سایت معرفی و نقد کتاب وینش
سایت معرفی و نقد کتاب وینش

اشتراک گذاری این مقاله در فیسبوک اشتراک گذاری این مقاله در توئیتر اشتراک گذاری این مقاله در تلگرام اشتراک گذاری این مقاله در واتس اپ اشتراک گذاری این مقاله در لینکدین اشتراک گذاری این مقاله در لینکدین

تو می گی من اونو کشتم؟

نویسنده: احمد غلامی

ناشر: افق

نوبت چاپ: ۱۳۸۶

سال چاپ: ۲

تعداد صفحات: ۹۶


تاکنون 1 نفر به این کتاب امتیاز داده‌اند
تو می گی من اونو کشتم

تاکنون 1 نفر به این کتاب امتیاز داده‌اند

تهیه این کتاب

همه افرادی که پا در جبهه گذاشته‌اند با اختیار خود نرفته‌اند، دانشجویان و سربازان نیز ناگزیر از حضور در جبهه‌‌های جنگ 8 ساله ایران و عراق بوده‌اند. گاه توصیف جنگ از حالت قهرمانی به گیر افتادن در مسلخ مرگ، افول می‌کند. در این مواقع است که در می‌یابیم می‌شود ترسید و فرار کرد. یا به شکل دیگری می‌شود فقط برای زنده نماندن هم به جنگ پناه برد. اینجاست که آثاری نظیر تو میگی من اونو کشتم و یا کفش‌های شیطان را نپوش، متفاوت و زمینی و عینی و فراموش نشدنی می‌شود.

این مجموعه شامل سه داستان است «طاقت حرف راستو داری»، «فنجان آبی» و «تو می‌گی من اونو کشتم». داستان سوم  درباره مردی است که در جبهه حضور دارد اما آن قدر ترسیده و هرسان است که از عملیات می‌گریزد ولی مجبور می‌شود دوباره بازگردد و مسئولیتی سنگین بر دوشش قرار می‌گیرد، دفن جنازه‌های دشمن . این بار دشمنان، نشانه‌های آشنایی دارند. این رویارویی دوباره مرد  با افکار و نظراتش است.

نویسنده خود در سال‌های مختلف جنگ در آن حضور داشته و تجربیاتش سبب شده تا جزییاتی متفاوت با آن چه معمولا در رسانه‌ها مطرح می‌شود را خلق و توصیف کند.

 

احمد غلامی
احمد غلامی

 

 

درباره نویسنده تو می‌گی من اونو کشتم؟


احمد غلامی در سال 1340 در شهر ساوه به دنیا آمده است، سال‌ها تجربه روزنامه‌نگاری دارد و در مقاطع مختلفی سردبیر شرق بوده است. سفرهای متعدد  به گوشه و کنار ایران و همنشینی با آدم‌های طبقه‌های مختلف اجتماعی به او اندوخته فراوانی در انتخاب سوژه و توصیف آدم‌ها و خلق شخصیت‌های جذاب و متفاوت داده است. جنگ و زندان و سیاست از عناصر اکثر داستان‌های اوست و نگاه متفاوتش در توصیف حوادث و تبدیلش به موقعیت داستانی از ویژگی‌های کارش.

غلامی جوایز متعددی همچون گلشیری، غنی و کتاب سال منتقدان مطبوعات را دریافت کرده است. همه زندگی، فعلاً اسم ندارد، کفش‌های شیطان را نپوش، تذکره الانسان، آدم‌ها و نرخ تن از دیگر آثار اوست.

 

نویسنده معرفی: گیسو فغفوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *