سایت معرفی و نقد کتاب وینش
سایت معرفی و نقد کتاب وینش

انتشارات آفتاب‌کاران

اشتراک گذاری این مقاله در فیسبوک اشتراک گذاری این مقاله در توئیتر اشتراک گذاری این مقاله در تلگرام اشتراک گذاری این مقاله در واتس اپ اشتراک گذاری این مقاله در لینکدین اشتراک گذاری این مقاله در لینکدین

تاکنون 2 نفر به این همکار امتیاز داده‌اند
انتشارات آفتاب‌کاران

انتشارات آفتابکاران در سال 1396 با شعار «به میان شما آمدیم» به دنیای جدی ادبیات قدم گذاشت. هر چند  صنعت نشر و کتاب و کتابخوانی  در ایران با محدودیت‌های بیشماری مواجه بوده و هست اما این انتشارات سعی کرده گامی متفاوت در راستای طرح ادبیات داستانی چه در حوزه تالیف و چه در حوزه ترجمه بردارد.

ورود به طرح جدی ادبیات قاره سیاه(آفریقا) با انتشار یک مجموعه داستان(چیزی که دور گردنت حلقه می‌زند) و یک رمان (نیمی از خورشید زرد) به قلم بانوی نیجریه‌ای ،چیماماندا انگزی آدیچی، با ترجمه خانم سولماز دولت‌زاده و انتشار رمان ایرانی «کاتوره» به قلم زنده‌یاد بی‌تا شباهنگ از نخستین این اقدامات به شمار می‌رود.

نشر آفتابکاران در راستای کشف استعدادهای نهفته در حوزه نگارش و ترجمه توانسته مترجمان و نویسندگان جوان و کمتر دیده‌شده را به جامعه ادبی ایران معرفی کند. افرادی که با وجود دقت و صحت در عرصه نگارش و ترجمه ، فرصت دیده شدن و خوانده شدن و حتی  شنیده شدن در این وانفسای عجیب و غریب از آنان ستانده شده است. همچنین  در راستای احترام به قانون کپی‌رایت توانستیم حق رایت این آثار را از ناشران خارجی‌شان خریداری کنیم. ناشرانی چون سورکامپ (سوئیس)،دیوگنس(آلمان) ویکی‌ستلا(ایتالیا) ،اما ماندن در این عرصه دشوار ودشخوار همتی والا می‌طلبد که جز با یاری دوستان و محاطبان جدی کتاب و کتابخوانی و اهالی رسانه‌های فرهنگی میسور نخواهد شد. باشد که چنین بادا.

 

کاتوره

کاتوره

نویسنده: بی‌تا شباهنگ

ناشر: انتشارات آفتابکاران

نوبت چاپ: ۱

سال چاپ: ۱۳۹۶

تعداد صفحات: ۲۵۵

شابک: ۱۱۴۸۴۸

تاکنون 2 نفر به این کتاب امتیاز داده‌اند

تهیه این کتاب

پکس یعنی صلح

پکس یعنی صلح

نویسنده: سارا پنی پارکر

مترجم:ریحانه وادیدار

رده بندی سنی کتاب: 9+

ناشر: انتشارات آفتابکاران

نوبت چاپ: ۱

سال چاپ: ۱۳۹۷

تعداد صفحات: ۲۴۰

تاکنون 1 نفر به این کتاب امتیاز داده‌اند

تهیه این کتاب