سایت معرفی و نقد کتاب وینش
سایت معرفی و نقد کتاب وینش

میگل د. سروانتس

اشتراک گذاری این مقاله در فیسبوک اشتراک گذاری این مقاله در توئیتر اشتراک گذاری این مقاله در تلگرام اشتراک گذاری این مقاله در واتس اپ اشتراک گذاری این مقاله در لینکدین اشتراک گذاری این مقاله در لینکدین

۲۹ سپتامبر ۱۵۴۷ تا ۲۳ آوریل ۱۶۱۶ – اسپانیایی

میگل د سروانتس نقاش، شاعر و نویسنده‌ی برجسته‌ی اسپانیایی بود که در قرن شانزدهم تا اوایل قرن هفدهم میلادی می‌زیست. رمان «دن کیشوت» شاهکار فناناپذیر سروانتس است. کتاب «داستان‌های عبرت‌انگیز» دیگر اثر تحسین‌شده‌ی اوست.

زندگینامه میگل د سروانتس

میگل د سروانتس (Miguel de Cervantes) در شهر آلکالا، واقع در کشور اسپانیا، دیده به جهان گشود. پدر وی طبیبی دوره‌گرد بود که از شهری به شهر دیگر نقل مکان می‌کرد. او نیز در اغلب این سفرها پدر را همراهی می‌کرد. میگل د سروانتس هرگز به مکتب نرفت و تمام آموخته‌هایش را با حضور در صحنه‌ی اجتماع به دست آورد. او جوانی جسور و شمشیرزن بود که علاقه‌ی شدیدی به سیروسفر داشت.

بهترین کتاب‌های میگل د سروانتس

کتاب داستان‌های عبرت‌انگیز (Exemplary Stories): کتاب داستان‌های عبرت‌انگیز شامل دوازده داستان بلند از میگل د سروانتس است که نخستین بار در سال 1613 به انتشار رسید. داستان‌های «استاد شیشه‌ای» و «ازدواج رندانه» از شناخته‌شده‌ترین داستان‌های این مجموعه به شمار می‌روند.

کتاب دن کیشوت (The Ingenious Gentleman Don Quixote of La Mancha): رمان دون کیشوت مشهورترین اثر میگل د سروانتس و بی‌شک یکی از بزرگ‌ترین رمان‌های تاریخ جهان است. سروانتس در این کتاب دوجلدی داستان زندگی مردی متوهم با نام دن کیشوت را روایت می‌کند. او در خیالات خود پهلوانی بی‌رقیب است که با همراهی «سانچو پانزا»، مهتر ساده‌لوح خود، مردم را از گرفتاری‌ها نجات می‌دهد.

مرگ

سِروانتِس در سال ۱۶۱۶ در سن ۶۸ سالگی درگذشت.

براساس اسناد تاریخی موجود، جسد و تابوت سِروانتِس، به وصیت او پس از مرگش در سال ۱۶۱۶ در صومعه پابرهنگان تثلیث دفن شد. اما پس از اتفاقاتی که در این صومعه افتاد جسد سِروانتِس نزدیک به چهارصد سال گُم شد. سرانجام در سال ۲۰۱۵ باقی‌مانده چند قطعه کوچک از استخوان‌های او در عمق صومعه‌ای در مرکز بخش قدیمی شهر مادرید کشف شدند.

 

میگل د. سروانتس