌های بسیاری نوشت. از این رو می‌توان وی را نویسنده‌ای پرکار قلمداد کرد. هرچند مانند هر نویسنده پر کار دیگری، برخی آثارش در سطوحی بسیار پایین‌تر از آثار شاخصش قرار می‌گیرند، اما در نهایت نمی‌شود از تاثیری که او بر ادبیات داستانی جهان گذاشت،‌ به سادگی گذشت. تاثیری چنان وسیع و عمیق که کار را به جایی رساند که گور ویدال منتقد ادبی فرانسوی، در پاسخ به سوال «مهم‌ترین نویسنده‌ی فرانسه کیست؟» جواب داد: «بدون شک ایتالو کالوینو»

این مطلب به قلم علیرضا آقایی راد را با صدای شادی سرپولکی از گویندگان سایت معرفی و نقد کتاب وینش بشنوید.

اینجا وینش آوا است و محلی برای شنیدن مطالب. اما اگر ترجیح می دهید این مطلب را به جای شنیدن بخوانید، به وقتی از کالوینو حرف می زنیم از که حرف می زنیم بروید.

 

حامی ما باشید

این مقاله را ۳ نفر پسندیده اند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *