سایت معرفی و نقد کتاب وینش
سایت معرفی و نقد کتاب وینش

مصائب درآوردن سه شماره صوراسرافیل در غربت

اشتراک گذاری این مقاله در فیسبوک اشتراک گذاری این مقاله در توئیتر اشتراک گذاری این مقاله در تلگرام اشتراک گذاری این مقاله در واتس اپ اشتراک گذاری این مقاله در لینکدین اشتراک گذاری این مقاله در لینکدین

درباره کتاب «نامه های سیاسی دهخدا»، نویسنده مقاله روبرت صافاریان، راوی: شادی سرپولکی

مقاله صوتی این شنبه، درباره باور دهخدا به کار فرهنگی است بعد از تبعید شدن به خاطر این که در دفاع از مشروطه می‌نوشت. کتاب «نامه‌های سیاسی دهخدا» راوی همان روزگار است. «در این نامه‌ها با دهخدای جوانی روبه‌رو می‌شویم که گاه ضعیف‌النفس و گاه قوی است. چنین به نظر می‌رسد که زود ناامید می‌شود، اما تا امکانی برای کار و نشر روزنامه پیدا می‌شود، فعال می‌شود و زندگی از سر می‌گیرد.

 کل این دوران تبعید در پاریس و ایوردون یک سال بیشتر طول نمی‌کشد. در این مدت سه شماره از صور اسرافیل منتشر می‌شود. تصویر این سه شماره در اینترنت یافتنی است. هر شماره هشت صفحه است و شامل نوشته‌هایی که پشت سر هم ردیف شده‌اند. انسان حیرت می‌کند انتشار همین هشت‌صفحه‌ای‌ها با چه مصیبتی میسر می‌شده است و چه تاثیر شگرفی از خود به جا گذاشته است.» این مطلب را به قلم روبرت صافاریان و صدای شادی سرپولکی از سایت «معرفی و نقد کتاب وینش» بشنوید.

 

مصائب درآوردن سه شماره صوراسرافیل در غربت

 

اینجا وینش آوا است و محل شنیدن مقاله های وینش. اما اگر ترجیح می دهید این مقاله را به جای شنیدن بخوانید به مصائب درآوردن سه شماره صوراسرافیل در غربت بروید.

حامی ما باشید

این مقاله را ۳ نفر پسندیده اند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *