مدیریت استراتژیک در شرایط رقابتی

مدیریت استراتژیک در شرایط رقابتی


اولین نفری باشید که به این کتاب امتیاز می‌دهید

 

تهیه این کتاب

مدیریت استراتژیک، همان مدیریت در شرایط رقابتی است و هیچ شرکت و سازمانی در شرایط کنونی رقابت نمی‌تواند خود را بی‌نیاز از دانش و مدیریت استراتژیک بداند. تاکنون کتاب‌های فراوانی در زمینه آموزش مدیریت استراتژیک نوشته‌شده و به چاپ رسیده‌اند. آنچه کتاب مدیریت استراتژیک جان پیرس و ریچارد رابینسون را از کتاب‌های مشابه متمایز می‌کند روانی نوشتار، تمرکز بر مطالب اصلی و تفکیک مناسب و مثال‌های واقعی فراوان و به‌روز شده آن است.

مدیریت استراتژیک؛ تدوین، پیاده‌سازی و کنترل

نویسنده: جان ای پیرس ، ریچارد بی رابینسون

مترجم: محمدحسین بیرامی

ناشر: انتشارات سازمان مدیریت صنعتی

نوبت چاپ: ۱

سال چاپ: ۱۳۹۲

تعداد صفحات: ۷۱۲

شابک: ۹۷۸۶۰۰۲۷۵۰۱۶۷

مدیریت استراتژیک، همان مدیریت در شرایط رقابتی است و هیچ شرکت و سازمانی در شرایط کنونی رقابت نمی‌تواند خود را بی‌نیاز از دانش و مدیریت استراتژیک بداند. تاکنون کتاب‌های فراوانی در زمینه آموزش مدیریت استراتژیک نوشته‌شده و به چاپ رسیده‌اند. آنچه کتاب مدیریت استراتژیک جان پیرس و ریچارد رابینسون را از کتاب‌های مشابه متمایز می‌کند روانی نوشتار، تمرکز بر مطالب اصلی و تفکیک مناسب و مثال‌های واقعی فراوان و به‌روز شده آن است.

مدیریت استراتژیک؛ تدوین، پیاده‌سازی و کنترل

نویسنده: جان ای پیرس ، ریچارد بی رابینسون

مترجم: محمدحسین بیرامی

ناشر: انتشارات سازمان مدیریت صنعتی

نوبت چاپ: ۱

سال چاپ: ۱۳۹۲

تعداد صفحات: ۷۱۲

شابک: ۹۷۸۶۰۰۲۷۵۰۱۶۷

 


اولین نفری باشید که به این کتاب امتیاز می‌دهید

 

تهیه این کتاب

کتابی که انتشارات مدیریت صنعتی با عنوان مدیریت استراتژیک؛ تدوین، پیاده‌سازی و کنترل به قلم جان پیرس و ریچارد رابینسون منتشر کرده است، ویراست دوازدهم کتاب توسط نویسندگان آن است. این کتاب در هر ویراست خود تکمیل‌تر شده و حالا در ویراست دوازدهم به شکل کامل و نهایی درآمده است. کتاب اصولاً برای دانشجویان حوزه مدیریت استراتژیک نگارش یافته و از زمان انتشارش تا حالا به منبع و مرجعی معتبر و علمی در مؤسسات آکادمیک و دانشکده‌های مدیریت تبدیل‌شده است. اما واقعیت این است که شیوه نگارش و تدوین فصول کتاب که در ویراست نهایی به انسجام قابل قبولی رسیده، این امکان را فراهم می‌کند که مدیران سازمانی و کارشناسان حوزه مدیریت بتوانند بنا به نیازهای عملی‌شان از این کتاب نهایت استفاده را ببرند.

وضعیت کنون بازار جهانی و اقتصاد سیاسی در جهان به شکلی پیش رفته که اهمیت مدیریت استراتژیک در این حوزه را از هر زمان دیگری برجسته‌تر کرده است. درواقع گسترش روزافزون اقتصاد کلان که به‌تبع خود توسعه بنگاه‌های اقتصادی را در پی داشته است و روند تصاعدی نوآوری‌های فناورانه به همراه سایر عوامل سنتی موجب افزایش رقابت و درنتیجه منسوخ شدن شیوه‌های ایستای اداره شرکت‌های کوچک و بزرگ به‌منظور رشد، بقا و سودآوری شده‌اند. در چنین پس‌زمینه‌ای مدیریت استراتژیک به‌عنوان یک بدیل توانسته است، نظریه‌ها، مفاهیم و ابزارهای نوینی را جهت نیل به اهداف شرکت‌ها در اختیار مدیران قرار دهد. در حقیقت مدیریت استراتژیک، همان مدیریت در شرایط رقابتی است و هیچ شرکت و سازمانی در شرایط کنونی رقابت نمی‌تواند خود را بی‌نیاز از دانش و مدیریت استراتژیک بداند.

تاکنون کتاب‌های فراوانی در زمینه آموزش مدیریت استراتژیک نوشته‌شده و به چاپ رسیده‌اند. آنچه کتاب مدیریت استراتژیک جان پیرس و ریچارد رابینسون را از کتاب‌های مشابه متمایز می‌کند روانی نوشتار، تمرکز بر مطالب اصلی و تفکیک مناسب و مثال‌های واقعی فراوان و به‌روز شده آن است. این کتاب توسط ۲ کارشناس شناخته‌شده و بنام این رشته با رویکرد به نگارش درآمده و با استقبال خوب دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی مدیریت در سطح جهان روبرو شده است. شاید همین استقبال روزافزون بوده که پیرس و رابینسون را بر آن داشته که در هر ویرایش جدید مطالب کتابشان را به‌روز و تکمیل‌تر کنند. 

جان ای. پیرس دارای کرسی مدیریت استراتژیک و کارآفرینی در دانشکده بازرگانی دانشگاه ویلانوا است. او دکترای خود را در مدیریت کسب‌وکار و مدیریت استراتژیک از دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا دریافت کرده است. ریچارد بی. رابینسون هم استاد دانشکده کسب‌وکار مور دانشگاه کارولینای جنوبی است که دکترای خود را در رشته مدیریت کسب‌وکار از دانشگاه جورجیا اخذ کرده است.

پیرس و رابینسون ویرایش دوازدهم کتابشان را به‌گونه‌ای طراحی کرده‌اند که نیازهای دانشجویان رشته مدیریت استراتژیک را در محیط به‌سرعت در حال تغییر قرن بیست‌ویکم در سراسر جهان برآورده نماید. به همین دلیل در جای‌جای این کتاب اقتضائات و مناسبات زمانه پرهیجانی را که در آن به سر می‌بریم می‌بینیم و اساساً ویژگی اصلی این کتاب آن است که بازتاب چنین جهانی را به ما نشان می‌دهد و به ما آموزش می‌دهد که چگونه این جهان سیال و پرشتاب را به شیوه‌ای استراتژیک مدیریت کنیم.

بدین قرار، ویرایش دوازدهم این کتاب به شکلی انجام‌گرفته که دانشجویان، عالمان، کارشناسان و مدیران را در جهت اخذ تصمیمات استراتژیک در حوزه‌های کسب‌وکار پرشتاب آینده آماده نماید. کتاب در این ویراست به ۱۴ فصل تقسیم‌شده است؛ این فصل‌ها شامل بررسی جامع، پیشرفته و به‌روز مهارت‌های حیاتی کسب‌وکار هستند که برای برنامه‌ریزی و مدیریت فعالیت‌های استراتژیک ضروری‌اند. فصل اول کتاب مروری کلی از فرآیند مدیریت استراتژیک و تشریح محتواهایی است که مخاطب در ادامه این فصل مطالعه خواهد کرد. سیزده فصل بعدی دربرگیرنده اجزای فرایند مدیریت استراتژیک و تکنیک‌هایی هستند که به تحلیل استراتژیک، تصمیم‌گیری، پیاده‌سازی، کنترل، بازبینی و تجدیدنظر کمک می‌کنند.

متن کتاب مدیریت استراتژی به‌طوری نگارش و تدوین‌یافته که محتواهای آن دارای ارتباط مستحکم و علمی باشد و دانشجویان و مدیران و به‌طورکلی مخاطبان را، به شیوه‌ای عملی، مهارت‌گرایانه و مرتبط با شغل و آمال کارآفرینی‌شان به‌سوی دقایق مدیریت استراتژیک راهبر شود. همه موارد و محتواهایی که در این ویرایش عرضه‌شده است، مبتنی بر بررسی الگوهای به اثبات رسیده‌ای از مدیریت استراتژیک هستند که امکان خودآموزی و ارائه ساده‌فهم مطالب را فراهم می‌سازند. همچنین این ویرایش نهایی، مدلی از فرآیند مدیریت استراتژیک را به‌عنوان مبنای ساختاربندی مواد درسی مورداستفاده قرار می‌دهد و نشان‌دهنده تحلیل استراتژیک در سطوح مختلف سازمانی و ساختاری بوده و درعین‌حال بیانگر اهمیت نوآوری در فرآیند مدیریت استراتژیک است.

نویسندگان در ویرایش دوازدهم مدیریت استراتژیک که شامل بروزرسانی‌های متعددی است، در عین اینکه سعی کرده‌اند جدیدترین مفاهیم را به اثرشان بیفزایند، بر عدم پیچیدگی، منطقی بودن و سادگی تأکید داشته‌اند تا مخاطبان بتوانند این نظریات جدید را بدون نیاز به مطالعه اضافی و موازی به‌طور کامل درک کنند.

یکی از ویژگی‌های برجسته کتاب مدیریت استراتژیک؛ تدوین، پیاده‌سازی و کنترل، این است که در هر فصل کتاب، نمونه‌ای از استراتژی در عمل، به‌عنوان یک ویژگی آموزشی کلیدی فراهم‌شده است؛ برای این کار، نویسندگان این اثر از کارهای تحقیقی مقاله‌نویسان مجلات کسب‌وکار در سراسر جهان به‌منظور تهیه ده‌ها نمونه استراتژی در عمل جدید استفاده کرده‌اند تا مباحث کلیدی هر فصل را به‌صورت مجزا مستقیم و روزآمد به تصویر بکشند. آن‌ها علاوه بر این نمونه‌های استراتژی در عمل، یک یا چند قاب استراتژیست برتر را در هر فصل آورده‌اند که داستان شخصی یک رهبر شرکت یا صنعت را بازگو می‌کند که رفتار، شیوه عمل، یا اقدامات وی یک مفهوم کلیدی از فرآیند مدیریت استراتژیک مربوط به همان فصل را به تصویر می‌کشد.

مترجم فارسی کتاب مدیریت استراتژیک، محمدحسین بیرامی هم با توجه به گسترش بیش از پیش مدیریت استراتژیک در ایران و به روز‌شدن مفاهیم و اصطلاحات مرتبط با آن در کشور ما، تلاش کرده در این کتاب از این اصطلاحات و واژگان بروز شده استفاده کند و دستیابی به عمق محتوا را برای مخاطبان فارسی تسهیل سازد. این کتاب 712 صفحه و شمارگان هزار نسخه توسط انتشارات سازمان مدیریت صنعتی چاپ و منتشر شده است.

 

 

  این مقاله را ۰ نفر پسندیده اند

اشتراک گذاری این مقاله در فیسبوک اشتراک گذاری این مقاله در توئیتر اشتراک گذاری این مقاله در تلگرام اشتراک گذاری این مقاله در واتس اپ اشتراک گذاری این مقاله در لینکدین اشتراک گذاری این مقاله در لینکدین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *