سایت معرفی و نقد کتاب وینش
سایت معرفی و نقد کتاب وینش

کتاب ماه اردیبهشت: محله انگلیسی‌های لندن

کتاب ماه اردیبهشت: محله انگلیسی‌های لندن


تاکنون 6 نفر به این کتاب امتیاز داده‌اند

 

تهیه این کتاب

کتاب ماه وینش فرصتی برای ناشران و کتابخوان‌هاست. در کتاب ماه وینش، ناشران فرصت دارند تا کتاب مورد نظرشان را معرفی و امکان دسترسی آسان آن را برای مخاطبان فراهم کنند. کتابخوان‌ها هم فرصت آشنایی با کتابی را از وجوه مختلف خواهند داشت. و با تهیه آن از کتابفروشی آنلاین یا محلی، می‌توانند نظر یا سوالاتشان را مطرح کنند. درباره کتاب ریویو بنویسند و در صورت برنده شدن هم نوشته‌شان منتشر شود و هم جایزه بگیرند.

محله انگلیسی‌های لندن

نویسنده: عباس یزدی

ناشر: نشر روزنه

نوبت چاپ: ۱

سال چاپ: ۱۳۹۸

تعداد صفحات: ۲۰۸

شابک: ۹۷۸۹۶۴۳۳۴۸۹۴۶

کتاب ماه وینش فرصتی برای ناشران و کتابخوان‌هاست. در کتاب ماه وینش، ناشران فرصت دارند تا کتاب مورد نظرشان را معرفی و امکان دسترسی آسان آن را برای مخاطبان فراهم کنند. کتابخوان‌ها هم فرصت آشنایی با کتابی را از وجوه مختلف خواهند داشت. و با تهیه آن از کتابفروشی آنلاین یا محلی، می‌توانند نظر یا سوالاتشان را مطرح کنند. درباره کتاب ریویو بنویسند و در صورت برنده شدن هم نوشته‌شان منتشر شود و هم جایزه بگیرند.

محله انگلیسی‌های لندن

نویسنده: عباس یزدی

ناشر: نشر روزنه

نوبت چاپ: ۱

سال چاپ: ۱۳۹۸

تعداد صفحات: ۲۰۸

شابک: ۹۷۸۹۶۴۳۳۴۸۹۴۶

 


تاکنون 6 نفر به این کتاب امتیاز داده‌اند

 

تهیه این کتاب

محله‌ انگلیسی‌های لندن، داستان پنج هفته از زندگی یک «کپی رایتر» در لندن است. پنج هفته‌ای که باعث می‌شود علاوه بر نقشه قتلی که در سر دارد و دلایلش، با اوضاع سیاسی، اجتماعی، رقابت‌ها و رذالت‌های جامعه امروزی لندن آشنا شویم. فقط لندن؟ شاید لندن فقط یک بهانه است، به‌ویژه وقتی ببینیم که نویسنده داستان یک ایرانی است.

قهرمان اصلی کتاب همان‌طور که ماجرای مثلث عشقی زندگی‌اش را شرح می‌دهد ما را به درون زندگی شخصی و اجتماعی‌اش می‌برد و با نگاه و زبانی ساده و روان، حماقت‌های جهان معاصر را بیان می‌کند، حتی اگر خودش هم این میان یک احمق به نظر بیاید.

انتخاب عنوان کتاب (یک محله برای انگلیسی‌های لندن) خودش از همان ابتدا طنز نهفته در ماجرا را نشان می‌دهد. طنزی که در جای جای کتاب وجود دارد و ما را به یاد سبک و سیاق کتاب‌هایی مثل «پیرمرد صدساله‌ای که از پنجره فرار کرد» یا «اتحادیه ابلهان» می‌اندازد.

در این داستان گرچه کاملاً احساس می‌کنیم که با ماجراها و زندگی فردی ساکن لندن و غیرایرانی طرف هستیم، اما در هرلحظه این دریافت را داریم که بسیاری از مسائل و خصلت‌ها و تحلیل‌ها می‌توانند مربوط به همه جای جهان باشند و برای همین تصور نمی‌کنیم با داستانی سروکار داریم که با ما بیگانه است. داستانی که در عین این‌که کاملاً روابط و فضا و شخصیت‌های کشور و مردمی دیگر را نشان می‌دهد، سرشار از مسائلی است که امروز همه ما را به عنوان یک جامعه جهانی درگیر خود کرده.

 

چرا کتاب ماه وینش؟

در دنیای ادبیات آثاری وجود دارد که با الهام از شخصیت‌های ایرانی نوشته شده باشد یا حتی مکان وقوع بخش‌هایی از ماجراهایش در شهرها و مکان‌های ایران باشد اما نمونه داستان‌های فارسی که مکان و زمان وقوع حوادث آن در جایی به غیر از ایران باشد، بسیار نادر است. جدا از آثار علمی-تخیلی یا داستان‌هایی که در فضاهای ناکجاآبادی می‌گذرند، به‌ندرت می‌توان داستان‌های فارسی را پیدا کرد که مکان وقوع آن شهری مشخص و شناخته شده در جای دیگری از جهان باشد و از آن مهم‌تر این‌که شخصیت‌های داستان غیر ایرانی باشند.

کتاب محله‌ی انگلیسی‌های لندن، نمونه ویژه‌ای از یک تجربه جدید در داستان فارسی است. تجربه‌ای که علاوه بر این‌که فضا و شخصیت‌هایی باورپذیر از قلم یک ایرانی درباره نقطه دیگری از جهان خلق کرده، در سبک نوشتار نیز دارای طنز خاصی است که کمتر در نمونه آثار ایرانی دیده‌ایم.

تجربیات جدید در داستان‌نویسی یکی از راه‌هایی است که به گسترش و تنوع ادبیات داستانی ایران کمک می‌کند. وینش با همین نگاه کتاب محله‌ی انگلیسی‌های لندن را به عنوان کتاب ماه اردیبهشت خود انتخاب کرد تا علاوه بر معرفی این نمونه، فرصتی برای گفت‌وگو درباره فضاها و تجربیات جدید در داستان‌نویسی فارسی فراهم آورد.

شما هم می‌توانید با نوشتن ریویو یا اعلام نظرتان درباره این کتاب همراه کتاب ماه اردبیهشت وینش باشید. همچنان با معرفی داستان‌های فارسی که به نظرتان نمونه‌های متفاوتی در فضای داستان‌نویسی ایرانی هستند، دیگران را با تجربه‌های جدید آشنا کنید.

 

نشر روزنه، ناشر کتاب محله‌ی انگلیسی‌های لندن

انتشارات روزنه فعالیت خود را از سال 1370 شروع کرد و اولین اثری که به چاپ رساند فیلمنامه «یک مرد یک خرس» نوشته مسعود جعفری جوزانی بود. روزنه در طی این سال‌ها آثار فراوانی در حوزه‌های مختلف از رمان تا جامعه‌شناسی منتشر کرده، از آثار تالکین تا بازنشر لغت‌نامه دهخدا.

روزنه همچنین ناشر مجموعه آثار فوکویاما، اومبرتو اکو، دکتر الهی قمشه‌ای و شهید دکتر بهشتی است.

 

درباره نویسنده کتاب محله انگلیسی‌های لندن

عباس یزدی سابقه سال‌ها کار در عرصه رسانه و تبلیغات دارد. با این‌که مدت‌ها در مطبوعات نوشته است اما نوشتن کتاب را چندسالی است که شروع کرده. محله انگلیسی‌های لندن سومین کتاب اوست. پیش از این کتاب‌های «این گلستان سعدی نیست» و «اسرار شیخ خجند» را نوشته که توزیع اولی پس از مدتی ممنوع شد.

«محله انگلیسی‌های لندن» سومین کتاب اوست با حال و هوا و موضوعی متفاوت از نویسنده‌ای که حتی تابه‌حال به لندن هم نرفته و خودش هم آن‌طور که در مقدمه کتاب نوشته مسافرت برای نوشتن داستان را لازم نمی‌دانسته. با این‌حال برای این‌که فضای توصیفی‌اش باورپذیر باشد، پس از نوشتن داستان آن را از نگاه چندنفر از دوستان ساکن لندن گذرانده است.

یزدی در این مطلب درباره کتابی که نوشته است می‌گوید.

یادداشت نویسنده

عباس یزدی سابقه سال‌ها کار در عرصه رسانه و تبلیغات دارد. با این‌که مدت‌ها در مطبوعات نوشته است اما نوشتن کتاب را چندسالی است که شروع کرده. محله انگلیسی‌های لندن سومین کتاب اوست. پیش از این کتاب‌های «این گلستان سعدی نیست» و «اسرار شیخ خجند» را نوشته که توزیع اولی پس از مدتی ممنوع شد. «محله انگلیسی‌های لندن» سومین کتاب اوست از نویسنده‌ای که حتی تابه‌حال به لندن هم نرفته و خودش هم آن‌طور که در مقدمه کتاب نوشته مسافرت برای نوشتن داستان را لازم نمی‌دانسته است. در این یادداشت او از انگیزه‌های نوشتن این داستان نوشته است.

 

بخش‌هایی از کتاب محله انگلیسی‌های لندن

داستان محله‌ی انگلیسی‌های لندن طی پنج هفته روایت می‌شود، از زبان شخصیت اصلی کتاب که او را با عنوان شغلی‌اش می‌شناسیم یعنی «کپی رایتر». قهرمان کتاب درحال تصمیم‌گیری برای به قتل رساندن یکی از رئوس مثلث عشقی است که در زندگی‌اش ایجاد شده اما در این میان درباره همه چیز و همه کس حرف می‌زند، از بحران خاورمیانه تا وضعیت تبلیغات در دنیای جدید.

بخش‌هایی از این کتاب را برای آشنایی بیشتر انتخاب کرده‌ایم.

محله انگلیسی‌های لندن

بخش‌هایی از کتاب «محله انگلیسی‌های لندن»

محله‌ی انگلیسی‌های لندن، داستان پنج هفته از زندگی یک «کپی رایتر» در لندن است. ما در داستان او را تنها با عنوان شغلی‌اش می‌شناسیم. قهرمان داستان یعنی کپی رایتر همواره در این کشمکش است که توانا‌یی‌هایش نادیده انگاشته شده و جایگاهش را بسی فراتر از آن‌چه هست می‌بیند. او با اطمینان از اینکه بسیاری از آدم‌های ثروتمند و مشهور ذره‌ای از اطلاعات و دانش او را ندارند، تصمیم می‌گیرد اوضاع را تغییر دهد.

 

خرید آسان

اگر مایل بودید کتاب مردادماه وینش را برای مطالعه‌تان انتخاب کنید، برای تهیه آن:

از طریق کتابفروشی‌های مجازی (مستر سنتر، باهوک، کتابراه و ساربوک) اقدام کنید.

یا سری به این کتابفروشی‌ها بزنید و کتاب «محله انگلیسی‌های لندن» را در استند وینش پیدا کنید:

– کتابفروشی باغ (خیابان ولی‌عصر – نرسیده به تجریش – روبه‌روی پمپ بنزین- پلاک 3012)

– کتابفروشی دی (خیابان ایرانشهر – خیابان کلانتری – پلاک48 – بالای کافه آپ‌آرتمان)

– کتابفروشی ستارا (شهرک اکباتان – فاز2 – مرکز خرید مگامال – طبقه سوم – واحد310-311)

– کتابفروشی فردوسی (میدان تجریش – ابتدای خیابان سعدآباد – پلاک10)

– کتابفروشی ققنوس ( کارگر جنوبی- شهدای ژاندارمری-  بین مرکزی و منیری جاوید)

– کتابفروشی هفت اقلیم (خیابان شریعتی – بالاتر از سه راه ملک – روبه‌روی آتشنشانی – پلاک609)

– کتابفروشی هوشیار (خیابان مطهری – نرسیده به چهارراه قائم مقام – پلاک261)

 

کتاب ماه اردیبهشت: محله انگلیسی‌های لندن

  این مقاله را ۳۹ نفر پسندیده اند

5 دیدگاه در “کتاب ماه اردیبهشت: محله انگلیسی‌های لندن

  1. Kaveh می گوید:

    این کتاب را همان موقع که چاپ شد بلافاصله خواندم و عاشقش شدم. طوری که مدام به دیگران هدیه دادم و همچنان این کار را انجام میدهم.
    دو اثر دیگر آقای یزدی را نیز خوانده ام و اسرار شیخ خجند را هم بسیار دوست داشتم و یک نفس خواندم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *