سایت معرفی و نقد کتاب وینش
سایت معرفی و نقد کتاب وینش

اشتراک گذاری این مقاله در فیسبوک اشتراک گذاری این مقاله در توئیتر اشتراک گذاری این مقاله در تلگرام اشتراک گذاری این مقاله در واتس اپ اشتراک گذاری این مقاله در لینکدین اشتراک گذاری این مقاله در لینکدین

سفر به دوزخ

نویسنده: شان اسماکر

مترجم: مهسا خراسانی

ناشر: نشر خوب

نوبت چاپ: ۱

سال چاپ: ۱۴۰۰

تعداد صفحات: ۳۲۸


تاکنون 3 نفر به این کتاب امتیاز داده‌اند
شان اسماکر سفر به دوزخ

تاکنون 3 نفر به این کتاب امتیاز داده‌اند

تهیه این کتاب

دن مدت‌هاست که منتظر بازگشت برادرش از کوهستان است، یک شکنجه‌گاه و دوزخ وحشتناک که امیدوار است برادرش از آن‌ جان به در ببرد. او البته در آن محل تنها نیست، چند نفر دیگر هم هستند، آدم‌هایی که گویا به ناچار مانده‌اند و یک روزی تصمیم می‌گیرند که بروند، همان‌طور که قبلی‌ها رفتند و حالا 9 نفر بیشتر باقی نمانده‌اند.

سفر به دوزخ در نگاه اول داستان چند آدمی است که میان کوهستان و جنگل زندگی می‌کنند، بیشتر از زندگی انگار که گیر افتاده‌اند و کتاب قدم به قدم با معرفی شخصیت‌ها و طرح موقعیت‌ها ما را با سوال‌های زیادی روبه‌رو می‌کند، سوال‌هایی که برای پیدا کردن جوابشان به سرعت و مشتاقانه از هر فصل سراغ فصل بعدی می‌رویم تا از داستان این آدم‌ها، کوهستان وحشتناک، شرق مرموز و نفرات کم ماندگار در این مکان سردربیاوریم.

اما همین‌طور که جلو می‌رویم، گویا جایی در ناخودآگاهمان (درست مثل شخصیت‌های کتاب که با جرقه‌هایی گذشته خود را به یاد می‌آورند) مفاهیم آشنایی در ذهنمان روشن می‌شود، استعاره‌هایی که نشان می‌دهد ماجرا فقط داستان زندگی چند آدم نیست، بلکه کل جریان زندگی و مفهوم گناه است.

 

these nameless

 

 

سفر به دوزخ می‌تواند سفر فردی هرکدام از ما در مواجهه با مفهوم گناه در زندگی‌مان باشد، چه خودمان آن را مرتکب شده باشیم، چه به انجام آن کمک کرده باشیم. و اگر در معرض هر گناهی، آدم‌های بی‌گناهی وجود داشته باشند (که دارند) و ظلمی که به آن‌ها شده، لاجرم هرکدام از ما می‌توانیم در برابر این پرسش قرار بگیریم که چه برخوردی با گناهکار خواهیم کرد؟

 

با این حساب سفر به دوزخ شاید بیشتر ماندن در برزخ باشد یا به تعبیر خود نویسنده داستانی برای کسانی که در جهنم شخصی‌شان اسیر شده‌اند، تا زمانی که راهی برای خلاصی از آن پیدا کنند.

 

در کتاب نشانه‌هایی از کتاب دوزخ دانته نیز به چشم می‌خورد و نویسنده هم در یادداشتی گفته است که شیفتگی‌اش نسبت به این کتاب دانته باعث نوشتن داستان کتاب شده، داستانی که 7سال در ذهنش پرورش داده.

 

Shawn-Smucker
شان اسماکر

 

شان اسماکر، نویسنده کتاب در پنسیلوانیا زندگی می‌کند و علاوه بر نوشتن کتاب، داستان‌نویسی هم آموزش می‌دهد. او همراه همسرش پادکستی با نام داستان‌های میان ما که گفت‌وگوهایی درباره نوشتن و خلاقیت و زندگی خانوادگی است، تولید می‌کند.

نام اصلی کتاب These Nameless Things است و در سال 2020 به چاپ رسیده. اسماکر چند اثر داستانی با نام‌های روزی که فرشته‌ها سقوط کردند، دروازه‌ای به آن جهان و درخشش ستاره‌های دوردست دارد اما سفر به دوزخ اولین کتابی است که از او توسط مهسا خراسانی به فارسی ترجمه و با خرید حق کپی رایت در ایران توسط نشر خوب منتشر شده است.

سفر به دوزخ در 300صفحه داستانی خوشخوان است و شیوه معماگونه آن شما را تا پایان داستان می‌کشاند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *