چگونه با حداقل هزینه بهترین مبلغ کارمان باشیم؟

چگونه با حداقل هزینه بهترین مبلغ کارمان باشیم؟


اولین نفری باشید که به این کتاب امتیاز می‌دهید

تهیه این کتاب

نویسنده این کتاب، گری دال معتقد است اگر کسی بخواهد آگهی جنجال‌برانگیز، به‌یادماندنی، کوبنده و اخلاقی برای شرکت خود طراحی و نهایتاً اجرا کند به‌کارگیری ترفندهایی که خود او طی ۳۵ سال کار، یاد گرفته هم برایش ضروری است و هم بسیار سودمند. طبق ادعای گری دال، این کتابی سودآور برای شرکتی بزرگ و تجاری نیست که بودجه نامحدود برای فروش محصولات پرمصرف و نقدینگی بالا برای تبلیغات تلویزیونی دارد، بلکه کتابی برای مقاطعه‌کاران صاحبان شرکت‌های کوچک یا متوسط و افرادی است که خدمات مهم ارائه می‌دهند.

تبلیغات به زبان آدمیزاد

نویسنده: گری دال

مترجم: راضیه اسلامیه

ناشر: هیرمند

نوبت چاپ: ۶

سال چاپ: ۱۳۹۸

تعداد صفحات: ۳۶۸

نویسنده این کتاب، گری دال معتقد است اگر کسی بخواهد آگهی جنجال‌برانگیز، به‌یادماندنی، کوبنده و اخلاقی برای شرکت خود طراحی و نهایتاً اجرا کند به‌کارگیری ترفندهایی که خود او طی ۳۵ سال کار، یاد گرفته هم برایش ضروری است و هم بسیار سودمند. طبق ادعای گری دال، این کتابی سودآور برای شرکتی بزرگ و تجاری نیست که بودجه نامحدود برای فروش محصولات پرمصرف و نقدینگی بالا برای تبلیغات تلویزیونی دارد، بلکه کتابی برای مقاطعه‌کاران صاحبان شرکت‌های کوچک یا متوسط و افرادی است که خدمات مهم ارائه می‌دهند.

تبلیغات به زبان آدمیزاد

نویسنده: گری دال

مترجم: راضیه اسلامیه

ناشر: هیرمند

نوبت چاپ: ۶

سال چاپ: ۱۳۹۸

تعداد صفحات: ۳۶۸


اولین نفری باشید که به این کتاب امتیاز می‌دهید

تهیه این کتاب

در نگاه نخست کار تبلیغات ممکن است کمی پیچیده به نظر برسد. هر یک از وسایل ارتباط‌جمعی از نشریات گرفته تا رادیو و تلویزیون، تبلیغات خیابانی، ابزارهای ارتباطی جنبی مثل پست و اینترنت نکات مثبت و منفی زبان خاص و بالاخره جایگاه ویژه خود را در تبلیغات دارد و به نسبت اتخاذ هر وسیله و ابزاری برای تبلیغ، مبلغان با پیچیدگی‌های خاص همان حوزه سروکار خواهند داشت. کتاب تبلیغات به زبان آدمیزاد راهنمایی است که مسیر پرپیچ‌وخم رسیدن به تبلیغات مثمر ثمر را نشان می‌دهد؛ این مسیر از کوچه‌پس‌کوچه‌ها و خیابان‌های فرعی و بعضاً گذرگاه‌های مخفی می‌گذرد و سعی در ساده‌سازی چیزی دارد که در وهله نخست، پیچیده به نظر می‌رسد. این حرفه زبان خاص خودش را دارد، با صف طویلی از انتخاب‌های گوناگون سروکار پیدا می‌کند، نیاز به خلاقیت شفافیت و اصول پروپاقرصی دارد تا راه خود را باز کند و بالاخره تبلیغات نیاز به پول دارد. اما به‌هرحال تبلیغات لازمه موفقیت در تجارت و کسب‌وکار است و از آن گریزی نیست. کتاب تبلیغات به زبان آدمیزاد مانند یک کتاب راهنمای سفر مخاطبانش را در پیدا کردن مسیر خود در میان راه‌های تودرتوی تبلیغات کمک می‌کند.

نویسنده این کتاب، گری دال معتقد است اگر کسی بخواهد آگهی جنجال‌برانگیز، به‌یادماندنی، کوبنده و اخلاقی برای شرکت خود طراحی و نهایتاً اجرا کند به‌کارگیری ترفندهایی که خود او طی ۳۵ سال کار، یاد گرفته هم برایش ضروری است و هم بسیار سودمند. او به خوانندگانش تأکید می‌کند که هم می‌توانند این کتاب را از صفحه اول تا صفحه آخر موبه‌مو بخوانند و هم می‌توانند آن را کتابی مرجع در نظر بگیرند و فقط سراغ بخش‌های موردنیازشان بروند. نکته مهم آن است که مخاطبان به هر روشی که این کتاب را بخوانند در آن میان‌برها، دیدگاه‌ها، تکنیک‌ها و اطلاعاتی در مورد کاهش هزینه‌ها می‌یابند که باعث می‌شود یک‌شبه ره صدساله را بروند و علاوه بر این، بسیاری از ابهامات و مسائل موجود در این حوزه را نیز برطرف و حل‌وفصل کنند.

طبق ادعای گری دال، این کتابی سودآور برای شرکتی بزرگ و تجاری نیست که بودجه نامحدود برای فروش محصولات پرمصرف و نقدینگی بالا برای تبلیغات تلویزیونی دارد، بلکه کتابی برای مقاطعه‌کاران صاحبان شرکت‌های کوچک یا متوسط و افرادی است که خدمات مهم ارائه می‌دهند. در یک‌کلام این کتاب به درد کسی می‌خورد که می‌خواهد کاروکاسبی راه بیندازد و به کمک تبلیغات، تجارتی پررونق پایه‌گذاری کند. البته این کتاب به درد گروه دیگری هم می‌خورد: گروهی که بودجه تبلیغات بار سنگینی بر دوششان می‌گذارد.

این کتاب شامل ۶ بخش کاملاً آسان و قابل‌درک و هر بخش نیز شامل چند قسمت مجزا است؛

 بخش اول کتاب با عنوان همه‌چیز درباره تبلیغات به این قصد نوشته‌شده که مخاطب را با اصول تبلیغات مؤثر آشنا کند. نویسنده در این بخش تلاش می‌کند مخاطبش را راهنمایی کند تا شیوه‌ای خلاقانه و نو به‌کارگیرید و بیاموزد که چطور ایده‌هایی نو به کار ببرد تا کارش از دیگر کارها متمایز شود. اگر کسی دوست دارد با جنبه‌های جالب تبلیغات آشنا شود یا اگر تازه می‌خواهد کار تبلیغات را آغاز کند ولی نمی‌داند از کجا باید شروع کرد، این بخش بهترین نقطه برای شروع است.

بخش دوم با عنوان نوشتن آگهی‌های تبلیغاتی بسیار عالی برای هر نوع رسانه طولانی‌ترین قسمت کتاب است. چراکه تنوع رسانه‌ها زیاد است و هرروز هم انواع جدیدی از رسانه‌ها وارد بازار می‌شوند. نویسنده در این بخش اختصاصاً به وسایل ارتباط‌جمعی می‌پردازند؛ از قبیل رادیو، تلویزیون، جراید، تبلیغات خیابانی، ابزارهای ارتباط جنبی، وب‌سایت‌ها و تبلیغات اینترنتی. او قدم‌به‌قدم مخاطبش را برای تهیه آگهی‌های تبلیغاتی در رادیو، تلویزیون و جراید همراهی می‌کند؛ آگهی‌هایی که ایجاد انگیزه کنند و باعث بالا رفتن فروش محصول تبلیغ‌شده شوند. در ضمن در همین بخش مراحل ساخت آگهی‌های بازرگانی برای رادیو و تلویزیون و جراید و بروشورها به خوانندگان نشان داده‌شده است. همچنین اطلاعات موردنیاز برای ساخت وب‌سایت‌ها و تبلیغات اینترنتی هم در اختیار خوانندگان کتاب قرار داده می‌شود. نویسنده در این بخش توضیح می‌دهد که چرا تداوم در پخش پیغام‌های تبلیغاتی مشابه از تمام رسانه‌ها، عامل اصلی موفقیت در مبارزات تبلیغاتی است.

بخش سوم با عنوان تولید برنامه‌های در حد بودجه تعیین‌شده به خواننده کمک می‌کند تا در مورد انتخاب رسانه مناسب و میزان استفاده از آن تصمیم بگیرد. مخاطبان کتاب در اینجا می‌آموزند که چطور بازار فروش محصولات خود را پیدا کنند، اهداف مربوط به فروش را تنظیم و توجه خود را معطوف به حوزه‌های خاص کنند. آن‌ها یاد خواهند گرفت که چطور برنامه تبلیغاتی مناسبی تدارک ببینند که واقعاً جوابگوست؛ همچنین چطور وارد دنیای پیچیده تعاونی تبلیغات و جبران هزینه‌های تبلیغاتی شوند، دنیایی که در آن به خرج دیگران می‌توانند بودجه تبلیغات خود را افزایش دهند.

نویسنده در بخش چهارم کتابش با عنوان خرید رسانه‌های متفاوت به اصل قضیه می‌پردازد؛ خرج صحیح بودجه مربوط به تبلیغات. در دل همین بحث او موضوع مذاکره با جراید به‌منظور انتخاب مناسب‌ترین صفحه برای تبلیغ با کمترین هزینه را به‌دقت بررسی می‌کند. همچنین به خوانندگان نشان می‌دهد که پرداخت هزینه پخش تبلیغ از تلویزیون آن‌قدر که همگان فکر می‌کنند دشوار نیست. علاوه بر این‌ها نویسنده در اینجا به مخاطبانش اطلاعاتی دست اولی می‌دهد تا بتوانند از هر فرصتی برای کاهش هزینه‌های مربوط به تبلیغات استفاده کنند.

بخش پنجم با عنوان فراتر از اصول؛ استفاده از شهرت، جایزه و مسابقه به خوانندگان کمک می‌کند تا اطلاعیه‌های رسمی بنویسند و بیاموزند که چگونه آن را منتشر کنند. همچنین این بخش مخاطب را با خصوصیات و ارزش‌های منحصربه‌فرد تبلیغات آشنا می‌کند. نویسنده نشان می‌دهد چطور باید کارایی تبلیغات را بالا برد و توضیح می‌دهد که چگونه می‌توان از آگهی‌های تبلیغاتی در مسابقات موردحمایت ارگان‌های خاص بهره‌برداری کرد.

بخش ششم و پایانی این کتاب با عنوان نکات ده‌گانه مستقیماً به هدف شلیک می‌کند. به این معنا که اگر افرادی وقت ندارند همه کتاب را بخوانند می‌تواند حداقل با خواندن نکات ده‌گانه به مغر اصلی راه‌کارهای تبلیغاتی کتاب پی ببرند. نویسنده کتاب برای اینکه مخاطبش بتواند برای هر نوع رسانه‌ای آگهی مؤثر، ابتکاری و واضح و روشن بنویسید در این قسمت او را راهنمایی می‌کند و راهکارهایی ارائه می‌دهد تا هزینه تبلیغاتش پایین بیاید. او همچنین کمک می‌کند که مخاطبش تصمیم بگیرد که آیا شرکت او نیاز به خدمات یک شرکت تبلیغاتی دارد یا نه.

 

  این مقاله را ۱ نفر پسندیده اند


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *