سایت معرفی و نقد کتاب وینش
سایت معرفی و نقد کتاب وینش

دیدار معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با استارت آپ های ارمنی

دیدار معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با استارت آپ های ارمنی

 

در دیدار معاون وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات با استارت‌آپ‌های ارمنی مطرح شد: سایبر استارتاپ‌ها، ایزاری بی‌رقیب برای جذب سرمایه و توسعه چند وجهی

در دیدار معاون وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات با استارت‌آپ‌های ارمنی مطرح شد: سایبر استارتاپ‌ها، ایزاری بی‌رقیب برای جذب سرمایه و توسعه چند وجهی

 

 

 
آلیک- اقتصاد در جوامع درحال توسعه راهی جز دانش محور بودن نداشته که نمونه های موفق آن را را می توان در زمینه فناوری اطلاعات یافت که امروزه یکی از سریعترین صنایع و ابزارهای جذب سرمایه کارآفرینی و ایجاد توسعه چند وجهی اسـت. با همین چشم اند، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و تنی چند از اسـتارت آپ‌های ارامنه در محل سالن اجتماعات انجمن عمومی دانشجویان ودانشگاهیان ارمنی برگزار شد.
 
دراین نشست که یکشنبه، 10 مرداد برگزارشد دکتر شاپین آبرامیان ، رئیس انجمن دانشگاهیان ارمنی ضمن برشمردن اهداف این نشست، آن را فرصتی برای ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات استارت آپ رای ارمنی دانست . وی اهمیت پیشرفت در حوزه فناوری اطلاعات را برای توسعه کشور و جامعه مورد تاکید قرار داد و بهره مندی از ظرفیت های مشترک راکه در نتیجه برگزاری چنین نشست هایی حاصل می گردند صحبت بـه میان آورد.
 
 
امیر ناظمی ، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با خرسندی از برگزاری این نشست، با بیان اینکه با توانمندسازی اقلیت ها، می توانیم زمینه توسعه چند جانبه کشورمان را تحقق بخشیم، اظهار داشت:
 
«توسعه اقتصاد دانش بنیان امروز ضروری است، ما باید اقلیت‌های کشورمان، از جمله دست‌آوردهای ایرانیان ارمنی را، به ویژه در حوزه‌های فناوری اطلاعات ارج نهاده در راستای تقویت آن بکوشیم. وی با بیان اینکه با توانمندسازی گروه‌های فعال جوامع اقلیت‌ها، کشور عزیزمان را تقویت کرده‌ایم چرا که توسعه اقتصادهای مبتنی بر فناوری های دانش بنیان ضرورت روز جهان است.»
 
گفـت: کشورمان هیچ وقت نقش تعیین کننده صنعتگران و هنرمندان ارمنی در حوزه‌های مختلف و نیز فعالیت‌های سازنده‌ی آنان را از یاد نخواهد برد. وی خاطرنشان کرد که برگزاری چنین رویدادها و جلساتی نه تنها بستری مناسب برای توسعه بخش فناوری اطلاعات است ، بلکه پل‌های جدیدی برای همکاری ایجاد کرده و نیروی محرکه‌ای است برای غلبه بر مشکالت و شکل‌گیری سنت‌های نوآورانه.
 
وی گفت: ایرانیان ارمنی سهم بزرگی در پیشرفت کشور عزیزمان و توسعه صنعت و علوم ایفا کرده اند. نقشی تعیین کننده که صنعتگران، هنرمندان و ارامنه فعال در حوزه های دیگر اولین های آن بوده اند. آرا شاوردیان ، نماینده مردم تهران و شمال ایران در مجلس اظهار امیدواری کرد تا نتایج این دیدار و گفتوگوها در ایجاد وتقویت همکاری‌ها رای پیشبرد پروژه‌ها و برنامه‌های استارت آپ‌های ارمنی نمایان شود.
 
آرا شاوردیان نماینده ارامنه تهران و شمال کشورمان به نقش فضای مجازی بر بهبود زندگی و تأثیر آن بر سبک زندگی امروزی و نیز اهمیت حوزه فناوری و اطلاعات در توسعه صنعت گردشگری، بازاریابی و تجارت اشاره کرد.
 
ایان در راستای افزایش مبادات تجاری ایران با کشورهای همسایه به خصوص ارمنستان گفت: «ارمنستان همانند دروازهای است که راه را برای رسیدن به بازارهای اتحادیه اوراسیا، اروپا و روسیه می گشاید».
 
و این کشور پلی منحصر به فرد در روابط با ایران دانست. در این نشست ، که با حضور نمایندگانی از بیست شرکت فعال در بخش فناوری اطلاعات برگزار شد مورد مشکلات موجود در زمینه فعالیت‌ها بحث و پیشنهادهایی برای تسهیل امور ارائه شد. حاضرین در این نشست به لزوم اختصاص محلی مشخص برای توسعه فضای کاری از جمله پیشنهادهای مطرح شده بود.
 
فرصتی برای ایده هایی خالقانه که در سایه تلاش و کوشش یک تیم استارتاپی می توانند به محصول یا خدمتی فراگیر در سطح جامعه تبدیل شوند و نیازهای مهم مردم را تامین کنند و بـه سبب خالقیتی که در ایده کاری خود دارند، اغلب اوقات وابسته به تکنولوژی های تازه تر جامعه هستند و از همین رو، نیازهای اولیه اغلب آنان برای رشد و شکوفایی یکسان است.
 
به ویژه برای پروژه ها و شرکت‌هایی که تغییرات مثبتی در بخش فناوری اطلاعات و همچنین استارتاپ ها ایجاد می کنند و امکان همکاری ها درایجاد پروژه های اشتراکی را بررسی می کنند. شکل دهی و ساخت شبکه هایی بـه منظور توسعه ارتباطاتی سرمایه های انسانی از دیگر موارد مطرح شده دراین همایش بود.
 
ایجاد بسترهای ارتباطات مجازی متنوع برای بخش های مختلف حرفه ای با هدف برقراری ارتباطات، که به اعتقاد مطرح کنندگان روند پایدار آن به واسطه ویروس کرونا مختل شده است و متاسفانه به دلیل عدم وجود بستر مناسب، هرگز از سطحی فراتر نرفتند.
 

  این مقاله را ۸ نفر پسندیده اند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *