شرایط سخت برای مدیران سرسخت
برای یاری در حمایت از کتابفروشیهای محلی این گزینه را انتخاب کنید.
موسسه گسترش فرهنگ و مطالعاتبرای تهیه سریع کتاب از کتابفروشیهای آنلاین این گزینه را انتخاب کنید.
30book انتشارات آگاه بزودی بزودی بزودی بزودیبه اعتقاد باب نلسون و پیتر اکونومی، نویسندگان کتاب مدیریت به زبان آدمیزاد، لذت مدیریت یعنی آموختن مهارت جدید به یک کارمند، یعنی جذب یک مشتری جدید، یعنی به انجام رساندن یک وظیفه غیرممکن و… . در این کتاب بر راهحلهایی تمرکز شده است که کاملاً تجربهشده و در بسیاری شرایط قطعی است. شرایطی که مدیران واقعی با آنها روبرو هستند. راهحلهایی که وابسته به زمان نیست. طبق گفته نویسندگان کتاب در این اثر «از حرفهای بزرگ و توخالی خبری نیست، فقط راهحلهایی برای مشکلات روزمره خواهید یافت».
مدیریت به زبان آدمیزاد
نویسنده: باب نلسون، پیتر اکونومی
مترجم: فاطمه بذله، علی انوری
ناشر: هیرمند
نوبت چاپ: ۱۰
سال چاپ: ۱۳۹۹
تعداد صفحات: ۳۸۴
شابک: ۹۷۸۹۶۴۴۰۸۱۹۲۷
به اعتقاد باب نلسون و پیتر اکونومی، نویسندگان کتاب مدیریت به زبان آدمیزاد، لذت مدیریت یعنی آموختن مهارت جدید به یک کارمند، یعنی جذب یک مشتری جدید، یعنی به انجام رساندن یک وظیفه غیرممکن و… . در این کتاب بر راهحلهایی تمرکز شده است که کاملاً تجربهشده و در بسیاری شرایط قطعی است. شرایطی که مدیران واقعی با آنها روبرو هستند. راهحلهایی که وابسته به زمان نیست. طبق گفته نویسندگان کتاب در این اثر «از حرفهای بزرگ و توخالی خبری نیست، فقط راهحلهایی برای مشکلات روزمره خواهید یافت».
مدیریت به زبان آدمیزاد
نویسنده: باب نلسون، پیتر اکونومی
مترجم: فاطمه بذله، علی انوری
ناشر: هیرمند
نوبت چاپ: ۱۰
سال چاپ: ۱۳۹۹
تعداد صفحات: ۳۸۴
شابک: ۹۷۸۹۶۴۴۰۸۱۹۲۷
برای یاری در حمایت از کتابفروشیهای محلی این گزینه را انتخاب کنید.
موسسه گسترش فرهنگ و مطالعاتبرای تهیه سریع کتاب از کتابفروشیهای آنلاین این گزینه را انتخاب کنید.
30book انتشارات آگاه بزودی بزودی بزودی بزودیباب نلسون و پیتر اکونومی در کتاب مدیریت به زبان آدمیزاد، مدیریت را تا حد عناصر بنیادین آن ساده کرده و مباحثی پیچیده را به شکلی مفرح، زنده و عملی ارائه دادهاند. درواقع این کتاب راهنمای گامبهگام برای آن چیزی است که عمده مخاطبان از مباحث مدیریت نیاز دارند. نویسندگان این کتاب عملیات، رفتارها و مهارتهای مدیریت را به شکلی ساده و درعینحال علمی به مخاطبانشان انتقال میدهند.
باب نلسون، نایبرئیس موسسه آموزش و رشد بلانکارد در آمریکا است؛ یکی از شرکتهای پیشتاز در آموزش و مشاوره مدیریت که در سن دیهگو واقعشده است. مسئولیتهای باب نلسون در این موسسه شامل مدیریت بهبود کیفیت محصول، ارزیابیها و انتشارات است. باب قبلاً مدرس مدیریت در شرکت کنترل دیتا و بانکهای نورث وست بوده و ۱۴ کتاب در خصوص مدیریت به نگارش درآورده و منتشر کرده است.
پیتر اکونومی عمدتاً نویسنده کتابهایی با موضوع کسبوکار است که البته چندین مقاله و کتاب در امر مدیریت کسبوکار هم دارد. اکونومی 15 سال تجربه مدیریت داشته و مهارت قابل قبولی در نگارش دارد. کتاب مدیریت به زبان آدمیزاد محصول همکاری این دو نویسنده است.
این کتاب از جهاتی با دیگر کتابهای این حوزه متفاوت است. اولاً رهیافتهای این کتاب بازتابی است از اعتقاد و تجربه عمیق نویسندگان آن به اینکه مدیریت میتواند بسیار مفرح باشد! نویسندگان کتاب معتقدند شما با مدیریت میتوانید کاری کنید که امری تحقق یابد و در فرآیند این کار لذت زائدالوصفی را تجربه کنید.
آنها حتی میخواهند به مخاطبان کتابشان کمک کنند تا در برابر چالشها و موقعیتهایی که در ظاهر تحملناپذیر به نظر میرسند، حس طنز و طنازی خود را حفظ کنند؛ چالشها و مشکلاتی که هر مدیری ناگزیر باید با آنها روبرو شود. طبق اعتقاد باب و پیتر، لذت مدیریت یعنی آموختن مهارت جدید به یک کارمند، یعنی جذب یک مشتری جدید، یعنی به انجام رساندن یک وظیفه غیرممکن و… .
دوم آنکه اغلب کتابهای معروف مدیریت و کسبوکار، امروز به درد میخورند، ولی فردا خیر! بسیاری مدیران و شرکتهای آنها چه دوست داشته باشند، چه نه، تحت حاکمیت قواعد مقطعی کسبوکار عمل میکنند. اما در کتاب مدیریت به زبان آدمیزاد بر راهحلهایی تمرکز شده است که کاملاً تجربهشده و در بسیاری شرایط قطعی است. شرایطی که مدیران واقعی با آنها روبرو هستند.
راهحلهایی که وابسته به زمان نیست و در هر شرایطی سخت یا آسان میتوان به کار گرفت. طبق گفته نویسندگان کتاب در این اثر «از حرفهای بزرگ و توخالی خبری نیست، فقط راهحلهایی برای مشکلات روزمره خواهید یافت».
بدین ترتیب این کتاب علیرغم اینکه تلاش میکند تمام قواعد تثبیتشده در مدیریت را بشکند، همچنین در پی آن است تا به شکلی مفرح و جذاب مروری جامع بر مبانی مدیریت مؤثر ارائه دهد. نویسندگان معترفاند که به تجربه میدانیم مدیریت میتواند شغلی فرساینده باشد و مدیران تازهکار بهویژه کسانی که به خاطر مهارتهای فنیشان به مدیریت ارتقاء مییابند، معمولاً در کار خود سرگشته میشوند؛ بااینوجود آنها با هدف تلطیف آن فرسایندگی و درمان این سرگشتگی دست به نگارش این اثر زدهاند.
کتاب از هفت بخش تشکیلشده است. مباحث هر بخش موضوعات مشخصی را بهتفصیل در برمیگیرد. بهطوریکه خوانندگان میتوانند هر بخش را بدون توجه به مباحث قبلی یا بعدی مطالعه کنند. زیرا هر بخش بهطور مجزا به یک زمینه اصلی در کار مدیریت میپردازد.
در بخش اول با عنوان چرا میخواهید مدیر باشید؟ به این موضوع پرداختهشده که اساساً مدیر باید چه ویژگیهایی داشته باشد. مدیران موفق مهارتهای پایهای متعددی دارند. این بخش توضیح میدهد که مدیر چه کسی است و چه میکند و بعد به مهارتهای اصلی مدیریت میپردازد که عبارتاند از: سازماندهی، کارسپاری و رهبری. بخش دوم مدیریت بخش انسانی نامگذاری شده است.
مدیریت در اصل یعنی انجام کارها از طریق دیگران. این فرآیند با استخدام کارگران و کارمندان مستعد شروع میشود و به انگیزهبخشی و مربیگری آنها برای تعالی به فراتر از توقعات گسترش مییابد. بخش دوم کتاب مدیریت به زبان آدمیزاد به بحث و بررسی درباره این موضوعات اختصاص دادهشده است.
تحقق بخشیدن به برنامهها عنوان بخش سوم کتاب است. تحقق بخشیدن به برنامهها جنبه دیگری از مدیریت است و با این مفهوم شروع میشود که کجا میروید؟ و چگونه میتوانید بفهمید به جایی رسیدهاید؟ این بخش به هدفگذاری، اندازهگیری و بررسی کارایی کارمندان و انجام ارزیابی کارایی میپردازد.
پخش چهارم کتاب به موضوع کار با دیگران مرتبط است. مدیران موفق آموختهاند که پل زدن میان خودشان و کارمندان و مدیران دیگر چه در داخل و چه در خارج سازمان مهم است. این بخش به برقراری ارتباط، معرفی کار، تشکیل تیمهای کارا، و برخورد با سیاستهای حرفهای میپردازد.
عنوان بخش پنجم شرایط سخت برای مدیران سرسخت است. هر مدیری میداند مدیریت همیشه هم لذتبخش نیست. او میداند که مدیریت بازی هم نیست. درواقع گاهی مدیریت میتواند بهشدت دشوار باشد. در این بخش به برخی از سختترین وظایف مدیر پرداختهشده است: برخورد با تغییر و تنش، تنبیه کارمند و اخراج کارمند. بخش ششم با عنوان ابزارها و فنون مدیریت به موضوع آموزش در مدیریت میپردازد.
مدیریت مستلزم آموختن و به کار بردن روشها و مهارتهای ویژهای است. این بخش به راهنماییهایی برای حسابداری، بودجهبندی و کار با فناوریهای امروز اختصاصیافته است. همچنین رشد دادن و آموزش زیردستان و ایجاد یک محیط کار آموزشی نیز در این بخش موردبحث قرارگرفته است.
بخش هفتم و پایانی کتاب مدیریت به زبان آدمیزاد مانند همه سری کتابهای «… به زبان آدمیزاد» به دهگانهها (دهتاییها) اختصاصیافته است؛ بخش دهگانههای این کتاب مجموعهای دقیق و خلاصه از فصلهای گذشته را با عنوان ده فرمان اصلی که هر مدیر باید بداند، ارائه میدهد. خواننده میتواند هر زمانی که به یک یادآوری سریع در مورد استراتژیها و روشهای مدیریتی نیاز پیدا کرد، این بخش را بخواند.