وینش

قیمت‌گذاری کتاب‌ها

قیمت کتاب

قیمت‌گذاری کتاب‌ها

قیمت کتاب چه تاثیری بر سرانه مطالعه دارد؟

عواملی که تاثیر مستقیم در قیمت‌گذاری کتاب دارد شامل کاغذ، چاپ، طراحی، ویراستاری، صفحه آرایی و .. .می‌باشد.طی سال‌های اخیر قیمت کتاب به صورت صعودی افزایش یافته است که این مسئله مخاطبان کتاب را کمی نگران کرده و تا حدی باعث پایین آمدن سرانه مطالعه در جامعه شده است. با پیدایش دنیای دیجیتال، کتاب‌های الکترونیکی توانستند در حد کمی نیازها را برطرف کنند ولی آمار و ارقام نشان می‌دهد که جایگزین خوبی برای کتاب‌های کاغذی نبوده و همچنان دغدغه جامعه کتابخوان را برطرف نکرده است. با رشد صعودی افزایش قیمت کتاب‌ها، مشکلات و نیازهای مخاطبان در حال بیشتر شدن است.

حالا چکار کنیم؟ اصلا چکار از دست ما بر می آید؟

با این شرایط قیمت کتاب‌ها و سرانه مطالعه، چه روشی برای بهبود دو طرف مسئله دارید؟ لطفا پیشنهادات خود را در قسمت نظرات برای ما بنویسید شاید وینش بتواند در این مورد کمک کند.

وینش

وینش

وینش

وینش

قیمت کتاب چه تاثیری بر سرانه مطالعه دارد؟

عواملی که تاثیر مستقیم در قیمت‌گذاری کتاب دارد شامل کاغذ، چاپ، طراحی، ویراستاری، صفحه آرایی و .. .می‌باشد.طی سال‌های اخیر قیمت کتاب به صورت صعودی افزایش یافته است که این مسئله مخاطبان کتاب را کمی نگران کرده و تا حدی باعث پایین آمدن سرانه مطالعه در جامعه شده است. با پیدایش دنیای دیجیتال، کتاب‌های الکترونیکی توانستند در حد کمی نیازها را برطرف کنند ولی آمار و ارقام نشان می‌دهد که جایگزین خوبی برای کتاب‌های کاغذی نبوده و همچنان دغدغه جامعه کتابخوان را برطرف نکرده است. با رشد صعودی افزایش قیمت کتاب‌ها، مشکلات و نیازهای مخاطبان در حال بیشتر شدن است.

حالا چکار کنیم؟ اصلا چکار از دست ما بر می آید؟

با این شرایط قیمت کتاب‌ها و سرانه مطالعه، چه روشی برای بهبود دو طرف مسئله دارید؟ لطفا پیشنهادات خود را در قسمت نظرات برای ما بنویسید شاید وینش بتواند در این مورد کمک کند.

اگر کتاب چند تومن باشد شما آن را می خرید؟

 

قیمت کتاب

 

  این مقاله را ۸ نفر پسندیده اند

4 دیدگاه در نوشته “قیمت‌گذاری کتاب‌ها

  1. علیرضا طاهروردی گفت:

    جوامع کتابخوان همیشه با هرشرایطی مطالعه خود را ادامه می دهند و نیاز به تشویق و تبلیغ ندارند
    باید هدف کسانی که اهل کتاب نیستن باشند و با تبلیغات و تشویق موثر که یکی از آنها می تواند نحو قیمت گذاری کتاب ها باشد آنها را به مطالعه کتاب راهنمایی کرد

  2. بهمن موسی زاده
    بهمن موسی زاده گفت:

    من هم عرض کردم این مسئله ریشه فرهنگی دارد نه اقتصادی. پیشنهاد شما فقط میان اقلیت کتابخوان ممکن و معنادار است. اگر کتاب را کادوپیچ درب منزل اکثریت جامعه دو دستی تقدیم کنید باز خوانده نمی شود.

  3. فاطی گفت:

    ولی آقای موسی زاده
    بیایید بیاندیشیم که گردش کتاب در جامعه چگونه باشد تا بیشتر خوانده شود
    مسیله مالی بهانه است
    اصل دست به دست شدن کتاب ها و اندیشه هاست
    به نظر شما این دست به دست شدن چگونه می تواند تقویت شود

  4. بهمن موسی زاده
    بهمن موسی زاده گفت:

    قطعا قیمت کتاب بر اقلیت اهل کتاب تاثیرگذار است اما کتاب نخواندن اکثریت جامعه ربطی به اقتصاد ندارد، یک مسئله فرهنگی است. گرانی برای همه کالاها و خدمات اتفاق افتاده است اما می بینیم تاثیری بر میزان مصرف لوازم آرایشی، عمل های زیبایی یا پوشاک ندارد. پس کتاب در اولویت نیست حتی اگر ارزان باشد. فرهنگ سازی هم بدون پول و امکانات و اراده نظام حاکم میسر نمی باشد. بهترین جا(ی عمومی) برای ایجاد عادت های خوب در افراد جامعه، مدرسه است. در میان انواع و اقسام فعالیت ها و مسابقات علمی، ورزشی و فرهنگی(مذهبی) جایی برای برگزاری یک مسابقه کتابخوانی(ادبی) در مدارس ما وجود ندارد. کتاب های موجود در کتابخانه های مدارس جذابیتی برای بچه ها ندارند. آموزش برای خانواده ها صرفا مسیری برای رسیدن به مشاغل پول ساز مثل پزشکی تلقی می شود. متولی فرهنگ جامعه (معلم) خودش در مقابل چشم بچه ها به دلیل مشغله ها و مشکلات معیشتی از کتاب و فرهنگ دور مانده است. شاید در شرایط فعلی موثرترین راه این باشد که کتابخوانی هم مثل ماهواره (یا دروغ، ربا، زنا، الکل و …) حرام و ممنوع اعلام شود تا همه به صورت افراطی به کتاب رو بیاورند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *