کتاب وقتی مجاهد خندید

When the Mujahid laughed
چهل روز در افغانستان
  • 20 % تخفیف
    85,000 | 68,000 تومان
  • موجود
  • انتشارات: اگر اگر
    نویسنده: زهرا مشتاق
کد کتاب : 75232
شابک : 978-6227695199
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 216
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2022
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 26 اردیبهشت

معرفی کتاب وقتی مجاهد خندید اثر زهرا مشتاق

کتاب وقتی مجاهد خندید توسط زهرا مشتاق نوشته شده است. این کتاب توسط انتشارات اگر به چاپ رسیده است. این سفرنامه ۴۰ روز در افغانستان را با نوشته و تصویر روایت کرده است.
نویسنده در ابتدای کتابش توضیح داده است که وقتی مجاهد خندید یک سفرنامهٔ محض نیست؛ بلکه در واقع عصارهٔ تجربهٔ زیستهٔ او در ۲ دورهٔ پیش و پس از طالبان در افغانستان است. او در این کتاب از تغییراتی که در این کشور دیده، دشواری‌ها، ترس‌ها، احساس ناامنی و زندگی‌های تباه‌شده گفته است. او ۲ مقاومت تحسین‌برانگیز را نیز روایت کرده است.
این نویسنده می‌گوید که پس از ورود به افغانستان، نخستین مواجهه‌اش با طالبان، دیدن پرچم سفید برافراشتهٔ آن‌ها بوده که عبارت «لا اله الا الله» بر روی آن خوانده می‌شده است. زهرا مشتاق سفرنامهٔ خود را از مهرماه ۱۳۹۹ در کابل آغاز کرده است. در انتهای این کتاب تصاویری رنگی از افغانستان، بناها و مردم آن قرار داده شده است.
در بخشی از کتاب آمده است:
«روزی که کابل سقوط کرد من در خانه بودم. دو خواهر شاغل دارم که در وزارت دفاع کار می‌کردند. ما در کابل زندگی می‌کنیم. همان روز اینها با شور و شوق رفتند به سمت محل کارشان، من هم به اتفاق برادرم رفتیم منزل خواهرم. آن‌جا بودیم که خواهرم که شاغل بود تماس گرفت که حتما در خانه باشید، چون می‌گویند طالبان آمده‌اند. خیلی وحشت کردیم و گفتیم شاید دروغ باشد.»

کتاب وقتی مجاهد خندید