سایت معرفی و نقد کتاب وینش
سایت معرفی و نقد کتاب وینش

اشتراک گذاری این مقاله در فیسبوک اشتراک گذاری این مقاله در توئیتر اشتراک گذاری این مقاله در تلگرام اشتراک گذاری این مقاله در واتس اپ اشتراک گذاری این مقاله در لینکدین اشتراک گذاری این مقاله در لینکدین

آرامش در محیط کار

نویسنده: سوفی مرین

مترجم: مرجان گلریز

ناشر: شمعدونی

نوبت چاپ: ۶

سال چاپ: ۱۴۰۱

تعداد صفحات: ۲۰۰

شابک: ۹۷۸۶۰۰۹۹۶۹۷۸۴


تاکنون 1 نفر به این کتاب امتیاز داده‌اند
آرامش در محیط کار

تاکنون 1 نفر به این کتاب امتیاز داده‌اند

تهیه این کتاب

آرامش در محیط کار

 

اين روزها زندگی کردن چندان کار آسانی نيست، پس چه بهتر تا راه‌هايی پيدا کنيم که بتوانيم آسوده‌تر و در آرامش بيشتر روزگارمان را بگذرانيم، کتاب آرامش در محيط کار مي‌تواند يکی از اين انتخاب‌ها باشد. کتابی که با عکس مردی در لباس رسمی و در حال انجام يوگا بر روی ميزکار برايمان موقعيت خنده‌آوری را تداعی مي‌کند اما وقتی فهرست را مرور می‌کنيم، با راه‌حل‌های ساده و شايد پيش‌پا افتاده‌ای روبرو می‌شويم که به نظر مفيد می‌رسند.

هرچند در بعضی موارد موضوعی کلی را بيان و تشريح می‌کند مانند اين که روی بدنت کار کن، روی افکارت کار کن، روی احساساتت کار کن. اما در فصل‌های بعد ما را با همه اين موارد آشنا می‌کند، حتی به صورت جزيی توضيح می‌دهداحساس چيست؟ عزت نفس و اعتماد به نفس چيست؟

کتاب آرامش در محيط کار در صفحات ابتدايی سعی کرده خواننده را با استرس ناشی از کار و درک آن آشنا کند و با استفاده از چند سوال ساده  و براساس تحليل لمير و تسر ميزان استرس فرد را به او اعلام می‌کند. اين روند سبب می‌شود که مخاطب کتاب وقتی در فصل 6 با سوالاتی در زمينه بهبود روابط به واسطه مهارت ابراز وجود يا راهکارهايی برای مديريت زمان در فصل 7 روبه‌رو می‌شود، به سادگی می‌تواند شرايط خود را بسنجد و راهکار مورد نياز خود را کشف و شخصی سازی کند.

 

فصل 9 يک فصل خاص زنان است که در باره جايگاه زن در دنيای کار نکاتی تاريخی تا راهکارهايی برای مديريت همزمان دو زندگی و رفتارهايی دقيق و حساب شده برای مقابله با آزار و اذيت جنسی را پيشنهاد می‌دهد.

برای پاسخ به سوالی که هميشه در ذهن بسياری وجود دارد نيز فصلی اختصاص داده شده است و آن سوال اين است: خوشی در محل کار چه جايی دارد؟


کتاب آرامش در محيط کار پر از خودآموزهايی است که شايد از برخی از آنها آگاه باشيم و در زندگی روزمره استفاده کنيم اما وقتی در کنار مجموعه‌ای ديگر قرار می‌گيرند از خودمان تعجب می‌کنيم که چرا تا حالا اين کارها را انجام نداده‌ايم. اين کتاب 208 صفحه‌ای در پايان جعبه‌ابزاری در 10 نکته ارائه داده است که می‌توان به صورت جمع‌بند‌ی در نظر گرفت.

 

آرامش در محیط کار

 

 

آرامش در محيط کار را نشر شمعدونی منتشر کرده است. انتشارات شمعدونی فعاليت خود را از سال 1397 شروع کرد و اولين اثری که به چاپ رساند، کتاب جرات داشته باش نوشته فردريک فانژه بود که هنوز در جهان طرفداران زيادی دارد. اين کتاب فعاليت خود را در حوزه کتاب‌های درمانی متمرکز کرده که توانسته به عنوان آثاری که در کلنيک‌های روانشناسی و مشاوره مورد استفاده قرار ميیگيرد، مورد قبول واقع شود.


نشر شمعدونی در تلاش است برای گرفتن حق کپی‌رايت و ترجمه قابل قبول اقدام کند تا محتوايی مناسب برای مخاطب فارسی زبان تهيه کند.


درباره نويسنده

سوفی مرين نويسنده کتاب آرامش در محيط کار محتوای آن را براساس اتفاقات کسانی نوشته که از استرس و فشار محيط کار در فرانسه پيش روان درمانگر رفته‌اند و کمکی است برای اين که بتوان عوامل استرس‌زای محيط کار را کاهش داد. او اين کتاب را که يکی از آثار مجموعه کتاب‌های «زندگی بهتر» است زير نظر «فردريک فانژه » نوشته است.

 

بخش‌هایی از کتاب آرامش در محیط کار


*پيام «عجله کن!» اين پيام به افرادی ارسال می‌شود که در دوران کودکی بارها و بارها اين گونه جمله‌ها را شنيده‌اند: «اين‌قدر لفتش نده!»، «تو خيلی کُندی!» اين پيام‌ها در بزرگ‌سالی خود را به شکل بي‌قراری و بی‌تابی در فرد بروز می‌دهند. آن‌ها خيلی زود حوصله‌شان سر می‌رود و سرعت انجام کار را مهم‌تر از کيفيت آن می‌دانند.

*پيام «سخت‌کوش باش!» اين پيام معمولاً به افرادی ارسال می‌شود که فکر می‌کنند تمامی موفقيت‌ها در نتيجه کارهای سخت و دشوار به دست مي‌آيد. از اين رو، آن‌ها معمولاً تمايل زيادی برای پيچيده کردنِ بی‌فايده کارها دارند. آن‌ها در دوران کودکي اين جمله‌ها را بارها شنيده‌اند: «کمي به خودت زحمت بده!»، «نابرده رنج، گنج ميسر نمی‌شود!»، «تو هيچ وقت نبايد تسليم شوی!»

 

 

چرا حقایق در محیط کار ناخوشایند هستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *