سایت معرفی و نقد کتاب وینش
سایت معرفی و نقد کتاب وینش

کتاب ماه آذر وینش: تا بهار صبر کن، باندینی

کتاب ماه آذر وینش: تا بهار صبر کن، باندینی

 

کتاب ماه وینش فرصتی برای ناشران و کتابخوان‌هاست. در کتاب ماه وینش، ناشران فرصت دارند تا کتاب مورد نظرشان را معرفی و امکان دسترسی آسان آن را برای مخاطبان فراهم کنند. کتابخوان‌ها هم فرصت آشنایی با کتابی از وجوه مختلف را خواهند داشت و با تهیه آن از کتابفروشی آنلاین یا محلی، می‌توانند نظر یا سوالاتشان را مطرح کنند، درباره کتاب بنویسند و در رویدادهای مرتبط با کتاب شرکت کنند.

کتاب ماه وینش فرصتی برای ناشران و کتابخوان‌هاست. در کتاب ماه وینش، ناشران فرصت دارند تا کتاب مورد نظرشان را معرفی و امکان دسترسی آسان آن را برای مخاطبان فراهم کنند. کتابخوان‌ها هم فرصت آشنایی با کتابی از وجوه مختلف را خواهند داشت و با تهیه آن از کتابفروشی آنلاین یا محلی، می‌توانند نظر یا سوالاتشان را مطرح کنند، درباره کتاب بنویسند و در رویدادهای مرتبط با کتاب شرکت کنند.

 

 

کتاب تا بهار صبر کن باندینی ماجرای روزهای سخت یک خانواده مهاجر ایتالیایی در آمریکاست. خانواده‌ای که به امید زندگی بهتر و رسیدن به رویای آمریکایی قدم به خاک این کشور گذاشته‌اند اما زندگی هنوز هیچ روی خوشی به آن‌ها نشان نداده است. فقر، گرسنگی و سرما در آستانه پانزدهمین زمستان این سرزمین در انتظار آن‌هاست.

خانواده باندینی 5نفره است، پدری آجرچین که مدت‌هاست بیکار است و اندک پولی که به دست می‌آورد خرج قمار می‌کند، مادری معتقد و مذهبی که همیشه تسبیح سفیدی در دست دارد و مشغول دعا خواندن است و سه پسر. آرتورو بزرگترین پسر خانواده است، سن او باید بین 12 تا 14سال باشد، از مدرسه متنفر است و هر ازگاهی از پول‌های مادرش می‌دزدد تا بلیت سینما بخرد.

آرتورو شخصیت اصلی داستان نیست ولی شخصیت تاثیرگذار داستان این خانواده است. پسر نوجوانی که همزمان با مشکلات خانواده با مسائل دوران بلوغ خودش هم درگیر است؛ عشق و علاقه نسبت به دختر همکلاسی‌اش، میل به قهرمان شدن، احساسات دوگانه نسبت به پدر و مادرش و مسائلش با دو برادر کوچکتر.

زمستان آن سال، زمستان سختی است، پر حادثه، هم برای خانواده و هم برای آرتورو، اما درانتها امید به رسیدن بهار است.

تا بهار صبرکن، باندینی اولین داستان از چهارکتابی است که فانته درباره این خانواده نوشته است. پیش از این یکی دیگر از آثار فانته را در اینجا معرفی کرده‌ایم. و پرونده‌ای هم درباره نسل بیت داشته‌ایم که فانته را هم ذیل آن محسوب می‌کنند. این پرونده را هم در این‌ یکی جا می‌توانید از نظر بگذرانید. 

 

چرا کتاب ماه وینش؟

در تاریخ هر کشوری دوره‌های سخت و شرایط نامطلوب اقتصادی وجود دارد. روزهایی سخت و تیره که نگه‌داشتن امید در آن سخت است. وقتی مهاجر باشی دردسرهای دیگری هم داری، وقتی خانواده‌ای 5نفره هستی اوضاع سخت‌تر هم می‌شود و اگر در این خانواده در حال گذراندن دوران بلوغ و نوجوانی باشی ناچاری با ماجراهای دیگری هم دست و پنجه نرم کنی.

نوجوانی، برای همه، دوران سخت و پرفراز و نشیبی است. هر نوجوانی فکر می‌کند که درحال رویارویی با سخت‌ترین مسائل جهان است. اغلب نوجوان‌ها مثل آرتورو در رویای گذر از لحظه‌های فعلی، رهایی از فشار خانواده و شرایط و به دنبال آزادی و استقلال هستند. در همین سال‌های پرآشوب است که او معناها و هویت خودش را میان واقعیت‌های زندگی و رویاهایش می‌سازد.

تا بهار صبرکن باندینی، داستان گذر از سال‌های پرآشوب است، عبور از گردنه‌های نفس‌گیر یک خانواده وقتی که در دوران نوجوانی هستی. داستانی که بدون چشم‌پوشی از سختی‌ها و فشارها، رویا و حس رسیدن بهار را در دل زنده نگه می‌دارد.

وینش با توجه به دوران دشواری که در آن به سرمی‌بریم و با توجه ویژه به نوجوانان که در این میان از یکسو با تبعات مشکلات خانواده و از دیگر سو با مسائل این دوران سنی روبه‌رو هستند، کتاب تا بهار صبرکن باندینی را به عنوان کتاب ماه آذر انتخاب کرده است. با این امید که خواندن داستان این خانواده و آرتورو نوجوان، شوق رسیدن به بهار را در دل‌مان زنده نگه دارد.

 

نشر افق، ناشر کتاب تا بهار صبرکن، باندینی

نشر افق در سال ۱۳۶۹ تأسیس شد و تا ۱۲ سال کتاب‌هایی اغلب برای کودک و نوجوان منتشر می‌کرد. از سال ۱۳۸۱ افق فعالیت خود را با انتشار ادبیات بزرگسال گسترش داد و تا امروز نزدیک به 1900 عنوان کتاب به جامعه‌ی فرهنگی تقدیم کرده است.. کتاب‌های افق از سوی نهادهای ایرانی و خارجی تابه‌حال بیش از ۲۰۰ بار برگزیده و تقدیر شده‌اند.

نشر افق سه‌بار به‌عنوان ناشر برگزیده و تقدیرشده‌ی کشور در حوزه‌ی کودک و نوجوان شده و پنج دوره به‌عنوان شرکت‌کننده‌ی برگزیده‌ی نمایشگاه کتاب تهران انتخاب شده است. افق همچنین بارها در نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب، مانند بولونیا، فرانکفورت، قاهره، لندن، شارجه و… شرکت کرده است.

برای آشنایی بیشتر با فانته و دلیل انتشار کتاب تا بهار صبرکنن، باندینی یادداشت ناشر را بخوانید.

 

یادداشت ناشر

نشر افق بعد از دوازده سال کار مستمر در حوزه کودک و نوجوان، از سال ۱۳۸۱ فعالیت خود را به حوزه ادبیات بزرگسالان گسترش داد. نشر افق سه‌بار به‌عنوان ناشر برگزیده و تقدیرشده‌ی کشور در حوزه‌ی کودک و نوجوان شده و پنج دوره به‌عنوان شرکت‌کننده‌ی برگزیده‌ی نمایشگاه کتاب تهران انتخاب شده است. «تا بهار صبر کن باندینی» از جمله کتاب‌هایی است که این نشر در حوزه ادبیات زیر چاپ برده است. برای آشنایی بیشتر با فانته و دلیل انتشار کتاب «تا بهار صبرکن، باندینی» یادداشت ناشر را بخوانید.

 

درباره مترجم کتاب تا بهار صبر کن باندینی

محمدرضا شکاری مترجم و کتابفروش است. سال 1367 به دنیا آمده و ترجمه را از سال 1389 شروع کرده است. او تابه‌حال چندین کتاب ترجمه کرده و از آثار فانته هم ترجمه‌هایی از او منتشر شده و خواهد شد.

محمدرضا شکاری در یادداشتی از کارش و ترجمه این اثر از فانته نوشته است.

 

محمدرضا شکاری

سخن مترجم

محمدرضا شکاری مترجم و کتابفروش است. سال 1367 به دنیا آمده و ترجمه را از سال 1389 شروع کرده است. او تابه‌حال چندین کتاب ترجمه کرده و از آثار فانته هم ترجمه‌هایی از او منتشر شده و خواهد شد. او در یادداشتی از کارش و ترجمه این اثر از فانته نوشته است.

 

بخش‌هایی از کتاب تا بهار صبرکن، باندینی

کتاب تا بهار صبر کن باندینی مقدمه‌ای به قلم دن فانته دارد. فانته‌ی پسر در آن مقدمه درباره فانته‌ی پدر، نویسنده کتاب نوشته. از زندگی او، از این‌که چرا در زمان زندگی آن‌طور که باید دیده نشد و از تقدیر که دست‌های بدی برای بازی به او داد.

بعداز مقدمه داستان اصلی شروع می‌شود، داستانی که گاه از زبان باندینی پدر و گاه از زبان باندینی پسر روایت می‌شود. بازهم یک روایت پدر و پسری دیگر!

برای آشنایی بیشتر با این کتاب بخش‌هایی را برایتان انتخاب کرده‌ایم.

 

تا بهار صبر کن باندینی

بخش‌هایی از کتاب «تا بهار صبر کن، باندینی»

کتاب «تا بهار صبر کن باندینی» مقدمه‌ای به قلم دن فانته دارد. فانته‌ی پسر در آن مقدمه درباره فانته‌ی پدر، نویسنده کتاب نوشته. از زندگی او، از این‌که چرا در زمان زندگی آن‌طور که باید دیده نشد و از تقدیر که دست‌های بدی برای بازی به او داد. بعد از مقدمه داستان اصلی شروع می‌شود، داستانی که گاه از زبان باندینی پدر و گاه از زبان باندینی پسر روایت می‌شود. بازهم یک روایت پدر و پسری دیگر! برای آشنایی بیشتر با این کتاب بخش‌هایی از آن را برایتان انتخاب کرده‌ایم.

 

فرصتی برای گفت‌وگو درباره نوجوانی

نگاه وینش به داستان تابهار صبر کن باندینی به ماجرای گذر از گردنه‌های نوجوانی است.

چه بسا شما هم جز خانواده‌هایی باشید که در این ایام فرزند نوجوانی در خانه دارید، یا خودتان یک نوجوان هستید، یا به عنوان یکی از افراد جامعه نسبت به مساله نوجوانان و وضعیت آن‌ها در عبور از شرایط فعلی جامعه حساس هستید. شما می‌توانید در همراهی با کتاب ماه آذر وینش، درباره این مساله بنویسید، کتاب‌هایی را معرفی کنید که می‌توانند برای نوجوان‌ها در گذر از این سال‌ها مفید باشند و ریویو برای کتاب تا بهار صبر کن باندینی نوشته و بفرستید.

وینش آماده دریافت و انعکاس نوشته‌های شماست.

 

خرید آسان کتاب

اگر مایل بودید کتاب آذر ماه  وینش را برای مطالعه‌تان انتخاب کنید، برای تهیه آن:

از طریق کتابفروشی‌های مجازی ( سی بوک، جی بوک ،باهوک و انتشارات آگاه) اقدام کنید.

یا سری به این کتابفروشی‌ها بزنید و کتاب تا بهار صبرکن، باندینی را در استند وینش پیدا کنید:

کتابفروشی باغ (خیابان ولی‌عصر- نرسیده به تجریش- روبه‌روی پمپ بنزین- پلاک 3012)

کتابفروشی دی (خیابان ایرانشهر- خیابان کلانتری- پلاک48-بالای کافه آپارتمان)

کتابفروشی ستارا (شهرک اکباتان- فاز2-مرکز خرید مگامال-طبقه سوم- واحد310-311)

-کتابفروشی ققنوس (خیابان انقلاب- خیابان منیری جاوید-نبش بازارچه کتاب)

کتابفروشی لارستان (خیابان مطهری- اول خیابان لارستان- پلاک 100)

کتابفروشی هفت اقلیم (خیابان شریعتی- بالاتر از سه راه ملک- روبه‌روی آتشنشانی- پلاک609)

کتابفروشی هوشیار (خیابان مطهری- نرسیده به چهارراه قائم مقام- پلاک261)

 

  این مقاله را ۶۴ نفر پسندیده اند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *