سایت معرفی و نقد کتاب وینش
سایت معرفی و نقد کتاب وینش

اشتراک گذاری این مقاله در فیسبوک اشتراک گذاری این مقاله در توئیتر اشتراک گذاری این مقاله در تلگرام اشتراک گذاری این مقاله در واتس اپ اشتراک گذاری این مقاله در لینکدین اشتراک گذاری این مقاله در لینکدین

داشتن و نداشتن

نویسنده: ارنست همینگوی

مترجم: پرویز داریوش

ناشر: امیرکبیر

نوبت چاپ: ۷

سال چاپ: ۱۳۹۳

تعداد صفحات: ۲۱۵


تاکنون 1 نفر به این کتاب امتیاز داده‌اند

تاکنون 1 نفر به این کتاب امتیاز داده‌اند

تهیه این کتاب

ارنست همینگوی نویسنده معاصر امریکایی که برنده جایز نوبل ادبیات هم شده، جزو نویسندگانی است که قلم و نثر مخصوص و امضای پای کارهایش، او را زبانزد خاص و عام در عرصه ادبیات معاصر جهان کرده است.

همینگوی سال 1899 در ایالت ایلینوی آمریکا متولد شد. سال‌های کودکی و نوجوانی‌اش در طبیعت آن منطقه گذشت. در جنگ جهانی اول به عنوان راننده آمبولانس خدمت کرد و در سال 1921 با سمت خبرنگار خارجی به اروپا رفت. اولین مجموعه کارهایش با نام در زمانه ما سال 1925 به چاپ رسید که مجموعه‌ای از چند شعر و داستان کوتاه بود. پس از آن زندگی او به عنوان یک نویسنده و روزنامه‌نگار با ماجراجویی‌های فراوان ادامه پیدا کرد.

تا زمان مرگ خودخواسته‌اش در سال 1961 و پس از آن نزدیک به 20اثر از او به چاپ رسید.

 

ارنست همینگوی
ارنست همینگوی

 

 

داشتن و نداشتن

باز هم همینگوی و روایت دیگری از یک ناخدای کشتی. در این داستان هری مورگان قصد دارد با یک کار خلاف به پیشرفت برسد. این کتاب هم مانند سایر آثار همینگوی دیالوگ‌محور و پر از جزئیات واقعی و بی‌حاشیه است. همینگوی استاد رفتن به سر اصل مطلب است. او مانند یک شکارچی ماهر، مغز و احساسات خواننده را نشانه می‌گیرد.

 

داشتن و نداشتن

 

 

در قسمتی از این کتاب می‎‌خوانیم:

«تو زیاد آدم می‌کشی؟ اول وردستش‌ رو کشتی حالا می‌خوای خود کاپیتان‌ رو بکشی؟
اونوقت کی می‌خواد ما رو برسونه آن طرف؟»

این کتاب ابتدا توسط پرویز داریوش ترجمه شد و پس از سالیان سال، توسط خجسته کیهان برای بار دوم ترجمه و چاپ شد.

#همینگویارنِست میلر همینگوی (زاده ۲۱ ژوئیه ۱۸۹۹ – درگذشته ۲ ژوئیه ۱۹۶۱) از نویسندگان برجستهٔ معاصر ایالات متحده آمریکا و برندهٔ جایزه نوبل ادبیات بود. او از پایه‌گذاران یکی از تاثیرگذارترین انواع ادبی، موسوم به «وقایع‌نگاری ادبی» شناخته می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *