سایت معرفی و نقد کتاب وینش
سایت معرفی و نقد کتاب وینش

نسل هزاره با کدام کتاب جسورتر شدند؟

کتاب تاثیرگذار زندگی شما چه بوده؟

 

 

نسل هزاره یا نسل y متولدین دهه ۸۰ تا ۲۰۰۰ میلادی هستند که حدودا متولدین سال‌های ۶۰ تا ۸۰ شمسی به حساب می‌آیند. این نسل اهل استفاده از تکنولوژی هستند و اغلب کارهایشان را با استفاده از فناوری‌های دیجیتال انجام می دهند. شاید اولین نسلی باشند که به همین خاطر -یعنی استفاده از مهارت‌های دیجیتال- از مادران و پدرانشان جلوتر هستند و والدینشان برای انجام خیلی از کارها ناچار بودند از آنها کمک بگیرند.

در ابتدا نگرانی‌هایی درباره این نسل وجود داشت که گسترش تکنولوژی آنها را از کتاب و کتابخوانی دور می‌کند اما با انتشار کتاب‌های هری پاتر ماجرا تغییر کرد. اولین کتاب هری پاتر در سال ۱۹۹۷ منتشر شد و استقبال فراوان از مجموعه کتاب‌های آن، نسلی را دوباره کتابخوان کرد.

در سال ۲۰۱۱، دو پژوهشگر به نام‌های آنتونی ژیرسینسکی و جولی سگر، طی یک نظرسنجی، تاثیر سیاسی هری پاتر را در ایالات متحده آمریکا بررسی کردند. آنها گفتند که این نسل به حدی تحت تاثیر فضای این کتاب‌ها قرار گرفتند که بعد از پایان آن‌ها، بیش از دیگران «پذیرای افراد متفاوت، پذیرای تفاوت در آرای سیاسی، حامی برابری، بیزار از اقتدارگرایی و مخالف استفاده از خشونت و شکنجه» باقی ماندند.

اگر مایلید اطلاعات بیشتری درباره این پژوهش داشته باشید، این مقاله را مطالعه کنید.

آیا شما تابه‌حال کتابی خوندید که چنین تاثیری روی شما گذاشته باشه؟

 

Part 02 min 1

  این مقاله را ۵ نفر پسندیده اند

2 دیدگاه در “نسل هزاره با کدام کتاب جسورتر شدند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *