سایت معرفی و نقد کتاب وینش
سایت معرفی و نقد کتاب وینش

اشتراک گذاری این مقاله در فیسبوک اشتراک گذاری این مقاله در توئیتر اشتراک گذاری این مقاله در تلگرام اشتراک گذاری این مقاله در واتس اپ اشتراک گذاری این مقاله در لینکدین اشتراک گذاری این مقاله در لینکدین

زمستان روزگار جنگ

نویسنده: یان ترلو

مترجم: سامگیس زندی

ناشر: نشر نو

نوبت چاپ: ۱

سال چاپ: ۱۳۹۳

تعداد صفحات: ۲۶۴

شابک: ۹۷۸۹۶۴۷۴۴۳۷۲۲


اولین نفری باشید که به این کتاب امتیاز می‌دهید

اولین نفری باشید که به این کتاب امتیاز می‌دهید

تهیه این کتاب

زمستان روزگار جنگ

زمستان روزگار جنگ رمانی از نویسنده هلندی یان ترلوو است. داستان درباره یک پسر 15 ساله هلندی است که آخرین زمستان جنگ جهانی دوم را می گذراند و بر اساس خاطرات نویسنده است. ترلوو هشت ساله بود که ارتش آلمان به هلند حمله کرد.

جان ترلوو در سال 1931 در کامپروین متولد شد، اما در آخرین سال جنگ جهانی دوم به روستای Wezep در منطقه Veluwe نقل مکان کرد. با توجه به اینکه پدر ترلو در اثر سلطه پذیر بودن در جامعه محلی درگیر شده بود، دو بار توسط نیروهای نازی دستگیر شد، اما هر بار پس از چند روز آزاد شد.
ترلوو چندین بار اظهار داشت که در هیچ فعالیت مربوط به مقاومت شرکت نکرده است، اما ساکنان شهر را دیده است که در زمان قحطی هلندی به روستا آمده اند. ترلوو اظهار داشت: “اما این واقعا جنگ “من” بود. همانطور که آن سال ها را تجربه کردم. دیگران ممکن است جنگ را از منظر یک زندانی اردوگاه یا از شهرهای بمباران شده توصیف کنند. من هیچ کار قهرمانانه ای انجام نداده ام، جنگ برای من اتفاق افتاد درست مانند بسیاری از افراد. تنها سهم من این است که آن را یادداشت کردم.”

ترلوو دانشمند شد و در سال 1971 به عنوان بخشی از D66، یک حزب چپ لیبرال جدید، عضو پارلمان هلند شد. به عنوان نویسنده، ترلوو در سال 1970 با رمان پیوتر شروع به کار کرد و دومین رمان خود را چگونه پادشاه شد در سال 1971 منتشر کرد. هر دو رمان مورد تحسین گسترده منتقدان قرار گرفتند.

این رمان تا حدی اتوبیوگرافیک است. ترلوو، مانند قهرمان داستان میشیل، در آخرین زمستان جنگ به دلیل بمباران مداوم پل‌های روی رودخانه آی‌جیسل، نتوانست به مدرسه برود. ترلوو به انجام وظایف و کمک به مزارع محلی نیز توجه داشت. در کنار آن، ترلوو همسایه‌ای داشت که در حمله به دفتر کارت سهمیه‌بندی، مشابه دیرک ناپر، درگیر بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *