سایت معرفی و نقد کتاب وینش
سایت معرفی و نقد کتاب وینش

اشتراک گذاری این مقاله در فیسبوک اشتراک گذاری این مقاله در توئیتر اشتراک گذاری این مقاله در تلگرام اشتراک گذاری این مقاله در واتس اپ اشتراک گذاری این مقاله در لینکدین اشتراک گذاری این مقاله در لینکدین

دکتر جکیل و آقای هاید

نویسنده: رابرت لوییس استیونسون

مترجم: محسن سلیمانی

ناشر: افق

نوبت چاپ: ۱۰

سال چاپ: ۱۴۰۱

تعداد صفحات: ۱۰۳

شابک: ۹۷۸۹۶۴۳۶۹۵۱۰۱


اولین نفری باشید که به این کتاب امتیاز می‌دهید
دکتر جکیل و آقای هاید

اولین نفری باشید که به این کتاب امتیاز می‌دهید

تهیه این کتاب

دکتر جکیل و آقای هاید

 

 

در شبی تاریک, جنایت وحشتناکی رخ داد, جنایتی که در راس آن مردی مرموز قرار داشت که آسیب جبران ناپذیری را به دختر بچه ی کوچکی وارد کرده بود. در حالی که شهر با این اتفاق به هرج و مرج افتاده بود, وکیلی خونسرد تصمیم گرفت که سراغ موشکافی این پرونده برود و مجرم را پیدا کند.

 

معرفی کتاب

کتاب دکتر جکیل و آقای هاید کتابی است به نویسندگی رابرت لویی استیونسن که در سال 1388 با ترجمه محسن سلیمانی از نشر افق منتشر شد. این کتاب داستان یک دکتر مسن به نام جکیل که درگیر یک آسیب شناسی دوشخصیتی شده را روایت می کند.

 

مرور کتاب

دو روی یک شخص, یکی خیر و دیگری شر. انسان همیشه تشنه ی رسیدن به موفقیت است و می خواهد تا از بقیه ی آدم ها بالاتر باشد و حتی حاضراست برای رسیدن به نوک قله هرکاری انجام بدهد, اما چی میشه وقتی این اشتیاق زیاد منجر به خود بزرگ بینی و در نهایت تولد روح جدیدی شود؟

انسان گاهی انقدر شوق رسیدن به دستاورد های جدید را دارد که باعث کور شدن چشمش از اطرافیان و کارهایی که در حال انجامش است می شود و ناگهان به خود می آید و می بیند که فرد دیگری شده است, فردی که حتی برای رسیدن به مقام حاضر به انجام بدترین کارها می شود و می خواهد تمام افراد دور و برش را به زیر بکشد و از آنها سو استفاده کند.

روزها می گذرند و اون شخص با وجود اینکه خبر دارد در حال تغییر است به راهش ادامه می دهد, راهی که می داند پایان خوشی ندارد اما حرکت می کند, چیزهای جدید خلق می کند و خودش را وقف کارش می کند.

انقدر غرق در کارش می شود تا خودش را فراموش می کند و دقیقا همینجاست که کالبد جدیدی از اون فرد ساخته می شود, کالبدی که از اون اشتیاق سیری ناپذیر و جاه طلب فرد ساخته شده, کالبدی که روح خوش ذوق و با پشتکار فرد را محو کرده و روح جدیدی ساخته که پر شده از جاه طلبی بی حد و حصر یک شیطان است که فقط خودش را در بالاترین نقاط تجسم می کند و خواستار رسیدن بهش است.

در این کالبد دیگر خبری از روشنایی نیست چون تاریکی تمام روح این کالبد را فرا گرفته است. تاریکی ای که در نهایت باعث می شود فرد دیگر به کارش هم اهمیت ندهد و چشمش فقط بدی و جنایت را ببیند. سوالی که باقی می ماند این است که کسی پیدا می شود که چشم این شخص را باز کند و به او کمک کند؟ باید دید…

 

بیوگرافی نویسنده

رابرت لویی استیونسن, رمان نویس و شاعر اسکاتلندی, زاده 13 نوامبر سال 1850 بود. استیونسن نویسنده رمان های مشهوری مانند جزیره گنج و دکتر جکیل و آقای هاید است. امروزه از او به عنوان یکی از تاثیرگذار ترین نویسندگان کودک و نوجوان یاد می کنند.

این کتاب برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای تمام کسانی که علاقه به ژانر ترسناک و ادبیات جنایی و همچنین به موضوعاتی همچون آسیب های روانی یک کارکتر علاقه دارند, مناسب است.

 

نویسنده‌ی معرفی» بارمان شریعت‌پناهی (هفده ساله)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *