سایت معرفی و نقد کتاب وینش
سایت معرفی و نقد کتاب وینش

گزارش کوتاه از رونمایی کتاب مروری بر یک قرن تجربه در مهندسی برق

گزارش کوتاه از رونمایی کتاب مروری بر یک قرن تجربه در مهندسی برق

 

رونمایی “کتاب “مروری بر یک قرن تجربه در مهندسی برق “در حوزه‌های صنعت و آموزش در موزه سروش تهران       مراسم رونمایی روز یکشنبه مورخ شانزدهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۶ در محل موزه سروش با حضور جمعی(حدود ۱۰۰ نفر ) از نویسندگان صنعتگران و فرهنگ دوستان ایران زمین و اساتید و کار[…]

رونمایی “کتاب “مروری بر یک قرن تجربه در مهندسی برق “در حوزه‌های صنعت و آموزش در موزه سروش تهران       مراسم رونمایی روز یکشنبه مورخ شانزدهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۶ در محل موزه سروش با حضور جمعی(حدود ۱۰۰ نفر ) از نویسندگان صنعتگران و فرهنگ دوستان ایران زمین و اساتید و کار[…]

 

 

رونمایی “کتاب “مروری بر یک قرن تجربه در مهندسی برق “در حوزه‌های صنعت و آموزش در موزه سروش تهران

 

 

 

مراسم رونمایی روز یکشنبه مورخ شانزدهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۶ در محل موزه سروش با حضور جمعی(حدود ۱۰۰ نفر ) از نویسندگان صنعتگران و فرهنگ دوستان ایران زمین و اساتید و کار آفرینان پیشکسوت دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار شد.

کتاب “یک قرن تجربه در صنعت برق” یک کتاب مستند علمی و تاریخی است که تاریخچه یک قرن تجربه دانشکده برق دانشگاه علم و صنعت ایران را بازبان علمی و از طریق معرفی کار آفرینان به روایت مقالات و تصاویر بیان می نماید. لازم ذکر است که مولفان اصلی کتاب آقایان سید محمود صموتی، سعید شعاری‌نژاد، جلال کاوندی داود سلطانی، علی محمد مهرپرور و حسن قاسمیه هستند. از جمع مولفین در این جلسه ۵ نفر حاضر بودند و آقای مهندس سعید شعاری نژاد که در کشور حضور نداشتند پیام تصویری فرستادند که برای حضار پخش شد.

علاوه بر مولفین، تعداد دیگری از اساتید و کارآفرینان برق دانشگاه علم و صنعت نیز درزمینه های مختلف در این کتاب مقاله دارند. کتاب در قطع وزیری بزرگ با جلد گالینگور و روکش مخصوص در ۳۰۰ صفحه و به صورت رنگی چاپ شده است. بخش اول کتاب شامل تاریخچه و پیام ها، بخش دوم شامل تجربه های تاثیر گذار، مقالات، مصاحبه های زنده و بخش سوم یاد های ماندگار و اسامی دانش آموختگان از سال ۱۳۰۸ تا سال ۱۳۹۹ و بخش چهارم اختصاص به معرفی تعدادی از کار آفرینان دارد.

در ابتدای جلسه آقای دکتر احمد محیط طباطبایی (رئیس کمیته ملی موزه‌های ایران) ضمن تشکر از آقای عبدا.. شیرازی بنیانگذار موزه و خانم پرستو فراهانی مدیر داخلی موزه به ایراد مطالبی در ارتباط با اهمیت موزه و نقش آن در ماندگارسازی آثار علمی و تاریخی سخنانی ایراد فرمودند. سپس در ارتباط با کتاب “یک قرن تجربه در مهندسی برق” فرمودند که در جامعه ایران خلا این گونه کتاب‌ها بسیار به چشم می‌خورد. چاپ این کتاب اولین گام بوده و لازم است سایر نویسندگان و مولفان در این زمینه ها بیشتر فعال شوند.

دومین سخنران سرکار خانم مهندس آنی خاچیکیان بانوی کارآفرین در صنعت برق بودند که در ارتباط با نقش بانوان در صنایع و نقش خود در کتاب مورد نظر سخنان کوتاهی بیان داشتند. سپس آقای دکتر مجتبی انصاری پور به نقد کتاب پرداختند و ضمن تایید محتوای آن پرسش‌هایی را مطرح نمودند که توسط مولفین حاضر پاسخ داده شد. در ادامه درقالب میز گرد، توسط هریک از مولفان حاضر،فرایند تولید کتاب و چالش‌هایی که در پیش رو داشتند نکاتی اعلام شد.

مولفین درخواست کردند که جامعه صنعتی و دانشگاهی در این زمینه بیشتر فعالیت کنند و به یک کتاب بسنده نشود .همچنین اعلام کردند در صورت مهیا شدن شرایط حاضرند تحریر جلد دوم کتاب ا نیز آغاز نمایند . آخرین سخنران آقای مهندس صموتی بودند مطالب مطرح شده را جمع‌بندی کردند.

حضور آقایان مهندس محمد حلوایی یکی از نویسندگان مقاله های کتاب و کارآفرین صنعت برق و اساتید پیشکسوتی مانند آقایان دکترمهدی کرمانی، دکترحیدر علی شایان فر ودکتر احمد آیت الهی نیز بسیار مغتنم بود این عزیزان در ارتباط با تجربه‌های خود و ضرورت انتقال تجربه مهندسان مجرب به نسل های فعلی و آینده، نکات جالبی را متذکر شدند .جلسه در قالب پرسش های حاضران و پاسخ مولفان و سایر اساتید ادامه یافت ودر ساعت ۲۰ پایان رسید .گزارش تصویری به پیوست ارسال می شود.

 

 

مهندس-حلوایی
مهندس حلوایی

مهندس-صموتی
مهندس صموتی

پشت-نیمکت‌های-مدرسه-البرز-در-موزه-سروش
پشت نیمکت‌های مدرسه البرز در موزه

حضار-قبل-از-شروع-رویداد
حضار قبل از شروع رویداد

کتاب های بکار رفته در این مقاله

مروری بر یک قرن تجربه در مهندسی برق (صنعت و آموزش) 1400 - 1308

ناشر: بهجت

نوبت چاپ: ۱

سال چاپ: ۱۴۰۲

تعداد صفحات: ۲۸۰

شابک: ۹۷۸۶۰۰۳۳۸۱۱۳۱

تهیه این کتاب

  این مقاله را ۳ نفر پسندیده اند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *