سایت معرفی و نقد کتاب وینش
سایت معرفی و نقد کتاب وینش

فیلم مستند «انقلاب تقاطع استاد نجات اللهی»

اشتراک گذاری این مقاله در فیسبوک اشتراک گذاری این مقاله در توئیتر اشتراک گذاری این مقاله در تلگرام اشتراک گذاری این مقاله در واتس اپ اشتراک گذاری این مقاله در لینکدین اشتراک گذاری این مقاله در لینکدین

فیلم مستند «انقلاب تقاطع استاد نجات اللهی»

فیلم مستند «انقلاب تقاطع استاد نجات اللهی»، کارگردان: نسیم نجفی، تهیه کننده: شادمهر راستین و نسیم نجفی، تولید ۹۲-۱۳۸۹

فیلم مستند «انقلاب تقاطع استاد نجات اللهی»

بخش ویدیوی وینش برای ماه آذر یک فیلم مستند در نظر گرفته است. یادداشت کارگردان آنرا در زیر می‌خوانید: «این فیلم را آخر دهه هشتاد ساختم، فیلم به نوعی پرسش من به عنوان نسل جوان بود از نسلی که در زمان انقلاب در گیرودار عدالت‌طلبی و تغییر سیستم اداره حکومت بود.

نسل فعال در انقلاب ابراز می‌کند که ناگهان به دستاوردی رسیده که پیش‌بینی‌اش را نکرده بود و انتظارش را نداشت. و من تصمیم گرفتم برای مشاهده آن دوران به عنوان نمونه وارد ماجرای کشته شدن کامران نجات‌اللهی در دی ماه ۵۷ شوم و مثل یک کاراگاه قتل از جزئیات بپرسم.

جزئیاتی که نقش و مسؤولیت و تصمیمات افراد را سوای نیت خیر آنها بازبینی کند و برای نقد و تحلیل در زمان حال، پیش رو قرار دهد. آیا گذر زمان و فاصله ما با تجربه‌های جمعی سیاسی که در گذشته رخ داده، می‌تواند کمک کند تا آنها را با نگاه غیرقهرمان‌سازانه و دور از هیجاناتی که در دل حرکات جمعی دچارش می‌شویم، دوباره واکاوی کنیم؟

آیا ممکن است نسل‌هایی که درگیر آن حرکت جمعی بوده‌اند به همراه نسل‌های جدید بتوانند تجربه‌های گذشته را به صورت فاکتورهای مؤثر در زمان حال در آورند؟ و از آن برای نتایج امن‌تر و قابل پیش‌بینی‌تر در زمان حال استفاده کنند؟».

 

فیلم مستند «انقلاب تقاطع استاد نجات اللهی»

حامی ما باشید

این مقاله را ۱۷ نفر پسندیده اند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *