سایت معرفی و نقد کتاب وینش
سایت معرفی و نقد کتاب وینش

همه چیز آموختنی است

همه چیز آموختنی است

 

حالا دیگر دو دهه‌ای می‌شود که فراگیری اینترنت و گسترش شبکه های اجتماعی جهان دیگری برایمان ساخته‌اند؛ انفجار اطلاعات و دسترسی همگان به منابع عمومی. حالا هرچیزی را می‌توان از این اقیانوس موَاج فرا گرفت و دانش‌آموخته کسی است که یاد گرفته باشد از این اقیانوس ماهی بگیرد. علم مدیریت و بهبود کسب و کار نیز بسیار تخصصی شده است. حالا به ناشرانی نیاز داریم که بطور تخصصی روی شاخه های مختلف موفقیت، توسعه کسب و کار و  رشد فردی کار کرده باشند. نشر آموخته یکی از آنهاست.

حالا دیگر دو دهه‌ای می‌شود که فراگیری اینترنت و گسترش شبکه های اجتماعی جهان دیگری برایمان ساخته‌اند؛ انفجار اطلاعات و دسترسی همگان به منابع عمومی. حالا هرچیزی را می‌توان از این اقیانوس موَاج فرا گرفت و دانش‌آموخته کسی است که یاد گرفته باشد از این اقیانوس ماهی بگیرد. علم مدیریت و بهبود کسب و کار نیز بسیار تخصصی شده است. حالا به ناشرانی نیاز داریم که بطور تخصصی روی شاخه های مختلف موفقیت، توسعه کسب و کار و  رشد فردی کار کرده باشند. نشر آموخته یکی از آنهاست.

 

 

همه چیز آموختنی است

 

 

 

تا شیوه راه رفتن آموخت

 

 

 

در دو دهه اخیر، شاهد بوده‌ایم که ظهور شبکه جهانی اینترنت و به وجود آمدن فضای سایبری و گسترش شبکه‌های اجتماعی چه تغییرات شگرفی را در جهان ایجاد کرده است. همه چیز از این رو به آن رو شده است، از جمله مقوله آموزش و خودآموختگی. حالا دیگر می‌توان با یک جستجوی ساده به هر اطلاعاتی دسترسی یافت. برای مثال، یوتیوب امروز دانشگاهی است به وسعت جهان و شامل تمامی علوم بشری. از آن طرف، علوم به شدت تخصصی و جزئی‌نگر شده‌اند.

در همین موضوع مدیریت و کسب و کار چندین زیرشاخه اصلی وجود دارد که هرکدام به مفاهیم گوناگونی راه می‌دهند. در چنین فضایی، به ناشرانی تخصصی و حرفه‌ای نیاز داریم که  با گزینش  معتبرترین آثار جهانی در حوزه کتاب‌های خودیاری و توسعه کسب‌وکار جامعه کتابخوان فارسی زبان را همگام با تحولات جهانی این حوزه پیش ببرد.

 

 

در سال‌های اخیر، چندین ناشر بطور تخصصی وارد این حوزه شده‌اند و جدیدترین آثار منتشر شده در اروپا و امریکا را در زمانی کوتاه ترجمه و به چاپ رسانده‌اند. در برخی موارد، رقابتی کاذب میان ناشران شکل گرفته است تا کتابی را زودتر از بقیه به بازار برسانند! طبیعی است که این عجله روی کیفیت کار اثر بگذارد… در برخی موارد با ترجمه‌هایی نامفهوم و سردستی مواجه هستیم. در حالیکه حداقل انتظار مخاطبان این حوزه آن است که با ترجمه‌هایی درست و روان و وفادار به متن اصلی روبرو شوند.

 

 

نشر آموخته یکی از ناشرانی است که از سال 1385 بطور تخصصی فعالیت در حوزه مدیریت کسب و کار و رشد فردی را آغاز کرده است. این انتشارات تاکنون بیش از 150 کتاب تخصصی را منتشر کرده است. نکته جالب اینجاست که دفتر مرکزی این نشر در اصفهان است. موفقیت این ناشر شهرستانی نشان می‌دهد سیاست مرکزگرا و تجمیع همه امکانات در تهران تا چه حد اشتباه است. چه ظرفیت‌های بی‌نظیری در شهرهای دیگر وجود دارد که می‌توان بکار گرفت. کتاب‌های نشر آموخته سر و شکل و طراحی جلد و صفحه‌آرایی حرفه‌ای و شکیلی دارند و بطور گسترده پخش شده‌اند.

 

 

اگر به وب‌سایت نشر آموخته سر بزنید می‌بینید کتاب‌ها با توجه به موضوع در دسته‌های مختلفی طبقه‌بندی شده‌اند. این انتشارات در هر یک از دسته‌های زیر چندین کتاب منتشر کرده است: بهبود فردی، دنیای دیجیتال، اکوسیستم کارآفرینی، بهبود شغلی، فروش و مذاکره، آینده‌پژوهی، مهارت‌های مدیریتی، مدیریت و گروه‌سازی، بازاریابی، بهبود روابط فردی و… خلاصه اینکه هر یک از علاقمندان این حوزه‌ها حتماً می‌تواند کتابی به روز و خواندنی پیدا کند و مطمئن باشد دست خالی برنمی‌گردد.

 

 

گفتنی است نشر آموخته یک هدیه ویژه هم برای علاقمندان کتاب دارد! فکر می‌کنید چه باشد؟ بله، بذر ریحان! با هر کتاب شما بسته‌ای حاوی مقداری بذر ریحان و راهنمای کاشت و مراقبت از آن هدیه می‌گیرید. زیبا نیست؟ می توانید ریحان‌ها را پرورش دهید و عکس آن را برای نشر آموخته بفرستید.

 

 

 

مجموعه کتاب‌های 10 مقاله خواندنی از هاروارد یکی از زیرمجموعه‌های جذاب و خواندنی این انتشارات است که در حوزه‌های مدیریت و رشد فردی به مرجعی قابل استناد تبدیل شده است. در این پرونده سعی کرده‌ایم برخی از این کتابها را معرفی کنیم. ناشر در مورد این مجموعه چنین توضیح داده است:

 

« «از سال 2010 انتشارات کسب و کار هاروارد تصمیم گرفت مقاله‌های برگزیده مجله را در قالب کتاب هم منتشر کند. گروه بازنگری کسب‌وکار هاروارد صدها مقاله مجله را بررسی و اثرگذارترین آن‌ها را گلچین می‌کنند. سپس انتشارات کسب‌و‌کار هاروارد این مقاله‌ها را در کتاب‌های مختلف مجموعه 10 مقاله خواندنی از هاروارد چاپ می‌کند. کتاب‌های این مجموعه منبع کم‌نظیری از دانش دست اول و تجربه‌های کاربردی در حوزه‌های مختلف کسب‌وکار است.»

 

 

 مجموعه «مدیر 20 دقیقه‌ای هاروارد» هم مجموعه‌ای مهم و خواندنی است که اصلی‌ترین موضوعات مرتبط با یک مدیر کسب و کار را بصورت مختصر و مفید صورت‌بندی کرده است. بطور کلی بنظر می‌رسد هدف انتشارات آموخته این است که با ارائه محتوایی ارزشمند علاوه بر رواج فرهنگ کتاب‌خوانی، بستر مناسبی برای بالا بردن سطح دانش و مهارت‌های فردی و شغلی مخاطبان فراهم کند. بسیاری از کتاب‌های آموخته در دانشگاه‌ها تدریس می‌شوند و منابع معتبر رشته‌هایی همچون بازاریابی و مدیریت کسب و کار هستند.

فقط مروری کوتاه بر چند عنوان از کتاب‌های آموخته نشان می‌دهد با چه کتاب‌های جذابی روبرو خواهید شد: دست روی دست نگذاریم، همه بازاریاب‌ها دروغگو هستند، ذهن حواس‌جمع، فروش؛ تنها راه بقا، این است بازاریابی، قدرت محتوا، چرایی خود را پیدا کنید، همه ما عجیب و غریبیم، اسرار فروشندگان حرفه‌ای، مرگ تخصص.

 

 

یکی از کتابهایی که بسیار مورد توجه قرار گرفته است کتاب «قلاب؛ چگونه محصولات عادت‌ساز خلق کنیم» است. نیر ایال نویسنده آمریکایی که برای بسیاری از نشریات در زمینه روانشناسی و فناوری و کسب‌وکار مطلب می‌نویسد در کتاب قلاب به پشت پرده محصولات عادت‌ساز سری می‌زند و سعی می‌کند با ارائه نمونه‌ها و تحقیق روی آنها از پشت پرده آنها سر دربیاورد. او در این کتاب مدل قلاب را برای کسب‌و‌کارها پیشنهاد می‌دهد؛ فرایندی چهار مرحله‌ای شامل انگیزش، اقدام، پاداش‌های متنوع و سرمایه‌گذاری که کاربران را اسیر محصولات می‌کند. سید حسام فروزان در این یادداشت به معرفی این کتاب پرداخته است.

 

قلاب قلابتان را گیر بیندازید

قلابتان را گیر بیندازید

 

هوش هیجانی مقوله‌ای است که از دهه 1990 میلادی مورد توجه پژوهشگران حوزه رشد و موفقیت قرار گرفته است. پژوهشگران در دهه‌های 60 و 70 با اتکا بر غربالگری‌های صورت پذیرفته بر روی دانش آموزان آمریکایی پیش‌بینی کرده بودند که بهبود معناداری در کیفیت بازار کار، سرمایه‌های انسانی، سبک زندگی و رضایت اتفاق خواهد افتاد. این بهبودها با نرخ و درصدهای مورد پیش‌بینی رخ نداد و مجدد پژهشگران را وارد فاز گردآوری شواهد و مدارک کرد. کتاب درباره هوش هیجانی یکی از کتابهای مجموعه مقالات هاروارد است. آنی خاچیکیان در این مقاله مروری کرده است بر این کتاب که می‌خوانید:

 

هوش هیجانی در سازمان، کیلویی چند؟

هوش هیجانی در سازمان، کیلویی چند؟

 

موضوع مذاکره هم یکی از آن مقولات مهمی است که هم در رشد و توسعه فردی و هم مدیریت کسب و کار پایش به میان کشیده می‌شود. کتاب «درباره مذاکره» یکی دیگر از مجموعه مقالات هاروارد است که به این موضوع حیاتی می‌پردازد. شاید شما هم عناوین آموزشی با موضوع مذاکره را بیشتر حول سیاست یا حوزه کسب‌وکار دیده و شنیده باشید؛ با این حال مذاکره در امور روزمره و حوزه‌های مختلف کاری و زندگی ما در حال به‌کارگیری است، حتا ممکن است در یک مذاکره بدون هیچ زمینه قبلی پای جان انسان‌ها در میان باشد، چنان‌که فصل هفتم کتاب درباره مذاکره به موضوع مذاکرات بین یک پلیس و گروگانگیرها در قالب یک مصاحبه پرداخته است.

 خانم معصومه فرید در این مقاله سعی کرده است به جنبه‌های مختلف این کتاب بپردازد.

 

وقتی از مذاکره حرف می‌زنیم، از چه حرف می‌زنیم؟

وقتی از مذاکره حرف می‌زنیم از چه حرف می‌زنیم؟

 

موضوع ارتباطات نیز یکی از سرفصل های اصلی رشد فردی و موفقیت است. کتاب «درباره ارتباطات» یکی دیگر از مجموعه مقالات هاروارد است که به این مقوله مهم می‌پردازد. دکتر محمود کاتبی‌پور، دکترای حرفه‌ای مدیریت کسب و کار و مدرس دانشگاه و مشاور حوزه کارآفرینی در این مقاله این کتاب را معرفی کرده است.

 

همه راه‌ها به ارتباطات ختم می‌شود

همه‌ی راه‌ها به ارتباطات ختم می‌شود

 

موفقیت در زندگی و کسب و کار از آن مقولات ازلی و ابدی است که بشر همیشه به دنبال آن بوده است. بسیاری حتی اعتقاد دارند معنای زندگی همین رسیدن به موفقیت است و بس. کتاب باهوش‌تر، سریع‌تر، بهتر نوشته چارلز دوهیگ یکی از منابعی است که به چرایی و چگونگی رسیدن به موفقیت می‌پردازد. کتاب سعی دارد با بررسی جهان‌بینی و عملکرد افراد و سازمان‌های موفق به راز کامیابی آنها دست یابد و آن را با خواننده در میان بگذارد. حسام فروزان در یادداشت زیر این کتاب را معرفی کرده است.

 

آنها چگونه موفق می‌شوند؟

آنها چگونه موفق می‌شوند؟

 

اکنون جا دارد نگاهی داشته باشیم به نشر آموخته و برخی کتاب‌هایی که تاکنون منتشر کرده. گفتنی است بسیاری از کتاب‌های آموخته در دانشگاه‌ها تدریس می‌شوند و منابع معتبر رشته‌هایی همچون بازاریابی هستند. با کتاب‌های آموخته، می‌توانید مسیر توسعه و پیشرفت خود را هموارتر کنید و گامی مؤثر برای تحقق آرزوهای فردی و حرفه‌ای خود بردارید.

 

نشر آموخته

نشر آموخته

 

این پرونده را به پایان می‌بریم با ذکر این نکته که بحث درباره موفقیت و رشد فردی بسیار گسترده است و این پرونده تنها گوشه‌ای از این اقیانوس عمیق را با شما در میان گذاشت.

 

 

 

 

کسب و کار

  این مقاله را ۴ نفر پسندیده اند

یک دیدگاه در “همه چیز آموختنی است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *