سایت معرفی و نقد کتاب وینش
سایت معرفی و نقد کتاب وینش

اشتراک گذاری این مقاله در فیسبوک اشتراک گذاری این مقاله در توئیتر اشتراک گذاری این مقاله در تلگرام اشتراک گذاری این مقاله در واتس اپ اشتراک گذاری این مقاله در لینکدین اشتراک گذاری این مقاله در لینکدین

نگاهی نو به اثبات وجود خداوند در فیزیک و فلسفه معاصر

نویسنده: رابرت اشپیتزر

مترجم: میثم توکلی بینا

ناشر: پارسیک

تعداد صفحات: ۳۶۸

شابک: ۹۷۸۶۲۲۹۶۷۶۶۱۵


اولین نفری باشید که به این کتاب امتیاز می‌دهید
نگاهی نو به اثبات وجود خداوند در فیزیک و فلسفه معاصر

اولین نفری باشید که به این کتاب امتیاز می‌دهید

تهیه این کتاب

نگاهی نو به اثبات وجود خداوند در فیزیک و فلسفه معاصر

رابرت اشپیتزر در این اثر خود نشان می‌دهد که نظریهٔ کیهان‌شناسی معاصر هم‌بستگی زیادی با متون دینی دارد و در کنار شواهد و برهان‌های دیگر می‌تواند خداوند آفریدگار را اثبات کند. یکی از مزایای این متن، متعارف بودن روش تحلیل و تصریح به آن است؛ یعنی به روشنی منظور خود را از اثبات و روش خود بیان می‌کند. متون دیگری هم در زبان انگلیسی در همین راستا نوشته شده اما اغلب آن‌ها از نظر دقت و قوت تقریر فیزیکی یا فلسفی هم‌پایهٔ این متن نیستند. اشپیتزر به کمک همکاران خود تقریر فنی دقیقی از هر موضوع پدید آورده و حتی به نظر می‌رسد در این کار تا حدی افراط کرده، به طوری که به بخش نخست کتابش یک مقالهٔ بسیار علمی و دشوار را از بوریس گوردون پیوست کرده است. 

بخش نخست کتاب به کیهان‌شناسی می‌پردازد و بخش دوم به برهان‌های فلسفی و بخش سوم به تعالی و امور عرفانی یا رازآلود. در این میان، انبوهی از مطالب که ممکن است گذرا به گوش علاقه‌مندان خورده باشد، به دقت موشکافی می‌شود و هشت فصل کتاب شکل می‌گیرد. یکی از مزایای این کتاب این است که خود را به رویکرد فلسفهٔ تحلیلی مقید نکرده است و در بخش آخر و قسمتی از بخش دوم رویکردی غیرتحلیلی دارد.

خواندن این کتاب را به کسانی که می‌خواهند از طریق فیزیک و علم و فلسفهٔ معاصر به اثبات وجود خدا برسند پیشنهاد می‌شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *