رسانه اجتماعی بهعنوان ابزار بازاریابی
این کتاب شرح میدهد که کلید موفقیت در رسانههای اجتماعی، ایجاد یک برنامه بازاریابی رسانهای اجتماعی قوی و مداوم است؛ این برنامه شامل ایدههایی است که باعث افزایش آگاهی نسبت به برندها میشود، مشتریان وفادار را جذب میکند و به صاحبان کسب و کارها در رسیدن به اهداف تجاریشان کمک میکند؛ کارهایی مانند افزایش ترافیک وبسایت، ارائه خدمات به مشتریان برتر یا حراجیها و… .
۵۰۰ نکته بازاریابی در شبکههای اجتماعی؛ راهبردها، توصیهها و نکات ضروری برای فیسبوک، توئیتر، اینستاگرام، پینترست، لینکدین، یوتیوب، اسنپچت
نویسنده: اندرو مکارتی
مترجم: مینا مظلومی
ناشر: بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه
نوبت چاپ: ۲
سال چاپ: ۱۴۰۱
تعداد صفحات: ۳۴۴
شابک: ۹۷۸۶۰۰۲۵۳۵۵۵۹
این کتاب شرح میدهد که کلید موفقیت در رسانههای اجتماعی، ایجاد یک برنامه بازاریابی رسانهای اجتماعی قوی و مداوم است؛ این برنامه شامل ایدههایی است که باعث افزایش آگاهی نسبت به برندها میشود، مشتریان وفادار را جذب میکند و به صاحبان کسب و کارها در رسیدن به اهداف تجاریشان کمک میکند؛ کارهایی مانند افزایش ترافیک وبسایت، ارائه خدمات به مشتریان برتر یا حراجیها و… .
۵۰۰ نکته بازاریابی در شبکههای اجتماعی؛ راهبردها، توصیهها و نکات ضروری برای فیسبوک، توئیتر، اینستاگرام، پینترست، لینکدین، یوتیوب، اسنپچت
نویسنده: اندرو مکارتی
مترجم: مینا مظلومی
ناشر: بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه
نوبت چاپ: ۲
سال چاپ: ۱۴۰۱
تعداد صفحات: ۳۴۴
شابک: ۹۷۸۶۰۰۲۵۳۵۵۵۹
کتاب «500 نکته بازاریابی در شبکههای اجتماعی؛ راهبردها، توصیهها و نکات ضروری برای فیسبوک، توئیتر، اینستاگرام، پینترست، لینکدین، یوتیوب، اسنپچت»، نوشته اندرو مکارتی به روش بازاریابی در رسانههای اجتماعی جهت دستیابی به موفقیت تجاری میپردازد. اگر تمام تلاشهای خود برای گرفتن لایک، نظر و کلیک را، تاکنون بینتیجه میدانید، احساس غرقشدن دارید یا حتی نمیدانید از کجا شروع کنید، این کتاب میتواند به شما کمک کند تا از این وضعیت خارج شوید.
این کتاب شرح میدهد که کلید موفقیت در رسانههای اجتماعی، ایجاد یک برنامه بازاریابی رسانهای اجتماعی قوی و مداوم است؛ این برنامه شامل ایدههایی است که باعث افزایش آگاهی نسبت به برندها میشود، مشتریان وفادار را جذب میکند و به صاحبان کسب و کارها در رسیدن به اهداف تجاریشان کمک میکند؛ کارهایی مانند افزایش ترافیک وبسایت، ارائه خدمات به مشتریان برتر یا حراجیها و… .
این اثر، مانند کتاب راهنمایی برای مخاطبانش است، به منظور کسب موفقیت برای تجارت در رسانههای اجتماعی که شامل صدها استراتژی عملی برای موفقیت در فیسبوک، توییتر، اینستاگرام، پینترست، یوتیوب، اسنپچت و موارد دیگر میشود. هدف این کتاب، ساده است: نویسنده به مخاطبانش نشان میدهد که چگونه میتوانند استراتژی موفقیتآمیز بازاریابی رسانههای اجتماعی را برای کسب و کار خود به کار بگیرند و رشد دهند.
۹۲ درصد شرکتکنندگان در یک نظرسنجی در سال 2017 اعلام کردند که بازاریابی از طریق رسانههای اجتماعی، برای کسبوکارشان اهمیت بالایی دارد. در این وضعیت، اگر هنوز کسی هست که تاکنون از شبکههای اجتماعی برای تبلیغ و گسترش فعالیت حرفهای خود استفاده نکرده یا راهی که رفته به موفقیت ختم نشده، میتواند با آموختن این پانصد نکته و راهنمایی کارشناسانه، کسبوکار خود را در محبوبترین شبکههای اجتماعی مانند فیسبوک، توئیتر، یوتیوب، گوگلپلاس و اینستاگرام ارتقا دهد. بدینترتیب، برندسازی، جذب و حفظ مشتری، ارتباط قوی و طولانیمدت با مشتریان، بهاشتراکگذاری محتوا، مدیریت و زمانبندی انتشار مطالب و دهها مطلب دیگری که صاحبان کسب و کارها برای بازاریابی در رسانههای اجتماعی به آن نیاز دارند، نکاتی است که اندرو مکارتی در قالب این کتاب با مخاطبانش به اشتراک گذاشته است.
به باور مکارتی یکی از بزرگترین اشتباهاتی که یک نشانِ تجاری میتواند مرتکب شود، وارد شدن در بازاریابی از طریق رسانههای جمعی، بدون ارائه راهحل واقعی آن چیزی است که میخواهد در ارتباط با آن انجام دهند. این تنها یک امید واهی است، اگر بهسادگی تصور کنیم، باید با فعال بودن در چند سایت اجتماعی شروع کنیم و امیدوار باشیم که این کار به نحوی ما را ثروتمند میسازد. مکارتی ادغان میکند که این وظیفه شماست که مردم را متقاعد کنید تا از کسب و کار شما مانند چیزی که بخش بزرگی از زندگیشان است، لذت ببرند!
در دنیای کسب و کارهای امروزی، بازاریابی از طریق رسانههای اجتماعی تبدیل به ابزاری ضروری برای ارتباط با مشتریان، افزایش فروش و رقابت با همکاران شده است. پس ممکن است با بیتوجهی به این رسانهها کمی و شاید (کمی بیشتر از کمی) از قافله هم صنفیهایمان عقب بمانیم. مخصوصاً در این دوران که مردم کمتر برای خرید حضوری مراجعه میکنند و حسابی به رسانههای اجتماعی و خرید از فضاهای مجازی عادت کردهاند. مکارتی میگوید پس بهتر است دست به کار شوید! فرقی ندارد یک تازهوارد و یا یک فرد زبردست در کار با رسانههای اجتماعی باشید؛ اگر کسب و کاری دارید که از وضعیت آن زیاد راضی نیستید و یا قصد راهاندازی کاری را دارید، این کتاب میتواند همراه و مشاور مناسب شما برای پیشبرد کارتان در فضاهای مجازی باشد. اندرو مکارتی یک وبلاگنویس و استراتژیست رسانههای اجتماعی است. کتاب او پرفروشترین کتاب آمازون در زمینه بازاریابی وب و شبکه بوده است. این کتاب با توصیههای ساده و کاربردیاش به هزاران صاحب شغل و کسب و کار کمک کرده تا فعالیت رسانههای اجتماعی خود را بهینه کرده و از فرصتهای بازاریابی این بخش نهایت استفاده را بکنند.
در بخشی از این کتاب آمده است: «فشار همتایان، حکایات موفقیت در رسانهها و گزافهپردازی فراگیر و جامع، امروزه به صاحبان کسب و کار اعلام میکند که حضور داشتن در رسانههای اجتماعی ضروری است. و این بدین معنی نیست که کسب و کاری بدون استفاده از شبکههای اجتماعی نمیتواند موفق شود، اما قطعاً هزاران فرصت برای ساخت و رشد را از دست خواهند داد».
کتاب 500 نکته بازاریابی در شبکههای اجتماعی... دارای 13 بخش است که یکی از آنها متن کوتاهیست که حکم مقدمه را دارد. همچنین 9 فصل میانی این اثر که با در عنوانشان عبارت تکرارشده و مشترک «رهنمودهای …» آمده است، به طور خاص بر هر یک از شبکههای اجتماعی شناخته شده تمرکز کرده است. عناوین فصول این کتاب به ترتیب به این شرح است: چرا کسب و کار شما نیاز به بازاریابی در رسانههای اجتماعی دارد؟! قبل از شروع: عوامل کلیدی برای بازاریابیها از طریق تمام رسانههای اجتماعی، بهترین نوع محتوا برای پست در رسانههای اجتماعی، راهنماییهای فیسبوک، رهنمودهای توئیتر: شیوهتان را ابتدا توئیت کنید، رهنمودهای گوگلپلاس، رهنمودهای پینترست، رهنمودهای لینکدین، رهنمودهای یوتیوب، رهنمودهای اینستاگرام، رهنمودهای اسنتچت، رهنمودهای وبلاگ: ترغیب خواننده با کلمات و در نهایت راهبرد کلی برای بازاریابی ممتاز رسانههای اجتماعی.