سایت معرفی و نقد کتاب وینش
سایت معرفی و نقد کتاب وینش

یکی یه پول خروس یا فروش

یکی یه پول خروس یا فروش

 

اگر کمی در بازار کتاب‌ها و دوره‌های مربوط به کسب‌وکار بچرخید خیلی زود متوجه می‌شوید که چقدر مطالب مربوط به آموزش فروش محدود هستند و این محدودیت وقتی به سمت فروش در حوزه‌های تخصصی می‌رود، بیشتر هم می‌شود. پیدا کردن کتاب‌هایی که آموزش فروش خدمات فناوری اطلاعات یا طرح‌های مهندسی بدهند، خیلی سخت است. در بیشتر آموزش‌های فروش، بیشتر فروش به معنای عام آن مدنظر است و عناوین مستقل چندان مطرح نشده‌اند. حتی اگر سراغ سایت‌های تخصصی مثل مدیریت صنعتی، ماهان، بهاران، آرنا و…هم بروید، دوره‌ای با عنوان آموزش روش‌های فروش تخصصی خدمات هایتک به چشمتان نمی‌خورد.

اگر کمی در بازار کتاب‌ها و دوره‌های مربوط به کسب‌وکار بچرخید خیلی زود متوجه می‌شوید که چقدر مطالب مربوط به آموزش فروش محدود هستند و این محدودیت وقتی به سمت فروش در حوزه‌های تخصصی می‌رود، بیشتر هم می‌شود. پیدا کردن کتاب‌هایی که آموزش فروش خدمات فناوری اطلاعات یا طرح‌های مهندسی بدهند، خیلی سخت است. در بیشتر آموزش‌های فروش، بیشتر فروش به معنای عام آن مدنظر است و عناوین مستقل چندان مطرح نشده‌اند. حتی اگر سراغ سایت‌های تخصصی مثل مدیریت صنعتی، ماهان، بهاران، آرنا و…هم بروید، دوره‌ای با عنوان آموزش روش‌های فروش تخصصی خدمات هایتک به چشمتان نمی‌خورد.

 

 

فروش رمز موفقیت یک کسب و کار

 

“آقایون یکی یه پول خروس، خانوما یکی یه پول خروس!”

زنده یاد بدیع‌زاده به گردن موسیقی ایران خیلی حق دارد. اما این ترانه با همان حال‌وهوای کوچه‌ بازاری‌اش، آدم را به یاد اقتصاد، خرید و فروش هم می‌اندازد.

راستش فروش اصلا کار ساده‌ای نیست. اگر کمی در بازار کتاب‌ها و دوره‌های مربوط به کسب‌وکار بچرخید، خیلی زود متوجه می‌شوید که چقدر مطالب مربوط به آموزش فروش محدود هستند و این محدودیت‌ها وقتی به سمت فروش در حوزه‌های تخصصی، و یا خدمات جدید و نو می‌روند، بیشتر هم می‌شود.

پیدا کردن کتاب‌هایی که فروش خدمات فناوری اطلاعات یا طرح‌های مهندسی را آموزش بدهند، خیلی سخت است. در اکثر آموزش‌های فروش، بیشتر، فروش به معنای عام آن مدنظر است و عناوین مستقل چندان مطرح نشده‌اند. حتی اگر سراغ سایت‌های تخصصی مثل مدیریت صنعتی، ماهان، بهاران، آرنا و… هم بروید، دوره‌ای با عنوان آموزش روش‌های فروش تخصصی خدمات هایتک به چشمتان نمی‌خورد.

شاید برای اینکه این خدمات جدید و نو هستند سوال‌های بسیاری برای شیوه فروش ایجاد می‌کنند: چرا فروش چیزهای نو به سادگی فروش کالا نیست؟ چگونه می‌شود چیزی را فروخت که مشتری قبلا سابقه خرید آن را ندارد؟ اصلا چطور می‌شود کسی به چیزی نیاز داشته باشد که تاکنون تجربه‌اش نکرده است؟ و اگر چنین است چطور ممکن است بتوان فرد را به خرید آن متقاعد کرد؟

درهرحال فراموش نکنید که فروش کار خلاقانه‌ای است و بسیاری از روش‌ها و شگردهایی که باعث فروش یک کالا یا خدمات می‌شود برای محصولی دیگر، کاربرد ندارد. برای پیدا کردن رمز ماندگاری یکی یه پول خروس در یاد و خاطره مردم، بیشتر به مفهوم فروختن فکر کنید.

 

ملموس کردن خدمات یا مفاهیمی که به تازگی به فضای ذهن و زندگی مردم وارد شده‌اند، نیاز به اقدامات بیشتری دارد. اگر شما هم علاقمند به شناخت این اقدامات هستید و سوال‌های مهمی در زمینه فروش در ذهن دارید، می‌توانید از کتاب‌هایی که دکتر کاتبی‌پور برای این ماجرا پیشنهاد داده‌اند، استفاده کنید. شاید شما آستین بالا زدید و آنها را برای راحتی استفاده دیگران ترجمه کردید.

 

 

فروش

مطالعه موثر کتاب های فروش

 

دانستن اینکه چطور کالا یا خدمات خود را بفروشید مهم است! شما می‌توانید برای افزایش دانش فروش خود به تجربیات دست اول تکیه کنید اما ممکن است چندان کار راحتی نباشد. اگر قصد دارید در این زمینه طوری رشد کنید که بر روی کسب و کارتان تاثیر به سزایی بگذارد، پیشنهاد می‌کنم بهترین کتاب‌های حوزه فروش را مطالعه کنید زیرا کتابی که توسط یک متخصص فروش نگارش شده علاوه بر مزیت‌های بسیاری که دارد، انبوهی از تجربیات شخصی را بدون چشم داشتی به شما متنقل می‌کند.

 

 

روش‌ها و تاکتیک‌های فروش، روانشناسی رفتاری و متقاعد کردن، روانشناسی فروش، مدیریت بازرگانی و فروش و اندیشه کارآفرینی و فروش سرفصل‌هایی هستند که در این مقاله خواهید خواند.

 

تأثیر: روانشناسی فنون قانع کردن دیگران

نفوذ می‌کنم، پس هستم!

«تأثیر» حاصل سه سال کار سیالدینی است که هم به‌صورت تجربی و هم به‌صورت مصاحبه روی روش‌های فروشندگان حرفه‌ای، کلاه‌بردارها، افسران پلیس ضدکلاهبرداری و آژانس‌های حفظ حقوق مشتریان جمع‌آوری‌شده است. نویسنده در این کتاب می‌خواهد به‌عنوان یک روانشناس اجتماعی تجربی درباره‌ی روانشناسی اطاعت و پذیرش تحقیق کند و حاصل آن را در اختیار ما قرار دهد.

 

پیش از این درباره بعضی‌ از این مباحث مثل روانشناسی رفتاری و متقاعد کردن، مطالبی در وینش منتشر شده. مطالعه این مقالات بخصوص مقاله فوق را توصیه می کنیم. گرچه لازم است یادآوری کنیم که این مباحث، بسیار با بازاریابی و برندینگ همپوشانی دارند.

 

شیوه گرگ؛ گرگ وال‌استریت فروش

یک خط مستقیم در فروش

آن‌چه جردن بلفورت همان شخصیت معروف به گرگ وال‌استریت که مارتین اسکورسیزی زندگی و کارش را در فیلمی به همین نام روایت کرد، در کتاب شیوه گرگ ارائه کرده است، چند و چون راه‌کارهای خاص بازاریابی و فروش با عنوان «سیستم خط مستقیم» است که بلفورت خود را مبدع و مبتکر آن می‌داند. بلفورت ابداع این سیستم را سرآغاز تحول زندگی خود می‌داند و اظهار می‌کند «ابداع سیستم خط مستقیم زندگی‌ام را برای همیشه تغییر داد. مهارت‌هایی که از این سیستم کسب کردم زندگی‌ام را طوری از نو ساخت که من هرگز فکر نمی‌کردم ممکن باشد.»

 

شیوه گرگ، کتاب مهمی در زمینه فروش است که بسیار موردتوجه قرار گرفت و حتی داستان زندگی نویسنده آن دستمایه ساخت یک فیلم سینمایی شد. شاید به این دلیل که براساس تجربیات یک فروشنده زبردست نوشته شده. پویا صالحی در این مطلب دلایل اهمیت و شیوه مطرح شده در این کتاب را بررسی می‌کند.

 

کوچینگ برای تیم فروش

کوچینک برای تیم فروش

کوچینگ برای فروش یک مجموعه آموزشی صوتی است. در این دوره آموزشی شرکت‌کنندگان پرسش‌هایی را که درباره هدایت تیم فروش داشته‌اند برای دین کارل فرستاده‌اند و او پاسخ داده است. ضمن پاسخ نکته‌های مهمی هم برای انگیزه‌بخشی به کارکنان بخش فروش و مدیریت افراد ضعیف‌تر بیان کرده.

 

مجموعه کوچینگ برای فروش به انتقال تجربه‌های فروش می‌پردازد. این مجموعه تمرکز بر دو مفهوم کوچینگ و فروش دارد و از بین نمونه‌های متعددی که در فضای کسب‌وکار وجود دارد تلاش شده است مثال های متنوعی مطرح شود، در اینجا با کوچینگ دین کارل از کوچ های به‌نام آشنا می‌شوید.

 

یکی یه پول خروس یا فروش

 

شاید مایل باشید مطلب “روانشناسی در کسب‌و‌کار” وینش را هم مطالعه کنید.

  این مقاله را ۴ نفر پسندیده اند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *