سایت معرفی و نقد کتاب وینش
سایت معرفی و نقد کتاب وینش

برادران امیدوار، جهانگردان موتورسوار ایرانی

اشتراک گذاری این مقاله در فیسبوک اشتراک گذاری این مقاله در توئیتر اشتراک گذاری این مقاله در تلگرام اشتراک گذاری این مقاله در واتس اپ اشتراک گذاری این مقاله در لینکدین اشتراک گذاری این مقاله در لینکدین

گوینده حمیدرضا زبیر

درباره کتاب «برادران امیدوار»، نویسنده مقاله: امیرحسین بهبودی، راوی: حمیدرضا زبیر

شما ما را «امیدوار» کردید. این جمله را در یک دیدار عمومی از برادران امیدوار شنیدم. مقاله صوتی این هفته درباره دو برادر است که سالها به دلیل جهانگردی ماجراجویانه‌شان در دهه سی، و ثبت خاطرات آن با فیلمبرداری که در آن زمان کار آسانی نبود، الهام‌بخش بوده‌اند. عیسی و عبدالله امیدوار دو برادر ایرانی سال ۱۳۳۳ از تهران خارج شدند و سفری دور و دراز و پرماجرا به دور جهان را آغاز کردند. آنها از شرق آغاز کردند و به مشهد و از آن‌جا به افغانستان و سپس شبه جزیره هند و دور دنیا رفتند و هفت سال طول کشید تا به ایران برگردند. برادران امیدوار در بازگشت سفرنامه مفصل خود را نوشتند که اولین بار در اسفند ۱۳۴۱ چاپ شد و بارها تجدید چاپ شده است. عبدالله امیدوار برادر کوچکتر این هفته در شیلی در هشتاد سالگی درگذشت.

اینجا وینش آوا است و محلی برای شنیدن مقاله های سایت وینش. اما اگر ترجیح می دهید این مطلب را به جای شنیدن بخوانید، به برادران امیدوار، جهانگردان موتورسوار ایرانی بروید. 

حامی ما باشید

این مقاله را ۱ نفر پسندیده اند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *