سایت معرفی و نقد کتاب وینش
سایت معرفی و نقد کتاب وینش

اشتراک گذاری این مقاله در فیسبوک اشتراک گذاری این مقاله در توئیتر اشتراک گذاری این مقاله در تلگرام اشتراک گذاری این مقاله در واتس اپ اشتراک گذاری این مقاله در لینکدین اشتراک گذاری این مقاله در لینکدین

بمانم یا بروم

نویسنده: بورلی استون

مترجم: میترا نادری

ناشر: شمعدونی

نوبت چاپ: ۵

سال چاپ: ۱۴۰۰

تعداد صفحات: ۱۷۶

شابک: ۹۷۸۶۲۲۷۰۴۴۲۵۶


تاکنون 1 نفر به این کتاب امتیاز داده‌اند

تاکنون 1 نفر به این کتاب امتیاز داده‌اند

تهیه این کتاب


«۶ راه برای رهایی از تردیدهای ارتباطی» عنوان فرعی کتابی است که چندی پیش نشر شمعدونی آن را با عنوان بمانم یا بروم منتشر کرده است. کتابی که قرار است درسه بخش و هفده فصل به خواننده در گرفتن تصمیم قاطعانه و به باد ندادن زندگی کمک کند.

کتاب بمانم یا بروم  را «دیباک چوپرا» که به عنوان روان‌درمانگر معنوی شناخته می‌شود نیز توصیه کرده چرا که معتقد است خواندن این اثر 176صفحه‌ای می‌تواند کمک کند تا با برداشتن قدم‌های عقلانی به نابود کردن الگوهای مخرب فکری و رفتاری پرداخت و روابط سالمی با دیگران پیدا کرد.

کتاب بمانم یا بروم برخلاف تصور اولیه فقط برای زوج‌های دچار مشکل نیست، بلکه می‌تواند برای تصمیم‌های شغلی و تحصیلی و عاطفی و اقتصادی نیز کمک کند. در بخش اول کتاب خودمان را به خودمان معرفی می‌کند تا به پرسش‌هایی در مورد این که آیا مردد هستیم یا نه؟

 

آیا تغییر می‌کنیم یا نه؟ و آیا همه تصمیماتمان اشتباه است؟ پاسخی در خور بدهیم. در بخش دوم اما پرسش‌هایی درباره نیازها و خواسته‌های شخصی‌مان باید بدهیم و این نکته را مدام گوشزد می‌کند که عواقب تصمیمات خود را باید بپذیریم.
 فصل هفتم کتاب در برگیرنده پرسش‌هایی ارزشمند و حیاتی است تا مخاطب با خود روبه‌رو شود و عواقب تصمیم‌های خود را بپذیرد.

در بخش سوم و پس از این مقدمه‌ها در واقع خواننده با 6 مانعی که بر سرراهش قرار دارد آشنا می‌شود و برای آن‌ها توصیه‌ها یا پیشنهاداتی دریافت می‌کند. اما نکته اساسی در فصل آخر رخ می‌دهد و آن رسیدن به این نقطه است که هر فردی باید خودش باشد و فراموش نکند همیشه راه حلی هست. پس از آن خواننده در ضمیمه با یک شیوه کار آشنا می‌شود و آن نوشتن قراردادی با خود و دیگری است، قراردادی صریح و روشن با جزییات بسیار. چه آن فرد همسرتان باشد یا خودتان و انتظاراتی که از زندگی مشترک یا محل کار دارید.


 

بمانم یا بروم

 

 

کتاب بمانم یا بروم را نشر شمعدونی منتشر کرده که فعالیت خود را از سال 1397 شروع کرد و اولین اثری که به چاپ رساند، کتاب جرات داشته باش نوشته فردریک فانژه بود که هنوز در جهان طرفداران زیادی دارد. این ناشر فعالیت خود را در حوزه کتاب‌های درمانی متمرکز کرده که توانسته به عنوان آثاری که در کلینیک‌های روانشناسی و مشاوره مورد استفاده قرار می‌گیرد، مورد قبول واقع شود.


نشر شمعدونی در تلاش است برای گرفتن حق کپی‌رایت و ترجمه قابل قبول اقدام کند تا محتوایی مناسب برای مخاطب فارسی زبان تهیه کند.


درباره نویسنده

بورلی استون متولد ۱۹۴۹ است و مدرک روانشناسی کاربردی و کارشناسی ارشد در روابط انسانی را دریافت کرده است و به عنوان بنیان‌گزار انجمن روانشناسان تجارت فعالیت خود را دنبال می‌کند.


او که با بیش از ۲۵سال تجربه کار و فعالیت دارای اعتباری جهانی است و بیشتر وقت خود را صرف گفت‌وگو با زوج‌ها کرده است، این بار کتابی نوشته تا به مخاطب و خواننده آن کمک کند که از ماندن بر سر دو راهی قدمی بیشتر بردارد و برای زندگی خود تصمیم بگیرد.


در کارنامه‌اش تجربه نوشتن کتاب‌های جنگجوی درونی و مقابله با سیاست شرکت‌ها نیز به چشم می‌خورد، اما به نظر می‌رسد این بار تجربه خود را برای کتابی خودیاریگر به کار گرفته است.

 

بمانم یا بروم بورلی استون
بورلی استون

 

 

بخشی از کتاب بمانم یا بروم


دیگر به امید کسی نباشید که بیاید و زندگی‌تان را بسازد. بهتر است با تجربه جدید کنار بیاید و به این امید زندگی نکنید که کسی در زندگی‌تان پیدا خواهد شد که منشا امید شما می‌شود. پس یک بار برای همیشه این را بپذیرید که در نهایت، این فقط خود شما هستید که باعث همه تغییرات می‌شوید نه هیچ کس دیگر.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *