سایت معرفی و نقد کتاب وینش
سایت معرفی و نقد کتاب وینش

آخرین کتابی که خوانده اید و از آن لذت برده اید چه بوده؟

آخرین کتابی که خوانده اید و از آن لذت برده اید و یا برروی شما تاثیر گذاشته است چه بوده ؟ شاید نقد بعدی کتاب مورد نظر شما بود

 

 

آخرین کتابی که خوانده اید و از آن لذت برده اید چه بوده؟

 آخرین کتاب

در بخش نظرات به ما بگویید:

آخرین کتابی که خوانده‌اید و از آن لذت برده‌اید و یا بر روی شما تاثیر گذاشته است چه بوده؟ شاید نقد بعدی وینش، نقد و معرفی کتاب مورد نظر شما بود.

شما می‌توانید در صفحه نخست و بخش‌های مختلف، نقدهای تیم ما در مورد کتاب‌های مختلف را مطالعه کنید.

  این مقاله را ۴۵۸ نفر پسندیده اند

95 دیدگاه در “آخرین کتابی که خوانده اید و از آن لذت برده اید چه بوده؟

  1. zohre shk می گوید:

    کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید که روانشناسم معرفی کرد و بسیار کتاب خوبی هست در زمینه روان شناسی و تله های زندگی از جفری یانگ ترجمه رضا اکبری

  2. Mona می گوید:

    کتاب آن سوی ترس ها, در مسیر رویاها ,
    کتابی که روبرو شدن با فراز و نشیب ها و پیدا کردن مسیر زندگی را در قالب داستان مطرح می کنه

  3. M ... می گوید:

    من تازگی ها رمان (بامداد خمار) رو خوندیم و دلم نمی‌خواست تموم بشه، اول به نظر میرسه حجمش زیاده ولی با فرو رفتن توی داستان دلت میخواد با داستان زندگی کنی ?

    • شاهين می گوید:

      بامداد خمار را سالها پيش خوندم و هنوز هم قصه و فضاش توي ذهنم تازه مونده. البته بعد از اين رمان نويسنده ديگري ( ناهيد پژواك) همين داستان را از زبان كاراكتر مقابل (كاراكتر رحيم در بامداد خمار) نوشته و به نوعي خواسته يك طرفه به قاضي نريم كه البته به نظر من رمان ضعيفي از كار دراومد. نميدونم چه اصراري داشت كه رحيم و حتي مادرش را كاملا موجه نشون بده .

  4. فاطی می گوید:

    کتابخانه نیمه شب
    یک دوستی توصیه کرد و خواندم
    سبک روان خوانا بود
    و کمک می کرد کمتر غصه بخورم

  5. Morteza می گوید:

    درود
    آخرین کتابی که خواندم و بسیار پسند کردم، کتاب “یک رمانس دانشگاهی مرگبار” اثر محمود سعیدنیا است.
    با مهر

  6. پروانه می گوید:

    کتاب جادوی عزت نفس نوشته پری عبادی که با بیان ساده باعث میشه انسان با قهرمان داستان همزادپنداری کنه و مطالبش رو بکار بگیره.

  7. علی طهماسبی می گوید:

    با درود .آخرین کتابی که در حال خواندنش هستم رمان” شوهر آهو خانم “نوشته علی محمد افغانی هست.درسته رمان طولانی هست ولی جذاب و پرکشش.پیشنهادم اینه حتما بخونینیش.هم یک موضوع پرکشش باحال و هوای اوایل قرن 14و هم شیوه و آداب و فرهنگ زندگی و اصطلاحات و تعابیر قشر متوسط و پایین دست جامعه در آن جاریه.

  8. فارسان
    فارسان می گوید:

    دیشب خوندن”مثل آب برای شکلات” رو تموم کردم، خیلی کتاب زیبا و سرشار ازتصویر و لذت عمیقی هست به طوریکه گذشت زمان رو متوجه نمیشین. در اولین فصل یه بخش نامفهوم از گذشته در ذهنم از اولین قسمت پادکست -قضایای ایرانی- رو برام مفهوم کرد و لذت بخش. تیتای داستان که در ابتدای پادکست خانم خضرایی آمده است. کتاب توصیفی از مقابله با سنت های غلط و نادرستی که ریشه در باورهای مقدس جامعه داره و از ان نظر برای جامعه ایرانی هم ملموس هست. رمانی عشقی در قالب رئالیسم جادویی و توصیفی انسانی و به شدت خوندنش رو توصیه می کنم.

  9. فرانک ثمری می گوید:

    سلام کتاب آزا پسر شاه میتاتی از نشر موج یسیار تخیل قوی ایرانی داره منو شگفت زده کرد مثل یک حادثه بود

  10. معصومه شجاع زاده می گوید:

    کتاب سرخ و سیاه استندال، ماهی مهاجم از سوزان هینتون ، روانشناسی تکاملی از دیوید باس.

  11. سولماز روزبهانی
    سولماز روزبهانی می گوید:

    کتابیهایی که خواندم و از نثرش لذت بردم
    بی رَد نوشته مجتبی تجلی. زمستان شغال نوشته فرهاد رفیعی . کوچ شامار نوشته فرهاد گوران . چهل و یکم نوشته حمید بابایی.

  12. فرشته می گوید:

    سلام یکی از بهترین کتابهایی که خوندم ((اینک شوکران)) روایت زندگی شهید منوچهر مدق به نویسندگی خانم مریم برادران هست. انقدر این روایت شیرین و ملموس هست که بارها با تک تک کلماتش اشک ریختم.پیشنهاد میکنم یک بار حتما بخوانیدش.

  13. محمودرضا می گوید:

    دن‌کیشوت‌های ایرانی، بیژن عبدالکریمی
    حاجی مراد، تولستوی
    حکمت و معیشت، عبدالکریم سروش
    اوضاع خیلی خراب است، مارک منسون
    این‌ها آخرین کتاب‌هایی بودند که از خواندنشان راضی بودم.

  14. شهرام می گوید:

    “رهایی از دانستگی” نوشته کریشنا مورتی هم آخرین کتاب و هم یکی از بهترین کتاب هایی است که در چند سال اخیر خواندم.

  15. محیا صنیعی منش
    محیا صنیعی منش می گوید:

    اگر میخواهید وارد دنیای منحصر به فرد روان آدمی شوید و به سادگی با تجربه های زیسته ی دیگران همراه شوید، بهتر است نگاهی به آثار دکتر اروین یالوم بیاندازید.
    آخرین کتابی که خواندم، مامان و معنی زندگی از این نویسنده بی نظیر بود. این کتاب هم مانند سایر آثار یالوم سرشار از مفاهیم وجودی است به ساده ترین شکل ممکن. شامل چند داستان کوتاه است که هم برای درمانگران و هم برای سایر اشخاصی که میخواهند زندگی را به گونه ای دیگر تجربه کنند، میتواند جالب توجه باشد.

  16. مَها دانیالی می گوید:

    سلام. من مَها هستم. کتاب «دختری که اسمش را دوست نداشت» از الیف شافاک
    کتاب «اُلی عزیز» ،رو در ده روز اخیر خوندم که عالی بودن. در حال حاضر کتاب «هالینکا» رو میخونم. و البته «خاطرات بچه لاغر مردنی» که خیییلی خوب بود.

  17. Hamid Rezaee
    Hamid Rezaee می گوید:

    من چراغها را خاموش می کنم.. رو خوندم ..البته این کتاب اگر در اون جغرافیا هم زندگی کرده باشی.. مثل برگ گل برات تازه و قابل لمس میمونه .. من که لذت بردم/ و همینطور ملت عشق رو خوندم.. عالی بود.. یاد این شعر مولانا هم افتادم که.. با درد بساز چون دعوای تو منم ..در کس منگر که آشنای تو منم .. گر کشته شدی مگو که من کشته شدم .. شکرانه بده که خون بهای تو منم…شاد باشید

  18. نگار می گوید:

    سه شنبه ها با موری
    دخترپرتقالی
    من چراغها را خاموش می کنم
    چشمهایش
    ملت عشق
    سووشون
    مردی به نام اووه
    بادبادک باز
    هزار خورشید تابان
    ندای کوهستان
    ۱۱ دقیقه

    • سید قطب موسوی
      سید قطب موسوی می گوید:

      کتاب های سه شنبه ها با موری،چشمهایش،ملت عشق،بادبادک باز،هزار خورشید تابان،ندای کوهستان را من خوتنده‌ام فوق العاده هستند.

    • فاطمه ص
      فاطمه ص می گوید:

      سلام. وقت بخیر. تو این دوران سه کتاب رو تموم کردم.کتاب (بامداد خمار اثر فتانه حاج سید جوادی)، با اینکه باید خیلی قبل تر این کتاب رو مطالعه میکردم اما هیچ وقت نشد. بینهایت از تصویرسازیهای قوی داستان لذت بردم و با اینکه کتاب رو تمام کردم، همه صحنه ها و موقعیت هایی که در ذهنم موقع خواندن داستان متصور شدم رو مثل خاطره مرور میکنم.
      همینطور دو کتاب در رابطه با تایپ و طراحی حروف به نامهای (طراحی حروف برای فونت فارسی از امید هامونی) که در آن از تاریخچه خط و استفاده از حروف سربی و چاپ سنگی در روزنامه های کیهان و اطلاعات ، طراحی حروف تیتر و زر سیاه توسط حسین عبدالله زاده حقیقی ، روشهای طراحی حروف و… نوشته شده. در کتاب( درون پاراگراف چه میگذرد از سایرس های اسمیت) هم در رابطه با لغات تخصصی در رابطه با پاراگراف و کلمات و حروف نوشته شده مانند فضای محصور ، فاصله حروف، کرنینگ، ترکینگ، لیدینگ، تمپو و هایفمن.

  19. فاطی می گوید:

    در زمان ما
    ارنست همینگوی
    همیشه از بچگی با این همینگوی ارتباط برقرار نمی کردم! یک نابغه دوران که ادبیات را جا بجا کرده و افق های جدیدی در ان باز کرده
    ولی انقدر افراط امیز مردانه است که وقتی جوان تر بودم عصبانی می شدم از این همه مردانگی…
    خلاصه الان که بعد از سالها دوباره همینگوی خواندم بلاخره تونستم از نوشته این نابغه لذت ببرم و از پیچیدگی و حساسیت دید مردانه اش
    فکر کنم کم کم دارم به راه راست هدایت می شم 🙂

    • Hamid Rezaee
      Hamid Rezaee می گوید:

      درود بر شما.. جالب بود.. چقد نظرتون با خانم نیکول کیدمن شبیه هستش/ نظرش برای بازی در این فیلم البته/ نمی دونم دیدید یا نه؟. این فیلم رو. ولی پیشنهاد خوبیه این فیلم
      Hemingway and Gellhorn…شاد باشید..

  20. حسن بهشتی پور
    حسن بهشتی پور می گوید:

    کتاب دو جلدی دختر استالین نوشته رزماری سولیوان نوسینده و پژوهشگر کانادایی با ترجمه محققانه آقای بیژن اشتری این کتاب بسیار درس آموز است و خواندن آن برای همه کسانی که تحولات سیاسی را بصورت سیاه یا سفید می بینند بسیار ضرورت دارد

  21. فاطی می گوید:

    الان دارم کتاب هویت فوکویاما را می خوانم
    عالیه
    خیلی روان و ساده است و به چیزهایی اشاره می کنه که فهمیدن الان دنیا را تسهیل می کنه

  22. فاطیما می گوید:

    آخرین کتابی که خوندم و خیلی لذت بردم رمان ایرانی “ردپای او” از انتشارات طلایه به نویسندگی بابگ بوداغی بود.یک رمان روانشناسه که برام بسیار لذت بخش و مفید بود.موضوع جالب و نویی داشت و شخصیت هایی تو رمان بود که با اینکه اطرافمون پر بود ولی تو هیچ رمان ایرانی ندیدم.یک چیزی که از این رمان خیلی خوشم اومد،این بود که نویسنده مدام فصل به فصل رو دست می زد و با اینکه اولین کار نویسنده بود قلم و فضا سازی پر قدرتی داشت و آخر رمان به شدت ترسیدم و غافلگیر شدم و چه پایان قشنگ و غیر قابل حدسی….داستان روانشناسه ای داشت که واقعا فوق العاده بود.کتابش غم عجیبی داشت و بسیار خوب و آموزنده بود.

  23. بهمن موسی زاده
    بهمن موسی زاده می گوید:

    وقتی نیچه گریست از اروین د یالوم با ترجمه سپیده حبیب برایم بسیار لذت بخش و مفید بود. به افرادی که دچار بحران چهل سالگی و احساس ناامیدی یا پوچی هستند پیشنهاد می کنم حتما حتما بخوانند. مخصوصا کسانی که ملت عشق را پسندیده اند با خواندن این کتاب دیدگاهشان عوض خواهد شد.

  24. شیما می گوید:

    آخرین کتابی که خواندم و بسیار ازآن لذت بردم،کتاب ازقصه تامثل اثر نسرین زبردست بود
    این کتاب هم جنبه ی تحقیقی داشت و هم جنبه ی ادبی.
    تحقیقی ازاین نظرکه تاریخچه ی گردآوری مثلها رو بررسی کرده بود و ادبی چون داستان های کوتاهی که مربوط به مثل ها بود را نوشته بود.
    خواندن این کتاب را به همه پیشنهاد می کنم.

  25. پريوش پيكري
    پريوش پيكري می گوید:

    اخرین کتابی که خواندم دختر گمشده اثر فرانته بود
    در این کتاب به گمشدگی یک زن که از همسرش جدا شده و دخترانش به کانادا برای پیوستن به پدرشان وسر در گمی توام با رهایی و اینکه حس سبکی وبرای اولین بار دیگر مسولیتی بعهده ندارد و تشویش خرید و پختن غذا و تمیز کردن خانه را بعد از بیست و پنچ سال زندگی ندارد تنها شده و دنبال خود گمشده اش میگردد در عین حال از داشتن حس رهایی از خودش خجالت میکشد و مدام با حس مادریش در گیر است میخواهد برای خودش کسی شود میجنگد و اخرین سطر کتاب اینگونه تمام میشود
    مامان چکار میکنی تلفن هم نمیزنی اقلا خبر میدادی مرده ای یا زنده؟
    با التهاب جواب میدهد:
    مرده ام ولی خوبم

  26. واحد بهرام
    واحد بهرام می گوید:

    کتاب قله ها و دره ها از اسپنسر جانسون.
    کتابی فوق العاده درباره پستی ها و بلندی های زندگی و کار و نحوه برخورد با این پستی ها و بلندی ها و مدیریت کار و زندگی میباشد.

  27. فتاح شفیع زاده
    فتاح شفیع زاده می گوید:

    آخرین کتابی که خواندم کتاب شفای زندگی زندگی نوشته خانم لوئیز هی بود کتاب فوق العاده ای که در مورد اینکه خود را دوست داشته باشیم و با افکارمان سلامت زندگی کنیم هست. من خودم را دوست دارم.

  28. فتاح شفیع زاده
    فتاح شفیع زاده می گوید:

    آخرین کتابی که خواندم کتاب هدیه بود که در مورد زندگی کردن در لحظه حال بود از این کتاب آموختم که از گذشته را رها کنم و برای آینده برنامه ریزی کنم و از تک تک لحظات زندگیم لذت ببرم.

  29. شبنم می گوید:

    اخرین کتابی که خیلی خوشم اومد بر جاده های ابی سرخ از نادر ابراهیمی خیلی لذت بردم همچنین کتاب نامیرافوق العاده بود

  30. مجتبی صفری پور
    مجتبی صفری پور می گوید:

    این کتاب هدیه نوشته اسپنسر جانسون رو خوندم عجب کتاب باحالی بود هیچی زمان حال نمیشه قدر زندگی مو خیلی بهتر دارم می فهمم قدر پدر و مادرم ،دوستانم و نزدیکانم و زندگی مو خیلی عالی درک کردم واقعا عالی بود …توصیه میکنم حتما بخونید دوستان عزیز

  31. مرتضی می گوید:

    کتاب حکایت دولت و فرزانگی نوشته مارک فیشر رو خوندم که یک کتاب عالی بود در مورد رسیدن به یک زندگی مطلوب که نیاز هر جوان امروزی هست رو خوندم که منو رو کاملا اشنا کرد با مفاهیم زندگی و نحوه درست فکر کردن و جالب اینجاست که یک داستان بسیار زیبایی بود که هم ذهن و دیدگاه منو به زندگی بزرگ کرد و تازه دارم معنی زندگی رو درک میکنم.

  32. Fateme Jazi
    Fateme Jazi می گوید:

    اولین کتاب تاثیر گذار زندگیم (کیمیاگر)پائولو بودکه تو۱۳ سالگی خوندمش.
    همچنین کتاب( شفای زندگی )لوییز هی واقعا زندگی من رو شفا داد و من خیلی دوسش دارم.
    وکتاب مفید دیگه ای که میتونم نام ببرم (معجزه شکرگزاری )هست.

  33. زهرا دماوندی درویش
    زهرا دماوندی درویش می گوید:

    کتاب یازده دقیقه پائولو کوئیلو
    موضوع : درباره ی یک دختر برزیلی است که برای بهتر کردن زندگی خودش و خانوادش و نجات از فقر تصمیم میگیرد مدل شود و به بهانه مدل شدن به کشوری دیگر سفر میکند و طی جریاناتی به یکی از بهترین روسپیان انجا تبدیل میشود و در اخرین ماه های بازگشت به کشورش عاشق فردی نقاش میشود و…

  34. پاربی آبنوسی می گوید:

    آخرین کتابی که خواندم جستارهایی در باب عشق بود که بسیار خوب و آموزنده بود. در حال حاضر کتاب در باب حکمت زندگی آرتور شوپنهاور را می‌خوانم که این کتاب هم بسیار زیباست.

  35. زوک می گوید:

    تحلیل داده های انباشته
    اینکه داده های بورس چگونه در دراز مدت میان مدت و کوتاه مدت رفتار می کنند

  36. انی می گوید:

    فلسفه جنون
    باورم نمی شد که مقوله جنون این همه در طول تاریخ دیر مورد توجه قرار گرفته!!!!!

  37. سارا كريميان می گوید:

    با سلام
    آخرین کتابی که خوندم ” اضطراب منزلت ” نوشته آلن دوباتن بوده که به نظرم فوق العاده ست

  38. Homayoun Rashidipour
    Homayoun Rashidipour می گوید:

    ۱- بجای “روش کلی” وینش حرکت در راستای ارتقای کتابخوانی و تقویت صنعت نشر است،… بهتر است بگوییم : “هدف کلی” وینش ……….
    ۲- “اما” و “اگر” را از دنباله هدفتان بردارید …..منظورم این جمله است ” اما این به آن معنا نیست که در مقالات وینش به کاستی‌های محتوایی و شکلی کتاب‌ها انتقاد نشود.” ….ضمن آنکه دارید در همان آغاز راه به ذکر کمی و کاستی ارزش منفی میدهد
    ۳- “وینش” یک لغت با ریشه هندی به معنی “خدایی” یا ” پسر خداست ” …. که میتواند علیرغم تفاوت خاستگاه و ریشه آن به نوعی اشاره به عیسی مسیح (ع) هم باشد آیا انتخاب این اسم به همین منظور است یا تصادفی است ؟
    ۴- آیا نقد بررسی تمام انواعی کتب در این سایت انجام خواهد شد یا منطقه جغرافیایی خاص ، زمینه خاص و گروه سنی خاص … من گرایش به سمت سرگرمی کودکان را دیدم

  39. آلوارت می گوید:

    اما آخرین کتابی که خواندم و لذت بردم ” از سرد و گرم روزگار” احمد زیدآبادی بود که نقدی از آن در سایت دارید.

  40. آلوارت می گوید:

    آخرین کتابی که خواندم ” بازگشت” نوشته گلی ترقی بود. به نظر من هرچند بخشا سردرگمی های یک زن در مهاجرت و تردیدهایش برای بازگشت را نسبتا خوب توصیف می کرد ولی برخوردهای این زن نسبت به همسر و دلیل ماندنش در ایران پس از بازگشت و مواردی دیگر بسیار غیرواقعبینانه و ضعیف بود و درکل کتابی متوسط بود و چندان خوشم نیامد.

  41. deleted
    deleted می گوید:

    انسان خردمند و انسان خداگونه آخرین کتاب هایی بودند که از خواندنشان لذت بردم. کتاب هایی با نثر روان و البته ترجمه خوب.

  42. هوتن می گوید:

    مشغول خواندن انسان خردمند هستم و بسیار عالیست. پیش از این، کافکا در کرانه را خواندم که آن هم بسیار تأثیر گذار بود.

    • vahideh moshahedini
      vahideh moshahedini می گوید:

      تولستوی و مبل بنفش..کتابی پر از دیالوگای قشنگ وتاثیر گذار از نویسنده،و از کتابای دیگ با معرفی اون کتابا..عالی بود عالی??
      “هیچ ناوی مثل کتاب ما رو به سرزمین های دور نمیبره…”
      با خوندن این کتاب میتونید به سرزمینای بیشتری برید?

    • سعیده می گوید:

      آخرین کتابی که خوندم, سرگذشت یک غریق گارسیا مارکز بود ولی آخرین کتابی که ازش لذت بردم جستارهایی در باب عشق آلن دوباتن بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *