سایت معرفی و نقد کتاب وینش
سایت معرفی و نقد کتاب وینش

نسیم نیکولاس طالب

اشتراک گذاری این مقاله در فیسبوک اشتراک گذاری این مقاله در توئیتر اشتراک گذاری این مقاله در تلگرام اشتراک گذاری این مقاله در واتس اپ اشتراک گذاری این مقاله در لینکدین اشتراک گذاری این مقاله در لینکدین

۱۲ سپتامبر ۱۹۶۰ – لبنانی-آمریکایی

نسیم نیکولاس طالب جستارنویس، مدرس، متخصص آمار و تحلیلگر ریسک است. کتاب «قوی سیاه» معروف‌ترین اثر نسیم طالب است که به سی زبان دنیا ترجمه شد. از دیگر آثار مهم او می‌توان به کتاب ‌«پادشکننده؛ آنچه از بی‌نظمی بهره می‌برد» اشاره کرد. آثار وی بر مسئله‌ی تصادفی بودن و احتمالات غیرقابل پیش‌بینی در زندگی متمرکز است.

جوایز و افتخارات نسیم نیکولاس طالب

– 2009: در فهرست «بانفوذترین اساتید مدیریت» مجله‌ی فوربس
– 2011: یکی از 50 نفر از تأثیرگذارترین افراد در امور مالی جهانی در بلومبرگ 
– 2013: در بین 100 رهبر فکری تأثیرگذار در جهان به انتخاب مؤسسه‌ی گوتلیب دوتوایلر (the Gottlieb Duttweiler Institute)
– 2016: دریافت دکتری افتخاری از دانشگاه آمریکایی بیروت
– 2018: جایزه‌ی نوآور وولفرام (Wolfram Innovator Award) برای مشارکت در تصمیم‌گیری در ساختارهای احتمالی پیچیده و کمتر ایدئال با استفاده از ریاضی.

نسیم نیکولاس طالب به زبان‌های زیادی مسلط است. او پیش از آنکه در اواسط دهه‌ی 1990 به‌عنوان یک جستارنویس و محقق بر ابعاد فلسفی و مشکلات ریاضیاتی احتمال تمرکز کند، فعال بورس و معامله‌گر بود. طالب پس از یک دوره‌ی موفق کاری، به نگارش ایده و روش کار خود پرداخت. نسیم نیکولاس طالب در حال حاضر استاد مهندسی ریسک در مدرسه‌ی مهندسی تندن دانشگاه نیویورک و مشاور سرمایه‌گذاری در وال‌استریت است. نسیم طالب پس از بحران مالی 2008 آمریکا مشهور شد، زیرا او در معروف‌ترین کتاب خود، «قوی سیاه»، این بحران را پیش‌بینی کرده بود و خود نیز بهره‌ی زیادی از سرمایه‌گذاری‌هایش در آن سال برد.

نسیم نیکولاس طالب