سایت معرفی و نقد کتاب وینش
سایت معرفی و نقد کتاب وینش

روایت موفقیت صد زن کارآفرین

روایت موفقیت صد زن کارآفرین


تاکنون 3 نفر به این کتاب امتیاز داده‌اند

 

تهیه این کتاب

معمولاً تصور شده که کسب‌وکار، یک بازی مردانه است، اما زنان کارآفرین زیادی در سراسر دنیا وجود دارند که موفق هستند و از راهی که انتخاب کرده‌اند، احساس رضایت فکری می‌کنند؛ بدون اینکه در این مسیر مجبور به تغییر شخصیت زنانه خود شوند و لطافت فکری و فطری خود را نادیده بگیرند. کتاب شرکتی به اندازه کافی بزرگ روایتی از چندوچون این کارآفرینی‌ها توسط زنان است.

شرکتی به اندازه کافی بزرگ؛ چگونه زنان می‌توانند کسب‌وکارهای عالی خلق کنند و زندگی شادتری داشته باشند

نویسنده: آدلاید لنکستر، امی آبرامز

مترجم: کتایون طاهری رستمی

ناشر: گرایش تازه

نوبت چاپ: ۲

سال چاپ: ۱۳۹۸

تعداد صفحات: ۴۰۰

شابک: ‫‭۹۷۸۶۰۰۷۴۱۸۲۸۴

معمولاً تصور شده که کسب‌وکار، یک بازی مردانه است، اما زنان کارآفرین زیادی در سراسر دنیا وجود دارند که موفق هستند و از راهی که انتخاب کرده‌اند، احساس رضایت فکری می‌کنند؛ بدون اینکه در این مسیر مجبور به تغییر شخصیت زنانه خود شوند و لطافت فکری و فطری خود را نادیده بگیرند. کتاب شرکتی به اندازه کافی بزرگ روایتی از چندوچون این کارآفرینی‌ها توسط زنان است.

شرکتی به اندازه کافی بزرگ؛ چگونه زنان می‌توانند کسب‌وکارهای عالی خلق کنند و زندگی شادتری داشته باشند

نویسنده: آدلاید لنکستر، امی آبرامز

مترجم: کتایون طاهری رستمی

ناشر: گرایش تازه

نوبت چاپ: ۲

سال چاپ: ۱۳۹۸

تعداد صفحات: ۴۰۰

شابک: ‫‭۹۷۸۶۰۰۷۴۱۸۲۸۴

 


تاکنون 3 نفر به این کتاب امتیاز داده‌اند

 

تهیه این کتاب

امروزه زنان بسیار زیادی کارآفرینی را به‌عنوان مسیری برای کسب درآمد و بیان خلاقیت‌های خود انتخاب می‌کنند. کتاب شرکتی به اندازه کافی بزرگ مسیری ارائه می‌دهد تا آن‌ها به موفقیتی که در زمینه شخصی و شغلی طرح‌ریزی کرده‌اند، برسند.

در روزگاری که به اصلاح متخصصان زیادی نکات موفقیت را آمیخته با عناصر تخیلی و فراواقعی ارائه می‌دهند و استراتژی‌های زیادی در مورد رشد وجود دارد که حالت اشباع‌شده و دلزدگی ایجاد کرده، این کتاب تلاش می‌کند نگرشی واقع‌گرایانه نسبت به موفقیت در کسب‌وکارها و نیل به موفقیت ارائه کند.

کتاب شرکتی به اندازه کافی بزرگ تعداد زیادی از زنان کارآفرین را در کنار هم قرار داده که قصد دارند الهام‌بخش خوانندگان باشند تا این خوانندگان هم شجاعت لازم را به دست آورند و شرکت مورد علاقه خود را مطابق تعاریف خودشان بنا کنند. خواندن این کتاب برای تمامی کسانی که می‌خواهند پا به عرصه شروع یک کسب‌وکار بگذارند، یا کسانی که می‌خواهند شرکت خودشان را به صورت هدفمند و عاقلانه‌ای به رشد و ارتقاء بالاتری برسانند، مفید است.

 

 هنگامی‌که مخاطب با این کتاب مواجه می‌شود و شروع به مطالعه مطالب آن می‌کند، متوجه ساختار متفاوت و اطلاعاتی در آن می‌شود که در کمتر کتاب مرتبط با کارآفرینی موردتوجه و پرداخت قرارگرفته است. روایت داستان کارآفرینی صد زن کارآفرین از زبان دو مشاور زن در حوزه کارآفرینی و تحلیل مسائل از نگاه ریزبینانه زنان در این کتاب خواننده را ترغیب می‌کند تا انتها مطالب این کتاب را دنبال کند.

از این نظر؛ کتاب شرکتی به اندازه کافی بزرگ پر از الهام است؛ با بررسی مسیر فکری که زنان کارآفرین طی کرده‌اند، می‌توان ده‌ها راه جدید برای خلق کسب‌وکارهای نوین پیدا کرد. این کتاب مخاطب را فرا می‌خواند تا به رویای کارآفرینی‌اش با دید بازتر و عینی‌تری بنگرد و راهکارهای مناسبی را پیش رویش قرار دهد تا در همه مراحل سفر کارآفرینی، راحت‌تر و راضی‌تر باشد.

 معمولاً تصور شده که کسب‌وکار، یک بازی مردانه است، اما زنان کارآفرین زیادی در سراسر دنیا وجود دارند که موفق هستند و از راهی که انتخاب کرده‌اند، احساس رضایت فکری می‌کنند؛ بدون اینکه در این مسیر مجبور به تغییر شخصیت زنانه خود شوند و لطافت فکری و فطری خود را نادیده بگیرند. کتاب شرکتی به اندازه کافی بزرگ روایتی از چندوچون این کارآفرینی‌ها توسط زنان است. درواقع کتاب حاضر به‌طور مفصل به این سؤال پاسخ می‌دهد که زنان کارآفرین موفق چگونه و با چه انگیزه‌ای توانسته‌اند به دنیای کارآفرینی پای بگذارند و از نتیجه آن رضایت داشته باشند؟

 

اگرچه این کتاب راوی کیفیت کارآفرینی صد زن موفق است، اما مخاطب این کتاب فقط زنان نیستند. مخاطبان این کتاب فارغ از جنسیت‌شان، سه دسته‌اند: دسته اول کسانی که به دنبال راه‌اندازی کسب‌وکاری هستند که به چشم‌اندازشان در زندگی نزدیک باشد. دسته دوم کسانی که کارآفرینند و به دنبال ایجاد تغییر در کسب‌وکار فعلی‌شان هستند. دسته سوم هم مربیان کسب‌وکار که مایل‌اند با وجوه بیشتری از کارآفرینی آشنا شوند.

یکی از ویژگی‌های مهم شرکتی به اندازه کافی بزرگ آن است که کارآفرینان را تشویق می‌کند تا از دنیای سنتی کارمندی بیرون آیند و زندگی شخصی و کاری مورد علاقه خودشان را با انرژی شروع کنند. این کتاب به کارآفرینان کمک می‌کند تا به جای اینکه از اهداف دیگران پیروی نمایند، به خود این اجازه را بدهند که با افتخار کسب‌وکاری را با تعاریف و اهداف خودشان بنا کنند.

همچنین این کتاب کمک می‌کند تا کارآفرینان به جای آن که به خاطر کوچک نگه داشتن کسب‌وکارشان یا «نه گفتن» به انواع انتخاب‌های موجود پیش رویشان احساس ناراحتی و گناه بکنند، با دید روشنی که نسبت به اهدافشان پیدا می‌کنند در آرامش و صلح با خود مسیر انتخابی خود را به پیش ببرند. همچنین این کتاب به کارآفرینان کمک می‌کند تا تجربه کارآفرینی خود را غنی‌تر کرده و آن‌ها را تشویق می‌کند که به آنچه کمتر از چیزی است که می‌خواهند، راضی نشوند.

 

نویسندگان این کتاب مدعی هستند که یک دعوت‌نامه ارائه کرده‌اند؛ دعوت‌نامه‌ای که مخاطب را دعوت می‌کند به پیشرو بودن، به تبدیل‌شدن به کارآفرینی که جرئت دارد کسب‌وکار خودش را مطابق با تعریف خودش از موفقیت گسترش دهد. آن‌ها در مقدمه کتابشان می‌نویسند: «ما شما را دعوت می‌کنیم که کسب‌وکار خودتان را با هیجان و شور و شوق و هدف ارائه کنید. ما مشوق شما هستیم تا ایده‌های جدیدتان را پیاده کنید، نسخه بهتری از خودتان و کسب‌وکارتان بسازید و دیدگاه تازه و واضحی را نسبت به آینده خود خلق کنید».

این دو نویسنده قصد دارند تا در چهار محور اصلی آموزه‌ها و راهکارهایی را به مخاطبانشان آموزش دهند؛ در وهله نخست آن‌ها در این کتاب به مخاطبشان یاد می‌دهند که یک روش «از فکر تا تحقق» را به کار گیرند؛ یعنی قبل از اینکه کسب‌وکارشان را برآورد کنند، خودشان را بیازمایند. در این زمینه، کتاب به مخاطبانش کمک می‌کند تا بر روی نیازهایشان، انگیزه‌هایشان، اهدافشان و علاماتی که دریافت کرده‌اند، تمرکز کنند و برنامه رشد را بر این اساس بنا کنند.

دومین آموزه محوری کتاب این است که مخاطبان دیدگاه‌هایشان را نسبت به رشد تغییر دهند. از نظر نویسندگان این کتاب، رشد به معنای بزرگ و بزرگ‌تر شدن نیست، بلکه شامل این می‌شود که شرکت‌ها طی زمان چگونه تغییر شکل می‌دهند و گسترش می‌یابند تا به مجموعه‌ای از اهدافشان دست پیدا کنند. این کتاب به مخاطبش کمک خواهد کرد تا تمامی گزینه‌های موجود برای رشد را تشخیص دهد و از فکر کردن فقط به «گزینه‌های امکان‌پذیر» دست بکشد.

 

سومین درس مهم این کتاب آن است که مخاطبان به دنیایی پر از اعضا به کارآفرینی متصل شوند؛ از نظر نویسندگان کتاب، دنیای کسب‌وکار دنیای بسیار غنی است که شامل شرکت‌های زیادی با اندازه‌های مختلف می‌شود که هرکدام معنا، خواست، روش و اهدافی را دنبال می‌کنند. آن‌ها به مخاطب کمک می‌کنند تا از این گوناگونی و فراوانی نمونه‌های مختلف استفاده کنند.

هدف محوری چهارم کتاب هم این است که مخاطبانش بهترین روش‌ها و اصول را برای کارآفرین بودن یاد بگیرند. طبق دیدگاه نویسندگان کتاب، هیچ‌گاه نیازی به اختراع مجدد چرخ نیست و ما نباید درس‌های سخت را خودمان تجربه کنیم، این کتاب قرار است کمک کند تا مخاطب از خرد جمع‌آوری‌شده از کسب‌وکارهای مختلف بهره ببرد و از اصول جهانی کسب‌وکار مطلع شود؛ چیزی که باعث قوت هر کسب‌وکار می‌شود.

کتاب شرکتی به اندازه کافی بزرگ دارای ۸ فصل است؛ عناوین فصول آن به ترتیب به این شرح است: چه حاصلی برای شما دارد، کسب‌وکار شما به چیزی شناخته خواهد شد، شما چه کاری را بسیار خوب انجام می‌دهید، از این‌جا به کجا خواهید رفت؟، کار نیکو کردن از پر کردن است، در دام کمال‌گرایی نیفتید، حد کفایت را بشناسید، مسیر را یک‌نفره طی نکنید.

 

  این مقاله را ۲۸ نفر پسندیده اند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *