دانلود و خرید کتاب راهنمای تقویت فن بیان و تسلط بر سخنرانی آماندا هنسی ترجمه حنانه گرجی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب راهنمای تقویت فن بیان و تسلط بر سخنرانی اثر آماندا هنسی

کتاب راهنمای تقویت فن بیان و تسلط بر سخنرانی

نویسنده:آماندا هنسی
ویراستار:پریسا قضاوی
امتیاز:
۳.۳از ۱۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب راهنمای تقویت فن بیان و تسلط بر سخنرانی

راهنمای تقویت فن بیان و تسلط بر سخنرانی کتابی از آماندا هنسی است که با ترجمه حنانه گرجی می‌خوانید. با کمک این کتاب می‌توانید اعتمادبه‌نفس خود را افزایش دهید، جسارت حرف‌زدن پیدا کنید و برای مخاطبان خود الهام‌بخش باشید.

 درباره کتاب راهنمای تقویت فن بیان و تسلط سخنرانی

تجربهٔ آماده‌شدن برای سخنرانی و ارائهٔ آن اصلاً نباید ترسناک و عذاب‌آور باشد. بلکه در عوض می‌تواند مثل سفری ماجراجویانه و مهیج به سرزمین ناشناخته‌ها یا مأموریتی همراه با کشف، عشق و بهره‌مندی از ثمرات آن باشد.

تپش قلبتان باید به‌خاطر هیجان باشد، نه از روی ترس. باید بتوانید مثل یک قهرمان داستانتان را بگویید، شوخی کنید، با تمام وجود قلب، جسم و جان خود را درگیر سخنرانی‌تان کنید و هدفی داشته باشید که همواره به شما انگیزه بدهد! تا در نتیجه نه‌تنها فرایند سخنرانی برایتان حالت سفری ماجراجویانه داشته باشد، بلکه محتوای آن نیز قوی و تأثیرگذار باشد.

همهٔ ما در زندگی باید جایی سخنرانی در جمع را تجربه کنیم؛ چه در جایگاه شخصی و چه در جایگاه حرفه‌ای. توانایی جلب توجه مخاطب و حفظ آن در طول سخنرانی مهارت مهمی است که حتماً نباید ذاتی باشد. این کتاب کمکتان می‌کند تا این مهارت را یاد بگیرید، آن را تمرین کرده و بدون توجه به سطح فعلی‌تان، در این زمینه پیشرفت کنید.

موضوع سخنرانی‌تان هرچه باشد، چه ارائهٔ طرحی کاری و چه صحبت در مراسم ازدواج، یا هر کسی از شما درخواست سخنرانی کرده باشد، چه مدیرتان و چه بهترین دوستتان، در هر صورت باید بتوانید این کار را با اطمینان و اشتیاق انجام دهید. اگر تابه‌حال هیچ تمرینی در این زمینه نداشته‌اید، تنها نیستید.

این راهنمای ساده به شما کمک می‌کند تا در تمام زمینه‌ها در مسیر موفقیت قرار بگیرید؛ اعم از تنظیم مطالبتان، استفاده از استعاره، لحن مناسب و حرکت دست‌ها. برای داشتن یک ارائهٔ عالی باید در تک‌تک لحظه‌ها حضور کامل داشته باشید. در این کتاب، هنر رسیدن به آن مورد شگفت‌انگیز - حضور - را نیز یاد می‌گیرید. به‌هرحال لازم است بدانید که برای سخنرانی در کنفرانسی بزرگ، یک جلسهٔ کوچک داخلی، دانشگاه، تماس تصویری، مراسم ازدواج، پادکست و... چطور صحنه را دراختیار داشته باشید و درعین‌حال احساس راحتی کنید.

راهنمای تقویت فن بیان و تسلط بر سخنرانی به شما یاد می‌دهد که چگونه مخاطبتان را به سفری جذاب ببرید و به‌نوعی تأثیرگذار هم باشید. شاید مخاطب بخواهد روی پروژه‌تان سرمایه‌گذاری کند، به شما ملحق شود یا اصلاً روی دیدگاهش تأثیر گذاشته باشید. به‌راحتی می‌توانید به این اهداف و اهدافی فراتر از این برسید؛ فقط کافی است پیام خود را صادقانه و با تمام وجود با مخاطب در میان بگذارید... و از این کار لذت ببرید.

 خواندن کتاب راهنمای تقویت فن بیان و تسلط بر سخنرانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 همه کسانی که سخنرانی و حضور در جلسات گوناگون بخشی از کار و هویت اجتماعی آنها است مخاطبان این کتاب‌اند.

درباره آماندا هنسی

آماندا هنسی، بنیان‌گذار مرکز سخنرانی بوستون، بیش از ده سال است که با راهکارهای خلاقانه‌اش به افراد کمک می‌کند تا بتوانند سخنرانی منحصربه‌فرد خود را داشته باشند. او در سراسر آمریکا کارگاه‌های سخنرانی می‌گذارد و به افراد و سازمان‌هایی از قبیل بیمارستان کودکان بوستون، ام‌آی‌تی و... مشاوره می‌دهد. می‌توانید از طریق سایت BostonPublicSpeaking.com یا SandiegoPublicSpeaking.com با او ارتباط برقرار کنید.

بخشی از کتاب راهنمای تقویت فن بیان و تسلط بر سخنرانی

تا جای ممکن مخاطبان خود را بشناسید که بتوانید بهترین و مناسب‌ترین راه را برای انتقال پیامتان به آن‌ها بیابید. هرچه بیشتر درمورد آن‌ها بدانید، با هوشیاری بیشتری می‌توانید بر شکل‌گیری رویکردتان تأثیرگذار باشید.

در ادامه سؤالاتی را مطرح کرده‌ام تا وقتی که می‌خواهید برای سخنرانی آماده شوید، آن‌ها را از خودتان یا دیگران بپرسید. حتی اگر جواب‌های شما چندان دقیق و درست نباشد، همین که قبل از سخنرانی به آن‌ها فکر کرده باشید، بهتر از این است که حین سخنرانی یا پس از آن، متوجه آن‌ها شوید.

- تعداد مخاطبان حدوداً چند نفر است؟

- آیا در میان مخاطبان، کسی از نظر برخورداری از اطلاعات و تخصص درزمینهٔ موضوع سخنرانی‌تان هم‌سطح شماست؟ در غیر این صورت، مخاطبان در چه سطحی هستند؟

- آیا واژه یا عبارت تخصصی خاصی را در حرف‌هایتان به کار می‌برید که لازم باشد درمورد آن توضیح دهید؟

- آیا مخاطبان شما به میل خودشان در سخنرانی‌تان شرکت کرده‌اند یا حضورشان الزامی بوده است؟

- دلایل احتمالی حضور آن‌ها در سخنرانی‌تان چیست؟

- آیا موضوع سخنرانی شما با باورها و اعتقاداتی مرتبط است که ممکن است عده‌ای در مقابل آن مقاومت کنند؟ در این صورت، آن باورها چیست؟ برای مثال، اگر بخواهید درمورد عادت‌های زندگی سالم صحبت کنید، شاید باور بخشی از مخاطبان چنین باشد که «من آن‌قدر سرم شلوغ است که برای ورزش‌کردن وقت ندارم.»

- اگر طرز فکری دارند که باعث مقاومت‌کردن مخاطبان می‌شود، با چه راهکارهای خلاقانه‌ای می‌توانید به آن‌ها کمک کنید تا درمورد طرز فکرشان تجدیدنظر کنند؟

- آیا با فرهنگ آن‌ها آشنا هستید؟ چراکه برای طرز لباس‌پوشیدنتان، انتخاب شوخی‌ها و کل روند سخنرانی، باید فرهنگ جامعهٔ مخاطبان را در نظر داشته باشید.

- قرار است که از سخنرانی شما چه چیزی عاید مخاطبانتان شود؟

نظرات کاربران

Maryamgoli1379
۱۴۰۱/۰۳/۱۴

تمام این کتاب کاربردیه! ریزترین نکات رو که شاید بهش توجه نکنیم با مثال بیان کرده. کتاب در زمینه سخنرانی زیاد خوندم، ولی هیچ‌کدوم به اندازه‌ی این کتاب کاربردی و پر نکته نبود.

کاربر ۳۴۰۷۱۴۵میترا رحیمی
۱۴۰۲/۰۲/۱۱

من هنوز این کتابو نخوندم

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۰)
حتی اگر با تلفن صحبت می‌کنید و مخاطب اصلاً شما را نمی‌بیند، لبخند بزنید. لبخندزدن روی کیفیت صدای شما تأثیر می‌گذارد و لحنتان را گرم‌تر می‌کند و برای عضلات صورت آرامش‌بخش است. علاوه‌برآن، خودتان هم راحت‌تر و تا حدی خودمانی می‌شوید.
کاربر ۲۸۵۴۸۰۴
برای افرادی که کم آورده و کنار کشیده‌اند و واقعاً به خندیدن و یافتن نیروی درونی‌شان نیاز دارند الهام‌بخش باشید.
زینب دهقانی
«ذهن فرهیخته ذهنی است که بتواند بدون قبول‌کردن اندیشه‌ای، دربارهٔ آن تأمل کند.» ارسطو
Dr.matin
همیشه نگویید هرگز! همچنین هرگز نگویید همیشه!
کاربر ۲۸۵۴۸۰۴
از گذشته فقط درس بگیرید و پیش بروید!
hasti
«راه غلبه بر خجالت این است که آن‌قدر غرق در کار باشید که نگرانی و کم‌رویی کاملاً از یادتان برود.»
hasti
«ذهن فرهیخته ذهنی است که بتواند بدون قبول‌کردن اندیشه‌ای، دربارهٔ آن تأمل کند.» ارسطو
hasti
دیدگاهتان را تغییر دهید. وقتی باید کاری را انجام دهید، پس چرا آن را به یک تجربهٔ خوب تبدیل نکنید؟
hasti
نمی‌دانم چرا مردم از طرزفکرهای جدید می‌ترسند. من خودم از عقاید قدیمی می‌ترسم! جان کیج
کاربر ۲۸۵۴۸۰۴
من به عشق رأی می‌دهم؛ به‌علاوه به اینکه تا لحظهٔ آخر آن را رها نکنید.
کاربر ۲۸۵۴۸۰۴

حجم

۱۸۲٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۱۶ صفحه

حجم

۱۸۲٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۱۶ صفحه

قیمت:
۳۹,۵۰۰
تومان