سایت معرفی و نقد کتاب وینش
سایت معرفی و نقد کتاب وینش

درباره «فردوسی خوانی»: چرا شاهنامه آخرش خوشه؟

اشتراک گذاری این مقاله در فیسبوک اشتراک گذاری این مقاله در توئیتر اشتراک گذاری این مقاله در تلگرام اشتراک گذاری این مقاله در واتس اپ اشتراک گذاری این مقاله در لینکدین اشتراک گذاری این مقاله در لینکدین

گوینده سجاد سجودی

چرا شاهنامه آخرش خوشه

درباره پادکست «فردوسی خوانی» امیر خادم، نویسنده مقاله: روبرت صافاریان، صدای سجاد سجودی

چرا شاهنامه آخرش خوشه

درباره «فردوسی خوانی»: چرا شاهنامه آخرش خوشه؟

 

 

مقاله شنیداری این هفته‌ی وینش آوا، از روی مقاله روبرت صافاریان درباره پادکست فردوسی خوانی تهیه شده است. این پادکست پس از چهار سال به پایان رسید و امیر خادم، استاد ادبیات تطبیقی، شاهنامه را در طول چهار سال با توضیحات همزمان درباره شخصیت‌ها و اتفاقات، برایمان خواند. یک کار فرهنگی به گفته‌ی صافاریان؛ آرام و بدون جنجال.

 

درباره «فردوسی‌خوانی»: چرا شاهنامه آخرش خوشه؟

در پایان ماه گذشته صدوهفتادونهمین و آخرین قسمت پادکست «فردوسی‌خوانی» ــ مرگ یزدگرد ــ هم منتشر شد و کار بزرگ امیر خادم، استاد جوان ادبیات تطبیقی به پایان رسید.

کاری که به صورت منظم و هفتگی از اسفند ۱۳۹۶ تا همین مرداد ۱۴۰۰ ادامه داشت. در هر قسمت پادکست خادم ابیات شاهنامه را برای شنونده می‌خواند و بین بخش‌های نسبتاً طولانی اصل متن شاهنامه، توضیحاتی درباره‌ی اتفاقات و معنی کلمات و یادآوری حضور شخصیت‌ها در قسمت‌های دیگر و گاهی تفسیر ارائه می‌کرد، طوری که شنونده هم اصل متن شاهنامه را تجربه می‌کند و هم با فهمیدن ماجراها جلو می‌رود تا خسته نشود و «خواندن» را نیمه‌کاره رها نکند. یک کار فرهنگیِ آرام و بدون جنجال.

 

حامی ما باشید

این مقاله را ۴ نفر پسندیده اند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *