سایت معرفی و نقد کتاب وینش
سایت معرفی و نقد کتاب وینش

اشتراک گذاری این مقاله در فیسبوک اشتراک گذاری این مقاله در توئیتر اشتراک گذاری این مقاله در تلگرام اشتراک گذاری این مقاله در واتس اپ اشتراک گذاری این مقاله در لینکدین اشتراک گذاری این مقاله در لینکدین

خورشید همچنان می دمد

نویسنده: ارنست همینگوی

مترجم: احمد کسایی پور

ناشر: هرمس

نوبت چاپ: ۶

سال چاپ: ۱۳۹۹

تعداد صفحات: ۳۵۸


تاکنون 1 نفر به این کتاب امتیاز داده‌اند
خورشید همچنان می دمد

تاکنون 1 نفر به این کتاب امتیاز داده‌اند

تهیه این کتاب

ارنست همینگوی نویسنده معاصر امریکایی که برنده جایز نوبل ادبیات هم شده، جزو نویسندگانی است که قلم و نثر مخصوص و امضای پای کارهایش، او را زبانزد خاص و عام در عرصه ادبیات معاصر جهان کرده است.

همینگوی سال 1899 در ایالت ایلینوی آمریکا متولد شد. سال‌های کودکی و نوجوانی‌اش در طبیعت آن منطقه گذشت. در جنگ جهانی اول به عنوان راننده آمبولانس خدمت کرد و در سال 1921 با سمت خبرنگار خارجی به اروپا رفت. اولین مجموعه کارهایش با نام در زمانه ما سال 1925 به چاپ رسید که مجموعه‌ای از چند شعر و داستان کوتاه بود. پس از آن زندگی او به عنوان یک نویسنده و روزنامه‌نگار با ماجراجویی‌های فراوان ادامه پیدا کرد.

تا زمان مرگ خودخواسته‌اش در سال 1961 و پس از آن نزدیک به 20اثر از او به چاپ رسید.

 

ارنست همینگوی
ارنست همینگوی

 

 

خورشید همچنان می‌دمد

خورشید همچنان می‌دمد اولین رمان ارنست همینگوی است. داستان رمان در دهه 1920 و در پاریس  بعد از جنگ جهانی می‌گذرد. روایت درباره چند نویسنده و روشنفکر است که تصمیم می‌گیرند برای فاصله گرفتن از محیط خشن و تلخ جنگ و تبعاتش به سفر بروند و حال و هوای خود را با خوشگذرانی تغییر دهند. اما در نهایت به این نتیجه می‌رسند که اثرات جنگ پاک نشدنی است و زندگی را نمی‌توان از تجربه‌های آن جدا کرد.

 

خورشید همچنان می دمد

 

 

در قسمتی از کتاب می‌خوانیم:

«طوری به چشمان من نگاه می‌کرد که این سؤال در ذهن من متبلور می‌شد که آیا واقعاً با چشمان خودش می‌نگرد. ممکن است بعد از این‌که چشم‌ها نگاه خود را از دنیا بردارند، چشمان او این نگاه را ادامه دهد. او طوری نگاه می‌کرد که گویی در این کره خاکی هیچ کس این‌طور نگاه نمی‌کند و حقیقت این بود که از خیلی چیزها می‌ترسید.»

بسیاری معتقدند همینگوی در این اثر نسل روشنفکر را محکوم می‌کند که دور از جامعه و معضلات آن و در برج عاج خود نشسته‌اند.

 

خورشید همچنان می‌دمد با دو ترجمه متفاوت توسط احمد کسایی‌پور و احسان لامع توسط نشر هرمس و نگاه چاپ و پخش شده است.

#همینگویارنِست میلر همینگوی (زاده ۲۱ ژوئیه ۱۸۹۹ – درگذشته ۲ ژوئیه ۱۹۶۱) از نویسندگان برجستهٔ معاصر ایالات متحده آمریکا و برندهٔ جایزه نوبل ادبیات بود. او از پایه‌گذاران یکی از تاثیرگذارترین انواع ادبی، موسوم به «وقایع‌نگاری ادبی» شناخته می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *