سایت معرفی و نقد کتاب وینش
سایت معرفی و نقد کتاب وینش

اشتراک گذاری این مقاله در فیسبوک اشتراک گذاری این مقاله در توئیتر اشتراک گذاری این مقاله در تلگرام اشتراک گذاری این مقاله در واتس اپ اشتراک گذاری این مقاله در لینکدین اشتراک گذاری این مقاله در لینکدین

عزت نفس درمانی

نویسنده: کارن کتافیاس

مترجم: مهدی سجودی مقدم

ناشر: مهراندیش

تعداد صفحات: ۸۰

شابک: ۹۷۸۶۰۰۶۳۹۵۴۶۳


اولین نفری باشید که به این کتاب امتیاز می‌دهید

اولین نفری باشید که به این کتاب امتیاز می‌دهید

تهیه این کتاب

عزت نفس درمانی

بعضی از مردم همه عمر خود را در حالی می گذرانند که از پذیرش خلأیی که در درونشان وجود دارد، امتناع می کنند، خلأیی که باعث می شود در مورد خودشان همواره با حسی دردآور از شرم و نادرستی مواجه شوند. آن ها ممکن است سعی کنند این درد را با موفقیت های مادی و ویژگی های ٔ فردی بپوشانند و یا آن را با رفتارهای ناسالم کم رنگ نمایند و یا حتی برای پر کردن این حفره روح’ آنچنان که جان برادشو (نویسنده و مجری تلویزیون) می گوید، آن رامتوجه دیگران کنند. چیزی که آن ها کم دارند، عزت نفس است.

منشأ عزت نفس به شکلی بنیادین در دوران کودکی نهفته است؛ از نخستین لحظه‌ای که کودک آسیب‌پذیر تلاش می‌کند تا نیازهایش را از طریق بزرگ سالی که مراقبت از او را بر عهده دارد، تأمین کند. این نیازها می تواند خیلی بیشتر از نیاز کودک به تغذیه و پرورش جسمی و همچنین تأمین سلامت و امنیت او باشند. برای اینکه کودکی در مسیر پیشرفت و موفقیت قرار بگیرد، باید بدون هیچ شرط و اما و اگری به گرمی او را پذیرفت، قبولش کرد و دوستش داشت. همهٔ این ها از مسیر و دستور کاری صحبت می کنند که چه بسا خوش نیت ترین والدین هم نتوانند در اجرای آن موفق و سربلند باشند. 

خبر خوب این است که به عنوان یک بزرگ سال شما این قدرت را دارید که خود را از نادرستی تغییر بدهید و خلأ درون خود را پر کنید. ِ «عزت نفس درمانی» با بینشی اطمینان بخش به شما کمک می کند تا لایه های درونی خود را عمیقاً بشناسید و عزت نفس آسیب دیدهٔ خویش را مداوا کنید.

این کتاب برای افرادی است که می‌خواهند با راه و روش افزایش عزت نفس آشنا شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *