آیا میازاکی از اگزوپری می گوید؟ پورکو روسو یک انیمیشن کمدی ماجراجویی ژاپنی به نویسندگی و کارگردانی هایائو میازاکی که در سال ۱۹۹۲ منتشر شد. در این فیلم ضدجنگ زندگی بعد از جنگ خلبان درجه ماهری به تصویر کشیده میشود که پس از اتفاقاتی که در جنگ شاهدش بوده، دیگر قادر نیست انسان باشد و به خوک تغییر چهره داده است. چرا…باید فیلم را ببینید. شاید راه پرکو یکی از همراهان اگزوپری است که از قضای روزگار از جنگ زنده برگشته است. فیلم پرسشهای بسیاری در مورد ماهیت انسانها، خیر و شر، تنهایی و عشق مطرح می کند و در میان این همه شما را حیران رها میکند. درست مثل خود اگزوپری و زندگی کوتاه جادویی اش.

آیا میازاکی از اگزوپری می گوید؟
پورکو روسو یک انیمیشن کمدی!!! ماجراجویی ژاپنی به نویسندگی و کارگردانی هایائو میازاکی که در سال ۱۹۹۲ منتشر شد. در این فیلم ضدجنگ، زندگی بعد از جنگ خلبان ماهری را به تصویر کشیده میشود که پس از اتفاقاتی که در جنگ شاهدش بوده، دیگر قادر نیست انسان باشد و به خوک تغییر چهره داده است. چرا…باید فیلم را دید.
شاید پرکو یکی از همتایان اگزوپری است که از قضای روزگار از جنگ زنده برگشته است. فیلم پرسشهای بسیاری در مورد ماهیت انسانها، خیر و شر، تنهایی و عشق مطرح می کند و در میان این همه شما را حیران رها میکند. درست مثل خود اگزوپری و زندگی کوتاه جادویی اش.
هایائو میازاکی (زاده ۵ ژانویه ۱۹۴۱) انیماتور، کارگردان، تهیهکننده، فیلمنامهنویس، نویسنده و مانگاکای ژاپنی و یکی از بنیانگذاران استودیو جیبلی است، میازاکی به عنوان یک داستاننویس چیرهدست و سازنده فیلمهای سینمایی پویانمایی مورد تحسین بینالمللی قرار گرفتهاست و از نظر رسانهها، به عنوان یکی از برجستهترین فیلمسازان تاریخ پویانمایی محسوب میشود.
چندین فیلم میازاکی دارای مضامین ضد جنگ است. دایسوکه آکیموتو از Animation Studies، فیلم پورکو روسو را به عنوان «تبلیغات ضد جنگ» طبقهبندی کرد. او معتقد است که شخصیت اصلی، پورکو، تا حدی بخاطر بیزاری شدید از نظامی گری تبدیل به خوک میشود. وقتی شخصیتهای فیلمهای میازاکی مجبور به اعمال خشونت میشوند، این خشونت به صورت یک کار دشوار نشان داده میشود.
توشیو سوزوکی، تهیهکننده و از همکاران نزدیک میازاکی، میازاکی را فمینیست توصیف میکند. میازاکی شخصیتهای زن خود را «دختران شجاع و خودکفا توصیف کرده که برای انجام دادن کاری، دو بار فکر نمیکنند و برای آنچه برای آنها باور دارند با جان و دل میجنگند»، البته او گفت که شاید یک شخصیت زن «به یک دوست، یا یک حامی نیاز داشته باشند، اما هرگز ناجی نیستند.» و «هر زنی به اندازه هر مردی توانایی قهرمان شدن را دارد.