سایت معرفی و نقد کتاب وینش
سایت معرفی و نقد کتاب وینش

اشتراک گذاری این مقاله در فیسبوک اشتراک گذاری این مقاله در توئیتر اشتراک گذاری این مقاله در تلگرام اشتراک گذاری این مقاله در واتس اپ اشتراک گذاری این مقاله در لینکدین اشتراک گذاری این مقاله در لینکدین

ناقوس عزا در سوگ که می زند

نویسنده: ارنست همینگوی

مترجم: پرویز شهدی

ناشر: افکار

نوبت چاپ: ۱

سال چاپ: ۱۳۹۸

تعداد صفحات: ۶۵۶


تاکنون 1 نفر به این کتاب امتیاز داده‌اند
ناقوس عزا در سوگ که می زند

تاکنون 1 نفر به این کتاب امتیاز داده‌اند

تهیه این کتاب

ارنست همینگوی نویسنده معاصر امریکایی که برنده جایز نوبل ادبیات هم شده، جزو نویسندگانی است که قلم و نثر مخصوص و امضای پای کارهایش، او را زبانزد خاص و عام در عرصه ادبیات معاصر جهان کرده است.

همینگوی سال 1899 در ایالت ایلینوی آمریکا متولد شد. سال‌های کودکی و نوجوانی‌اش در طبیعت آن منطقه گذشت. در جنگ جهانی اول به عنوان راننده آمبولانس خدمت کرد و در سال 1921 با سمت خبرنگار خارجی به اروپا رفت. اولین مجموعه کارهایش با نام در زمانه ما سال 1925 به چاپ رسید که مجموعه‌ای از چند شعر و داستان کوتاه بود. پس از آن زندگی او به عنوان یک نویسنده و روزنامه‌نگار با ماجراجویی‌های فراوان ادامه پیدا کرد.

تا زمان مرگ خودخواسته‌اش در سال 1961 و پس از آن نزدیک به 20اثر از او به چاپ رسید.

 

ارنست همینگوی
ارنست همینگوی

 

 

ناقوس عزا در سوگ که می‌زند؟

همینگوی و معضل جنگ در کنار یکدیگر معنا پیدا می‌کنند. در این داستان رابرت جردن سرباز آمریکایی است که داوطلبانه وارد ارتش جمهوری خواهان شده و مأموریت منهدم کردن پلی را که سر راه دشمن قرار گرفته بر عهده دارد.کتاب ناقوس عزا در سوگ که می‌زند درباره‌ی جنگ داخلی اسپانیا میان جمهوری خواهان و سلطنت‌ طلبان فاشیست است که در بخش‌هایی از داستان به جنایت‌هایی که در این جنگ‌ها رخ داده، اشاره می‌شود.

 

زنگ ها برای که به صدا در می آیند

 

 

در قسمتی از این کتاب نوشته است:

«چه فایده‌ای دارد که ما جنگ را ببریم ولی هدف خودمان را از انقلاب ببازیم؟

هیچ می‌دانی چه درد بی‌درمانی است که انسان در تمام مدت عمرش از نظر ظاهری زشت باشد ولی خودش بداند که باطناً زیبا و خوش‌سیرت است؟»

این اثر همینگوی با چهار ترجمه مختلف توسط نشرهای متفاوت و در دوره‌های زمانی مختلف، ترجمه شده است. مهدی غبرائی، پرویز شهدی، رحیم نامور و علی سلیمی مترجمین این اثر هستند.

جنگ و پیامدهای جبران ناپذیر آن از ذهن همینگوی بیرون نمی‌رود. شاید برای همین بود که دست آخر خودش را با یک گلوله خلاص کرد و پایان را به نام خودش رقم زد.

 

#همینگویارنِست میلر همینگوی (زاده ۲۱ ژوئیه ۱۸۹۹ – درگذشته ۲ ژوئیه ۱۹۶۱) از نویسندگان برجستهٔ معاصر ایالات متحده آمریکا و برندهٔ جایزه نوبل ادبیات بود. او از پایه‌گذاران یکی از تاثیرگذارترین انواع ادبی، موسوم به «وقایع‌نگاری ادبی» شناخته می‌شود.

2 دیدگاه در “ناقوس عزا در سوگ که می زند

  1. وینش می گوید:

    اگر نام نویسنده در مقاله قید نشده باشد در وینش به این معنا است که یا نویسنده مایل نبوده نامش برده شود یا از تحریریه وینش بوده است
    سپاس از توجه شما

  2. حسن می گوید:

    سلام. یادداشت بیسار جذابی هست تما نامی از نویسنده یادداشت نیست. یا حد اقل من ندیدم. اگه میشه نام نویسنده ی این یادداشت رو بنویسید در متن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *