کلمات جادویی در ارتباطات کاری و زندگی
فیل جونز نویسنده کتاب دقیقاً چه بگویید تا حرفتان را گوش کنند؟… معتقد است موفقیت از طریق برخی کلمات جادویی ممکن میشود و برای کسب هر موفقیتی ما باید کلمات جادویی مرتبط با آن حوزه را درک و مرور کنیم. ازنظر او کلمات جادویی کلماتیاند که مستقیم به ناخودآگاه شنونده نفوذ میکنند. او اظهار میکند ذهن ناخودآگاه ابزار قدرتمندی در تصمیمگیری است، چون با آمادهسازی ما برای تصمیمگیری، آنهم بدون تحلیل بیشازحد تصمیمات، از قبل همهچیز را برنامهریزی میکند.
دقیقاً چه بگویید تا حرفتان را گوش کنند؟؛ کلمات جادویی برای تأثیر و نفوذ روی دیگران
نویسنده: فیل جونز
مترجم: محمدمهدی ربانی
ناشر: انتشارات نگاه نوین
نوبت چاپ: ۴
سال چاپ: ۱۳۹۹
تعداد صفحات: ۱۲۸
فیل جونز نویسنده کتاب دقیقاً چه بگویید تا حرفتان را گوش کنند؟… معتقد است موفقیت از طریق برخی کلمات جادویی ممکن میشود و برای کسب هر موفقیتی ما باید کلمات جادویی مرتبط با آن حوزه را درک و مرور کنیم. ازنظر او کلمات جادویی کلماتیاند که مستقیم به ناخودآگاه شنونده نفوذ میکنند. او اظهار میکند ذهن ناخودآگاه ابزار قدرتمندی در تصمیمگیری است، چون با آمادهسازی ما برای تصمیمگیری، آنهم بدون تحلیل بیشازحد تصمیمات، از قبل همهچیز را برنامهریزی میکند.
دقیقاً چه بگویید تا حرفتان را گوش کنند؟؛ کلمات جادویی برای تأثیر و نفوذ روی دیگران
نویسنده: فیل جونز
مترجم: محمدمهدی ربانی
ناشر: انتشارات نگاه نوین
نوبت چاپ: ۴
سال چاپ: ۱۳۹۹
تعداد صفحات: ۱۲۸
همه ما روزانه به ذهن ناخودآگاهمان تکیه میکنیم تا بدون اینکه لازم باشد خودمان تصمیمات هرروزه را تحلیل کنیم، غیرارادی درباره آنها تخمین بزنیم و به انجام برسانیم. فیل جونز نویسنده کتاب دقیقاً چه بگویید تا حرفتان را گوش کنند؟… معتقد است چنین فرایندی از طریق برخی کلمات جادویی ممکن شده و میشود و برای کسب هر موفقیتی ما باید کلمات جادویی مرتبط با آن حوزه را درک و مرور کنیم. ازنظر او کلمات جادویی کلماتیاند که مستقیم به ناخودآگاه شنونده نفوذ میکنند. او اظهار میکند ذهن ناخودآگاه ابزار قدرتمندی در تصمیمگیری است، چون با آمادهسازی ما برای تصمیمگیری، آنهم بدون تحلیل بیشازحد تصمیمات، از قبل همهچیز را برنامهریزی میکند.
طبق نظر جونز ذهن ناخودآگاه، تا حدودی مثل کامپیوتر عمل میکند؛ فقط خروجیهای «بله» یا «خیر» دارد و هیچوقت نمیتواند بر اساس «شاید» عمل کند. قوی و قاطع است و سریع به حرکت میافتد. استفاده از کلماتی که مستقیم به بخشی از مغز نفوذ میکنند که فارغ از شایدهاست و بر اساس واکنشهای غیرارادی عمل میکنند به افراد برتری زیادی در گفتوگو میدهد و باعث میشود بیشتر به خواستههایشان برسند.
این نویسنده علاوه بر مرور این کلمات جادویی در دقیقاً چه بگویید تا حرفتان را گوش کنند؟… کلمات جدید بسیاری را هم اضافه میکند و مثالهای دقیقی میزند تا نشان دهد که چطور در گفتوگوهایمان از آنها استفاده کنیم. او میخواهد مخاطبان کتابش را کمک کند تا اصول زیربنایی واژگان انتخابیاش را درک کند و بتواند کاربرد بیشتری برای آنها در زندگیاش پیدا کند. جونز مدعی است این کلمات و مثالها امتحان پسداده و اثباتشده هستند و وقتی درست به کار بروند نتیجهبخش خواهند بود. بااینحال این کتاب چیزی فراتر از کلمات جادویی دارد. مخاطب هرقدر در هر بخش از کتاب جلو میرود، عامل درک متقابل در افراد را درک میکند و یاد میگیرد که چطور با تغییرات سادهای که میتواند بلافاصله به وجود آورد کسبوکار و زندگیاش را بهتر و موفقتر کند. البته توصیههای این نویسنده متمرکز است بر روی بیشتر کردن موفقیت در کسبوکار، ولی هر اصلی را که در موردش بحث میکند، میتوان بهراحتی به هر صنعت یا حوزهای از زندگی تعمیم داد. دقیقاً چه بگویید تا حرفتان را گوش کنند؟… قصد دارد به مخاطبانش کمک کند تا متقاعدکنندهتر و تأثیرگذارتر باشند و به میانجی این ویژگیها، همه فعالیتهایشان را ارتقا بدهند. اما این کتاب چطور میخواهد این کار را انجام میشود؟
آیا تاکنون فکر کردهاید که چرا یک اسب میتواند در مسابقه برنده شود و ده برابر درآمد بیشتر برای صاحبش کسب کند؟ آیا اسب برنده ده برابر بهتر و قویتر و پرتلاشتر از اسب دوم بوده است؟ مطمئناً اینطور نیست. احتمالاً فقط بهاندازه یک پوزه از اسب دوم جلوتر بوده است. درواقع چیزی که برنده را به برنده تبدیل میکند مفهومی است با عنوان «مرز موفقیت» و چیزی که ما را در مرز موفقیت پیروز میکند جزئیاتی هستند که ممکن است ما هیچگاه اهمیت آنها را در نظر نگیریم. جزئیات هرچقدر هم که جزئی باشند، بیتأثیر نیستند. کتاب دقیقاً چه بگویید تا حرفتان را گوش کنند؟… بر همین جزییات متمرکز است و تلاش میکند مفهوم مرز موفقیت را به مخاطبانش بشناساند. جونز در این کتاب کوتاه، ولی قدرتمند به مخاطبش میگوید چگونه از عبارتهای کلیدی خاص استفاده کند تا در مرز موفقیت پیروز شود. زیرا ازنظر جونز کلمات در موقعیتهای بازاریابی و فروش اهمیت زیادی دارند بنابراین هر فروشنده و بازاریابی که میخواهد به موفقیت دست پیدا کند باید کلمات جادویی خودش را آماده کند.
کتاب دقیقاً چه بگویید تا حرفتان را گوش کنند؟… به یک اعتبار، لغتنامه زبان موفقیت در کسبوکار است. مخاطب در این کتاب، از همان صفحات نخست، استراتژیهایی را میآموزد که به شیوهای خاص دیگران را تحت تأثیر قرار میدهد. بنابراین اگر کسی میخواهد مشتریان احتمالی، مشتریان فعلی، همکاران، روسا و همه افراد دیگر به خواستههایش آری بگویند، این کتاب میتواند به او کمک بکند. از سوی دیگر این کتاب میتواند برای هرکسی که محصول یا خدماتی میفروشد، کتاب مینویسد، یا میخواهد از لحظه اول دیگران را تحت تأثیر قرار دهد، به آنها انگیزه دهد و باعث مشارکتشان شود مفید باشد. بهطورکلی، دقیقاً چه بگویید تا حرفتان را گوش کنند؟… میخواهد به مخاطبش کمک کند تا قانعکنندهترین عبارتها را به زبان بیاورد، سؤالهای مناسب را در زمان مناسب بپرسد و کلمات اشتباه را از دایره لغات شخصی و حرفهایاش حذف کند.
نویسنده در کتابش راهحلهای متعدد و کارایی را برای دنیای واقعی کسبوکار گنجانده تا مخاطبانش را در مسیر رسیدن به نتایجی که در زندگی و کسبوکار میخواهند، هدایت کند. همچنین کتاب حاضر حاوی وضعیتها و پیشنهادهای متعددی است که ساده هستند ولی پیادهسازیشان چندان راحت نیست؛ اما پیاده کردن آنها به همه کمک میکند تا به نتایجی برسند که انتظار دارند از گفتوگوهای خود بگیرند.
کتاب دقیقاً چه بگویید تا حرفتان را گوش کنند؟… با این هدف نوشتهشده است که خوانندگانش اولاً حقیقت را در شرایط پیچیده فروش کشف کنند و ثانیاً درک کنند که چطور بدون اینکه به کسی چیزی را تحمیل کنند باصداقت روی آنها تأثیر بگذارند. برای این کار مخاطب باید کتاب را با دقت بخواند و روی درسهای ساده آن تمرکز کرده و در بهکارگیری آنها تسلط پیدا کند. با طی این فرایند کتاب دقیقاً چه بگویید تا حرفتان را گوش کنند؟… برای مخاطبش به کتابی مؤثر در هنر نفوذ، متقاعد کردن و رسیدن به نتایج تجاری عالی بدل خواهد شد.