سایت معرفی و نقد کتاب وینش
سایت معرفی و نقد کتاب وینش

یووال نوح هراری

اشتراک گذاری این مقاله در فیسبوک اشتراک گذاری این مقاله در توئیتر اشتراک گذاری این مقاله در تلگرام اشتراک گذاری این مقاله در واتس اپ اشتراک گذاری این مقاله در لینکدین اشتراک گذاری این مقاله در لینکدین

یووال نوح هراری در ۲۴ فوریه ۱۹۷۶ در شهر کریات آتا در شمال اسرائیل در یک خانوادهٔ سکولار یهودی با ریشه‌هایی از اروپای شرقی و لبنان زاده شد. او دارای مدرک دکترای تاریخ از دانشگاه آکسفورد می‌باشد و هم‌اکنون در دانشگاه عبری اورشلیم تدریس می‌کند. یووال نوح هراری آشکارا همجنسگراست. او با همسرش، ایتزیک یهو که مدیر برنامه‌هایش نیز هست و او را «اینترنتِ همه‌چیزِ من» می‌خواند، در سال ۲۰۰۲ آشنا شد. آن‌ها در یک مراسم سنتی در شهر تورنتو در کانادا ازدواج کردند و هم‌اکنون در دهکده کرمی یوسف در استان مرکز اسرائیل زندگی می‌کنند.او از ژانویه ۲۰۱۹، تلفن هوشمند ندارد. نوح هراری یک گیاهخوار نیز هست.

یووال نوح هراری
 
نوح هراری که مراقبه ویپاسانا انجام می‌دهد و آن را از سال ۲۰۰۰ در آکسفورد آغاز کرده‌است، می‌گوید این مراقبه زندگی او را دگرگون ساخته‌است.وی هرروز دو ساعت مدیتیشن می‌کند؛ یک ساعت پیش از شروع کار و یک ساعت پس از پایان آن. هراری که یک مربی مدیتیشن است، سالی ۳۰ روز یا بیشتر را در سکوت و در نبود هیچ کتاب و رسانه اجتماعی، به عزلت‌نشینی و مراقبه می‌پردازد.
یووال نوح هراری