سایت معرفی و نقد کتاب وینش
سایت معرفی و نقد کتاب وینش

بهترین رمان‌ های جنایی سال 2021

بهترین رمان‌ های جنایی سال 2021

 

لیست کوتاهی از مهم‌ترین، پربحث‌‎ترین و پرفروش‌ترین رمان‌ های جنایی چاپ شده در سال 2021 میلادی به انتخاب نشریه‌ی گاردین، پیش روی شما قرار خواهد گرفت. پیداست که این‌ رمان‌ها هنوز به زبان فارسی ترجمه نشده‌اند. اما امیدواریم که به زودی، شاهد ترجمه و چاپ آن‌ها در بازار کتاب ایران هم باشیم.

(مترجم)

لیست کوتاهی از مهم‌ترین، پربحث‌‎ترین و پرفروش‌ترین رمان‌ های جنایی چاپ شده در سال 2021 میلادی به انتخاب نشریه‌ی گاردین، پیش روی شما قرار خواهد گرفت. پیداست که این‌ رمان‌ها هنوز به زبان فارسی ترجمه نشده‌اند. اما امیدواریم که به زودی، شاهد ترجمه و چاپ آن‌ها در بازار کتاب ایران هم باشیم.

 

 

نمای نقره‌ای – صدرنشین لیست بهترین رمان‌ های جنایی 2021

آخرین رمان جان لوکاره، یکی از معروف‌ترین جنایی‌نویس‌های بریتانیا، در اکتبر سال 2021 میلادی به بازار کتاب عرضه شد. جالب است بدانید این رمان که «نمای نقره‌ای» نام دارد، در روز تولد 90 سالگی نویسنده‌اش به خوانندگان معرفی شد.

«نمای نقره‌ای»، روایت‌گر ملاقات جولیان لاوندزلی با یک مهاجر لهستانی است. البته این مهاجر لهستانی، سابق بر این به حرفه‌ی جاسوسی مشغول بوده است. در این داستان، هیچ‌کدام از شخصیت‌ها بی‌گناه نیستند. همه چیز، از اسرار و وفاداری‌های حرفه‌ای و خانوادگی گرفته تا روابط ریزودرشت، در معرض تهدید و خطر است. اما در نهایت، با یک پایان خوش مواجه خواهید شد.

 

نمای نقره‌ای

 

 

ریکاردینو دومین کتاب در لیست بهترین رمان های جنایی 2021

ریکاردینو، نام آخرین اثر مکتوب آندره‌آ کامیلری است؛ نویسنده، مولف و کارگردان تئاتر اهل ایتالیا. اما جالب اینجاست که ریکاردینو، این آخرین اثر کامیلری، در سال 2005 نوشته شده است. قهرمان این رمان #جناییداستان جنایی یکی از سبک‌های ادبی است که اعمال مجرمان و انگیزه‌های آنان را روایت می‌کند. این سبک خود به چندین زیر سبک از جمله ادبیات پلیسی تقسیم می‌شود. در داستان‌های جنایی معمولاً قتل یا قتل‌هایی اتفاق می‌افتد و فرد یا افرادی مأمور می‌شوند که راز آن قتل‌ها را کشف کنند. اغلب این داستان‌ها هم به‌منظور قصه‌گویی و سرگرمی نوشته می‌شوند مگر آنکه داستان یک شخصیت محوری داشته باشد که نویسنده بتواند به جنبه‌های پیچیده شخصیت او نزدیک شود در شهر خیالی – سیسیلی ویگاتا زندگی می‌کند. اما او این بار، از همیشه خسته‌تر و ناامیدتر است. مهم‌ترین ویژگی آخرین رمان کامیلری، اتحادی است که در بین نویسنده و کارآگاه خوش‌فکر داستان برقرار شده است. گویی کارآگاهِ این آخر سفر نویسنده، قرار است فرزتر و تیزتر از گذشته، تحقیقات پیرامون مرگ شخصیت اصلی داستان را به سرانجام برساند.

 

ریکاردینو

 

 

اولین روز بهار سومین عضو لیست پربحث‌ترین رمان‌ های جنایی سال 2021

اولین روز بهار را نانسی تاکر نوشته است. این کتاب جنایی، با یک جمله‌ی صریح و کوبنده آغاز می‌شود: «من امروز یک پسر کوچک را کشتم.» راوی این جمله، کریسیِ هشت ساله است! کودکی که توسط والدینش نادیده انگاشته می‌شود. او مشکلات روحی و عاطفی خود را پشت پرده‌ای که از قلدری و زورگویی برای هم‌سن‌وسال‌هایش بافته، پنهان می‌کند. خط داستانی این رمان در بین کودکی و بزرگسالی کریسی در حرکت است.

بله؛ بزرگسالی! او از زندان آزاد شده، نامش را به جولیا تغییر داده و حالا خودش هم یک فرزند دارد. تاکر در این کتاب جنایی به موضوعاتی مثل ظلم، گناه، رستگاری و شفقت می‌پردازد. می‌توان اطمینان داشت که تاثیرات این رمان تا روزها بعد از به پایان رساندنش، در ذهن و روان خوانندگان باقی بماند.

 

اولین روز بهار

 

 

دختر A اولین رمان جنایی ابیگیل دین

چهارمین کتاب از لیست کوتاه بهترین رمان های جنایی سال 2021، به یکی از نویسندگان بریتانیا تعلق دارد. ابیگیل دین، در جنوب لندن زندگی می‌کند و در این رمان، روایت‌گر داستان زندگی لِکس، دختر یک خانواده‌ی متعصب مذهبی است. ماجرا از این قرار است که لکس، بر خانه‌ی خانوادگی‌اش، نام خانه وحشت را نهاده است. او سال‌ها بعد، در حالی که وکیلی موفق در نیویورک است، به بازگویی خاطرات خودش می‌پردازد.

به لندن بازمی‌گردد و تلاش می‌کند که خانه‌ی کودکی‌هایش را به یک مرکز اجتماعی تبدیل کند. این کتاب جنایی، دشواری‌ حرکت و ادامه‌ی مسیر زندگی را به نمایش می‌گذارد. ابیگیل دین در این رمان از قدرت امید و همزمان، سختی‌های امیدوار بودن می‌گوید.

 

دختر آ

 

 

زمستان به شمار می‌آید – پنجمین رمان جنایی این لیست کوتاه

دیوید هسکا ویدن، در رمان جنایی «زمستان به شمار می‌آید» به سراغ بومیان داکوتای جنوبی رفته است. این رمان، روایت‌گر داستان زندگی ویرژیل است. قهرمانی که پس از مرگ برادرزاده‌اش براثر مصرف بیش از حد هروئین، تصمیم می‌گیرد تا با فروشندگان مواد مخدر مبارزه کند. ویدن که خود هم عضو یکی از جوامع سرخپوستی آمریکا به شمار می‌رود، در این اولین رمان خود، خواننده را به دنبال کشف رازهایی می‌کشاند که (خوشبختانه) نتایج رضایت‌بخشی را به همراه دارند.

 

winter counts

 

 

نسخه کامل این مقاله را به زبان انگلیسی در این‌جا می‌توانید بیابید.

 

 

 

 

 

  این مقاله را ۴۱ نفر پسندیده اند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *