سایت معرفی و نقد کتاب وینش
سایت معرفی و نقد کتاب وینش

اشتراک گذاری این مقاله در فیسبوک اشتراک گذاری این مقاله در توئیتر اشتراک گذاری این مقاله در تلگرام اشتراک گذاری این مقاله در واتس اپ اشتراک گذاری این مقاله در لینکدین اشتراک گذاری این مقاله در لینکدین

چگونه مرور کتاب بنویسیم؟

نویسنده: برد هوپر

مترجم: علیرضا شفیعی نسب

ناشر: ترجمان

نوبت چاپ: ۴

سال چاپ: ۱۴۰۱

تعداد صفحات: ۱۶۶

شابک: ۹۷۸۶۰۰۸۰۹۱۱۴۱


تاکنون 1 نفر به این کتاب امتیاز داده‌اند
چگونه مرور کتاب بنویسیم؟

تاکنون 1 نفر به این کتاب امتیاز داده‌اند

تهیه این کتاب

معرفی چگونه مرور کتاب بنویسیم اثر برد هوپر

بر اساس مجموعه‌ای از کارگاه‌های آموزشی هوپر که به کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور ارائه می‌شود، نوشتن نظرات برای خوانندگان در مورد یک کتاب بسیار مهم است. در فصل‌های کتاب «چگونه مرور کتاب بنویسیم» مباحثی از جمله تفاوت بین نقد و بررسی مورد بحث قرار می‌گیرد. در این کتاب اشاره می‌شود که یک فرد چگونه می‌تواند در مروری که بر یک کتاب می‌نویسد سطح کیفیت نوشته خود را بالا ببرد. در پاراگراف‌های کوتاهی بتواند شاکله اصلی متن را حفظ کند و در عین حال همان مطالب را با یک انرژی منحصربه‌فرد همراه کند.

چه چیزی باعث می‌شود که یک مرور خوب بنویسیم؟ نقل قول‌ها از نظرات، داستان‌های شخصی و حکایات و نمونه‌های خود هوپر به این کتاب اضافه شده است تا که خواننده بتواند با مواردی به عنوان مثال آشنا شود. در پیوست‌ها، هوپر تفاوت بین مرور و حاشیه‌نویسی را توضیح می‌دهد.
برد هوپر دریافت‌کننده جایزه Louis Shoresدر سال 2015 بود.
متن هوپر عمدتا توصیه‌های خود را به کسانی که برای رسانه‌های مختلف یا نشریاتی که با کتاب‌خوان‌ها طرف هستند، ارائه می‌دهد. این کتاب «چگونه مرور کتاب بنویسیم» برای هرکسی که قصد دارد عنوان/نقش داور کتاب را به خود اختصاص دهد، توصیه‌های بسیار خوبی دارد.

مرورنویسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *