سایت معرفی و نقد کتاب وینش
سایت معرفی و نقد کتاب وینش

ریموند کارورِ ما ایرانی ها

اشتراک گذاری این مقاله در فیسبوک اشتراک گذاری این مقاله در توئیتر اشتراک گذاری این مقاله در تلگرام اشتراک گذاری این مقاله در واتس اپ اشتراک گذاری این مقاله در لینکدین اشتراک گذاری این مقاله در لینکدین

گوینده شادی سرپولکی

درباره چراییِ محبوبیت ریموند کارور در ایران، نویسنده: مهدی ملکشاه، راوی: شادی سرپولکی

مقاله صوتی این شنبه درباره یک موضوع ظاهرا واضح و روشن است اما سؤال نویسنده برایمان آشکار می‌کند که آنقدرها هم موضوع روشنی نیست. در جامعه سیاست‌زده ایران ریموند کارور به عنوان یک نویسنده غیرسیاسی چرا تا این اندازه محبوب است؟ «ریموند کارور در عصری در آمریکا زیست که جامعه دستخوش انواع بحران‌ها بود و در صدر آن‌ها جنگ ویتنام. اما آدم‌های کارور درباره ویتنام حرف نمی‌زنند. درباره آمریکا هم حرف نمی‌زنند. سوالی که پیدا می‌شود این است که چرا نویسنده‌ای تا به این حد ناآشنا و گریزان از سیاست، اقبالی گسترده در جامعه‌ای سیاست‌زده، مثل ایران پیدا کرده است؟ و دست آخر آیا کارور میراثی برای نویسندگان ما داشت؟» 

اینجا «وینش‌آوا» است و جایی برای شنیدن نوشته‌ها. اما اگر ترجیح می‌دهید این نوشته را به جای شنیدن بخوانید، به اینجا بروید.

حامی ما باشید

این مقاله را ۳ نفر پسندیده اند

2 دیدگاه در “ریموند کارورِ ما ایرانی ها

    • وینش
      وینش می گوید:

      همکاران عزیز ما در وینش‌آوا تمام تلاش خودشان را برای اجرای صوتی شیوا و صحیح مقالات به کار می‌برند. به غیر از بحث سلیقه‌ای علاقه به صوت یا لحن خواننده متن، اگر نکته خاصی وجود دارد که به نظرتان اشتباه در خواندن بوده، خوشحال می‌شویم که بفرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *