سایت معرفی و نقد کتاب وینش
سایت معرفی و نقد کتاب وینش

اشتراک گذاری این مقاله در فیسبوک اشتراک گذاری این مقاله در توئیتر اشتراک گذاری این مقاله در تلگرام اشتراک گذاری این مقاله در واتس اپ اشتراک گذاری این مقاله در لینکدین اشتراک گذاری این مقاله در لینکدین

جرات داشته باش

نویسنده: فردریک فانژه

مترجم: محیا احمدی پور

ناشر: شمعدونی

نوبت چاپ: ۲۳

سال چاپ: ۱۴۰۱

تعداد صفحات: ۳۶۴

شابک: ۹۷۸۶۰۰۹۹۶۹۷۰۸


تاکنون 1 نفر به این کتاب امتیاز داده‌اند

تاکنون 1 نفر به این کتاب امتیاز داده‌اند

تهیه این کتاب


کتاب جرات داشته باش در سه فصل مکانیسم، منشا و درمان کمبود اعتماد به نفس سعی دارد به مشکلی که بسیاری از افراد با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، بپردازد.
اعتماد به نفس برای همه ما همچون قلب یک هرم است که اساس آن، اعتماد داشتن به خود است و بخش عمده‌ای از شخصیت ما را شکل می‌دهد.


در این کتاب و در بخش اول مکانیسم‌های اعتماد به نفس را توضیح می‌دهد . اما در بخش دوم هفت پیش داوری رایج در زندگی روزمره از قبیل نتوانستن و احتیاج دارم و …. را شرح می‌دهد. در این فصل همچنین بخشی به نحوه شکل‌گیری شک و اضطراب در کودکی نیز اشاره کرده و به عواقبی که در بزرگسالی به واسطه این کمبود بر ما اثر می‌گذارد می‌پردازد و در عین حال به تشریح دقیق و جزییات مکانیسم‌های بی‌اعتمادی می‌پردازد.


اما بخش سوم شاید عنوان بزرگی مانند درمان کمبود اعتماد به نفس را داشته باشد اما ابزار و کلیدهایی در اختیار ما قرار می‌دهد که هر خواننده‌ای بتواند هم خود را در برابر شکست واکسینه و  در برابر دیگران اثبات کند. از سوی دیگر شیوه‌های جدیدی را برای داشتن جرات و برداشتن گام‌های محکم پیشنهاد می‌دهد مثلا این‌که چگونه جرات مذاکره کردن را داشته باشیم یا به انتقادها پاسخ دهیم یا از همه مهمتر جرات این که خود خود خودمان باشیم.


این بخش با راهکارهای جزیی در صدد است کمک کند که چطور می‌شود پیش داوری‌ها را شناخت و قوانین زندگی را متعادل کرد.
کتاب جرات داشته باش یک بخش پایانی هم دارد که با طرح سوال و بیان جزییات می‌تواند کمک کند تا در این راه بهتر گام برداشت.
شاید خواننده این کتاب 346 صفجه‌ای ما بزرگسالان باشیم اما در نهایت در می‌یابیم که کمبود اعتماد به نفس ریشه در کودکی دارد اما نباید ناامید شد چرا که حتی چیزهایی کع مدت‌ها به عنوان یک ویژگی شخصیتی درون افراد نهادینه شده امکان تغییر دارد.

 

جرات داشته باش

 

 

کتاب جرات داشته باش توسط نشر شمعدونی به چاپ رسیده است. انتشارات شمعدونی فعالیت خود را از سال 1397 شروع کرد و اولین اثری که به چاپ رساند، همین کتاب  بود که هنوز در جهان طرفداران زیادی دارد. این ناشر فعالیت خود را در حوزه کتاب‌های درمانی متمرکز کرده که توانسته به عنوان آثاری که در کلینیک‌های روانشناسی و مشاوره مورد استفاده قرار می‌گیرد، مورد قبول واقع شود.


نشر شمعدونی در تلاش است برای گرفتن حق کپی‌رایت و ترجمه قابل قبول اقدام کند تا محتوایی مناسب برای مخاطب فارسی زبان تهیه کند.

 

درباره نویسنده


دکتر فردریک فانژه متولد 11 آوریل 1955 است و مدرک کارشناسی ارشد روانشناسی خود را در سال 1985 از دانشگاه لیون دریافت کرده است.
از سال 1992 به عنوان روان درمانگر فعالیت خود را آغاز و کارگاه‌های متعددی در زمینه استرس و افسردگی برگزار کرده است. از بین آثارش این کتاب و کتاب خودت را ثابت کن موفقیت زیادی را به دست آورد.


زیر نظر فردریک فاتژه هم چنین مجموعه آثاری با عنوان «زندگی بهتر» تهیه و منتشر شده است که نشر شمعدونی تعدادی از آن‌ها را چاپ کرده است، آثاری که ویژگی‌شان ارائه راه حل‌هایی آسان برای رویارویی و آشنایی بیشتر با خود است.

 

فردریک فانژه
فردریک فانژه

 

 

بخش‌هایی از کتاب جرات داشته باش


*دیدگاه یا همه چیز یا هیچ چیز همیشه با واقعیت سازگار نیست. در حقیقت بیشتر رفتارهای ما می‌توانند به عنوان شکست‌ها یا موفقیت‌های نسبی تلقی شوند.

* کاملا درست است ما از شکست، عبرت می‌گیریم! در نهایت افرادی که همیشه موفق می‌شوند واقعا پیشرفت نمی‌کنند. شکست‌ها رویکردی سازنده به شما می‌آموزند و شما را به سمت تحلیل دلایل شکست سوق می‌دهند به این ترتیب برای این که در آینده دوباره شکست نخورید مجبور می‌شوید رفتارتان را اصلاح کنید. در این صورت، شکست منشا پیشرفت است.

برای به دست آوردن اعتماد به نفس باید کاری کنید و خطر شکست را بپذیرید. از طرف دیگر توجه داشته باشید که شکست‌های شما می‌توانند برای دیگران بسیار اطمینان بخش باشند. آیا متوجه نشده‌اید که گاهی وقتی گرفتار مشکلاتی هستید، دوستانتان تسکین می یابند؟ آیا افرادی که در هرکاری موفق می‌شوند شما را نمی‌ترسانند؟ آیا در کنار آن‌ها خجالت نمی‌کشید؟



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *