سایت معرفی و نقد کتاب وینش
سایت معرفی و نقد کتاب وینش

اشتراک گذاری این مقاله در فیسبوک اشتراک گذاری این مقاله در توئیتر اشتراک گذاری این مقاله در تلگرام اشتراک گذاری این مقاله در واتس اپ اشتراک گذاری این مقاله در لینکدین اشتراک گذاری این مقاله در لینکدین

زندگی مشترک جرات می‌خواهد

نویسنده: فردریک فانژه

مترجم: محیا احمدی‌پور

ناشر: شمعدونی

نوبت چاپ: ۱۶

سال چاپ: ۱۴۰۱

تعداد صفحات: ۳۲۰

شابک: ۹۷۸۶۰۰۹۹۶۹۷۳۹


تاکنون 1 نفر به این کتاب امتیاز داده‌اند
زندگی مشترک جرات می خواهد

تاکنون 1 نفر به این کتاب امتیاز داده‌اند

تهیه این کتاب

زندگی مشترک جرات می خواهد، می‌توانست یکی از کتاب‌های معمولی درباره زندگی مشترک باشد اما سی سال تجربه نویسنده‌اش به کمک آمده تا او با استفاده از یک فرمول جدید، راه تازه‌ای را جلوی پای زوج‌ها قرار دهد.
فرمول ۱+۱=۳ در واقع الگوی جدیدی است، من و تو و زندگی مشترک‌مان سه بعد یک رابطه هستند که باید آن را اثبات کرد تا زندگی زناشویی روزبه‌روز بهتر و محکم‌تر شود.


این کتاب اول برای خواننده تعریف کرده که منظورش از زندگی مشترک پایدار و خوشحال چیست و سپس حالت‌های مختلف رابطه زناشویی را توصیف کرده و در فصل‌های بعدی پیشنهاداتی را مطرح کرده است.
تبادل مثلت، ملایم بودن، مراقب رابطه بودن و جرات کردن برای پایداری عشق.


البته کتاب هم برای پیش از ازدواج مناسب است و هم برای آنان که احساس می‌کنند یک جای کار زندگی مشترکشان ایراد دارد. در نهایت نیز جزییاتی را بیان کرده که می‌تواند راه‌های ساده و در دسترس اما پر سودی برای بقای یک رابطه باشد مانند عکس روی جلد آن که شاید به ندرت در یک خانواده‌ ایرانی رخ می‌دهد.

 

زندگی مشترک جرات می خواهد

 

 

کتاب زندگی مشترک جرات می خواهد را انتشارات شمعدونی منتشر کرده است. انتشارات شمعدونی فعالیت خود را از سال 1397 شروع کرد و اولین اثری که به چاپ رساند، کتاب جرات داشته باش نوشته فردریک فانژه بود که هنوز در جهان طرفداران زیادی دارد. این کتاب فعالیت خود را در حوزه کتاب‌های درمانی متمرکز کرده که توانسته به عنوان آثاری که در کلینیک‌های روانشناسی و مشاوره مورد استفاده قرار می‌گیرد، مورد قبول واقع شود.


نشر شمعدونی در تلاش است برای گرفتن حق کپی‌رایت و ترجمه قابل قبول اقدام کند تا محتوایی مناسب برای مخاطب فارسی زبان تهیه کند.

 

درباره نویسنده


دکتر فردریک فانژه متولد 11 آوریل 1955 است و مدرک کارشناسی ارشد روانشناسی خود را در سال 1985 از دانشگاه لیون دریافت کرده است.
از سال 1992 به عنوان روان درمانگر فعالیت خود را آغاز و کارگاه‌های متعددی در زمینه استرس و افسردگی برگزار کرده است. از بین آثارش این کتاب و کتاب خودت را ثابت کن موفقیت زیادی را به دست آورد.


زیر نظر فردریک فانژه هم چنین مجموعه آثاری با عنوان «زندگی بهتر» تهیه و منتشر شده است که نشر شمعدونی تعدادی از آن‌ها را چاپ کرده است، آثاری که ویژگی آن‌ها ارائه راه حل‌هایی آسان برای رویارویی و آشنایی بیشتر با خود است.

 

فردریک فانژه
فردریک فانژه

 


بخش‌هایی از کتاب زندگی مشترک جرات می‌خواهد


*اگر می‌خواهید به همسرتان کمک کنید و از زندگی زناشویی‌تان محافظت کنید، می‌توانید با تقویت نقاط قوت همسرتان در خارج از رابطه زناشویی، مثلا حوزه کاری، دوستانه و اجتماعی، به او کمک کنید تا دوباره اعتماد به نفس و ارزش خود را به دست بیاورد، به این ترتیب از گرفتار شدن در وضعیت حسادت بیمارگونه نجات خواهید یافت.


* گاهی، آخر هفته‌ها را دو نفری سپری کنید. اگر می‌توانید دو بار در ماه را در مکانی که دوست دارید، در کنار هم باشید. از اینکه در این مدت، نگهداری از فرزندانتان را به کس دیگری بسپارید، احساس گناه نکنید. به دلیل کار‌ نکردن احساس گناه نداشته باشید. شما هم حق دارید کمی استراحت کنید. زندگی شخصی خود را قربانی کار نکنید.