دانلود و خرید کتاب در باب اعتماد به نفس آلن دوباتن ترجمه سارا امینی سردهائی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب در باب اعتماد به نفس اثر آلن دوباتن

کتاب در باب اعتماد به نفس

معرفی کتاب در باب اعتماد به نفس

کتاب در باب اعتماد به نفس نوشتهٔ آلن دوباتن و ترجمهٔ سارا امینی سردهائی است و انتشارات ۳۶۰ درجه آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب در باب اعتماد به نفس

اعتماد به نفس موهبتی الهی نیست. برای داشتن اعتماد به نفس احتیاج به هوش و استعداد بالا نداریم. فقط کافی است از نظر روحی خودمان را سرحال و با نشاط نگه داریم و مهارت‌های لازم را برای بالابردن اعتماد به نفس بیاموزیم. اغلبِ ما آدم‌ها، بیشتر وقت خودمان را صرف یادگرفتن سخت‌ترین کارها می‌کنیم. مثلاً سعی می‌کنیم همهٔ مسائل ریاضی را بدون غلط حل کنیم، در مسابقات ورزشی مقام اول را کسب کنیم، یا توی مسائل مالی حرف اول را بزنیم. یک وقت‌هایی هم برای انجام کارهایی نظیر صحبت با کسی که اولین بار است در یک مهمانی او را دیدیم، یا تذکر دادن به کسی که توی اتوبوس یا هواپیما یا هر جای عمومی دیگری موسیقی را با صدای بلند گوش می‌دهد، یا درخواست ازدواج از کسی که به او علاقه پیدا کردیم، خودمان را می‌بازیم و رویمان نمی‌شود حرفمان را بزنیم.

اکثر ما آدم‌ها فکر می‌کنیم از اعتماد به نفس پایینی برخورداریم. چون عموماً فکر می‌کنیم کسب این ویژگی کمی عجیب و دست‌نیافتنی است و موقع به دنیا آمدنمان توی تقسیم ویژگی‌ها و شانس، نصیب ما نشده! حتی شاید توی دلمان آرزو کنیم که ای کاش روزی متخصصان اعصاب و روان دلیل آن را پیدا کنند. به‌خاطر همین تصور است که از انجام بعضی از کارها سَر باز می‌زنیم و فکر می‌کنیم با اعتماد به نفس پایینمان از پسش بر نمی‌آییم.

پس اعتماد به نفس نوعی مهارت است که باید به تدریج و با برنامه‌ریزی آن را یاد بگیریم و خودمان را از شَر تصورات غلطِ بی‌اعتمادی نسبت به خودمان رها کنیم. پس بیاییم حق برخورداری از اعتماد به نفس را به خودمان بدهیم و آن مهارت‌ها را کسب کنیم. با خواندن کتاب در باب اعتماد به نفس، این اتفاق برایمان خواهد افتاد.

خواندن کتاب در باب اعتماد به نفس را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به طرفداران آلن دوباتن و کسانی که می‌خواهند دربارهٔ فلسفهٔ اعتماد به نفس بیشتر بدانند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب در باب اعتماد به نفس

عموماً در مواجهه با مشکلات و چالش‌های زندگی، نمی‌تونین تصور کنین ممکنه روزی بیاد که شما بتونین از پس مشکلات بر بیاین، پس باور نمی‌کنین که بتونین ازشون براحتی عبور کنین در نتیجه همیشه دیگران رو موفق‌تر می‌دونین و خودتون رو برنده به حساب نمی‌یارید.

همین تصور غلط باعث می‌شه تا هیچوقت فکر نکنیم که ما هم می‌تونیم از پس کارهامون بربیایم و آدم موفق و بزرگی بشیم. دلیل این نوع طرز تفکر اینه که فکر می‌کنیم آدم‌های رده بالای جامعه همیشه موفق هستن و توی هیچ زمینه‌ای ضعف و نقص ندارن. چرا که این تصور غلط از دوران کودکی توی ما بوجود اومده، یعنی درست زمانی که دلمون می‌خواست روی تخت بپر بپر کنیم و شیرینی و شکلات بخوریم، ولی بزرگ‌ترهامون به این کارهای ما علاقه‌ای نشون نمی‌دادن و مانع ما می‌شدن. پس خیلی طبیعیه که ما هم نتونیم تصور کنیم یه روزی مادر یا پدر ما هم مثل ما بچه بودن و از این کارا انجام می‌دادن. همیشه اون‌ها رو توی غالب آدم‌های قوی‌ای می‌بینیم که می‌تونن رانندگی کنن، به این و اون دستور بدن، هر وقت دلشون بخواد با دوستاشون مسافرت برن و ساعت‌ها پشت میزشون بشینن و با هم سن و سال‌های خودشون صحبت کنن.

تجربهٔ روزهای کودکی درست مثل خصیصه‌های بنیادینی که توی بزرگسالی در ما بوجود میاد. معمولاً ما رفتارهای خودمون رو در درون خودمون می‌بینیم و می‌شناسیم ولی قدرت این کار رو در مورد دیگران نداریم و فقط به ظاهر اون‌ها بسنده می‌کنیم. از استرس‌های درونی خودمون آگاهیم ولی در مورد دیگران به حرف‌هایی که می‌زنن یا کارهایی که انجام می‌دن بسنده می‌کنیم. دونستن این موارد محدود دربارهٔ دیگران، کار ما رو برای شناختنِ اون‌ها سخت می‌کنه.


معرفی نویسنده
عکس آلن دوباتن
آلن دوباتن

آلن دو باتن فیلسوف، نویسنده و مجری تلویزیونی در ۲۰ دسامبر ۱۹۶۹ میلادی در زوریخ به دنیا آمد. او نویسنده‌ی کتاب های مشهوری مانند آرامش و خودشناسی است. او فرزند ژاکلین و ژیلبر دو باتن بود. ژیلبر در اسکندریه در مصر زاده شده بود و پس از این‌که به خاطر به قدرت رسیدن جمال عبد‌الناصر مجبور به خروج از مصر شد، برای کار و زندگی به سوئیس مهاجرت کرد و هم‌بنیان‌گذار موسسه‌ی مالی-اعتباری جی‌ای‌ام شد (ثروت خانواده‌ی او در سال ۱۹۹۹ م. حدود ۲۳۴ میلیون یورو تخمین زده شد). مادر آلن متولد سوئیس و از اهالی اشکنازی و پدرش از خانواده‌ی یهودیان سفاردی‌ از شهر باتن در کاستیا و لئون بود.

نظرات کاربران

کاربر ۱۲۳۹۰۵۱
۱۴۰۱/۰۵/۰۹

اصلا از ترجمه کتاب خوشم نیومد. این کتاب فوق العاده ست اما نه این با ترجمه.

کاربر ۲۳۷۹۱۰۱
۱۴۰۰/۱۲/۲۹

متن روان و قابل فهم

من
۱۴۰۱/۰۳/۲۵

چرا اثار الن دو باتن تو طاقچه بی نهایت نیستن 😭

A322
۱۴۰۲/۰۸/۲۰

کتاب خیلی ترجمه روان و صمیمی داشت از لحاظ محتوا هم با اینکه شاید کم حجم به نظر بیاد ولی کاربردی و خوب بود حتما بخونید

Yasamin
۱۴۰۱/۰۲/۱۶

ترجمه خوبی نداره،سطح کتاب هم پایینه.

Arezu
۱۴۰۳/۰۱/۰۴

کتاب، کتاب خوبیه ولی ترجمه‌ی خوبی نداره، خیلی جاها مترجم متن اصلی کتاب رو ننوشته و برداشت خودش رو جایگزین کرده

yasna
۱۴۰۱/۰۴/۰۴

درباره ی افزایش اعتماد بنفس بود تقریبا کاربردی بود من وقتی که میخوندمش حس خوبی بهم دست می داد پیشنهاد میکنم بخونیدش

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۲)
ریشهٔ عدم اعتماد بنفس، غروری لِه شده در گذشته یه آدم عادیه.
Hamidreza Ramzani
برای اینکه به اعتماد به نفسِ بالا دست پیدا کنید، هر روز صبح قبل از خارج شدن از منزل به خودتون بگید: تو هم مثل بقیه آدم‌ها، می‌تونی کارهای احمقانه انجام بدی، خُلُ و چِل بازی در بیاری، اشتباه کنی و احمق به نظر بیای. این‌ها نباید تو رو از خودت ناامید کنه و باعث بشه اعتماد به نفست پایین بیاد و از هدفت دور شی
کاربر ۵۹۷۴۰۳۱
یکی از دلایل عمده‌ای که باعث شده ما از اعتماد به نفسِ پایینی برخوردار باشیم به دورانِ کودکی ما برمی‌گرده. یعنی همون زمان که ما به پدر و مادرمون اعتماد می‌کردیم و در برابر تصمیم‌هایی که واسمون می‌گرفتن سرتعظیم فرود می‌آوردیم.
Hamidreza Ramzani
ریشهٔ عدم اعتماد بنفس، غروری لِه شده در گذشته یه آدم عادیه
niusha
اکثر ما آدم‌ها فکر می‌کنیم از اعتماد به نفس پایینی برخورداریم. چون عموماً فکر می‌کنیم کسب این ویژگی کمی عجیب و دست‌نیافتنیست و موقع به دنیا اومدنمون توی تقسیم ویژگی‌ها و شانس، نصیب ما نشده!
User
پس برای این که اعتماد به نفسمون رو افزایش بدیم، باید باور داشته باشیم که همیشه توی همهٔ راه‌ها موانع وجود دارن، اون‌ها رو بپذیریم و بدونیم که اون موانع هم جزئی از مسیر رسیدن به رویاها و آرزوها و اهداف ما هستن و اضطراب و درد توی همهٔ زندگی‌های ایده‌آل وجود داره.
niusha
کوینتوس هوراسیوس فلاکوس، معروف به "هوراس" شاعر رومی معتقد بود که هنر اساساً یعنی هنرِ پنهان کردن.
niusha
پس نتیجه می‌گیریم توی یه عصر سرد زمستونی هم می‌شه با اتکا به اعتماد به‌نفس، قدرت تغییرِ روش‌ها و دیدگاه‌ها رو توی خودمون تقویت کنیم و زندگی حالِمون رو توی تاریخ ثبت کنیم.
niusha
برای اینکه از سندروم حقه باز بودن رها بشیم، باید ذهن خودمون رو درمان کنیم. یعنی باور کنیم که دیگران هم مثل ما گاهی دچار نگرانی، استرس و خودخواهی می‌شن.
niusha
به نظر من درمان، توی دلِ دَرد نهفته است)
niusha

حجم

۹۲٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۵۹ صفحه

حجم

۹۲٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۵۹ صفحه

قیمت:
۱۲,۰۰۰
۶,۰۰۰
۵۰%
تومان