دانلود و خرید کتاب ارتقای هوش مالی رابرت کیوساکی ترجمه محسن شعبانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب ارتقای هوش مالی

کتاب الکترونیکی «ارتقای هوش مالی» نوشته رابرت کیوساکی با ترجمهٔ محسن شعبانی در انتشارات یوشیتا به چاپ رسیده است. ضریب هوش مالی یا Financial IQ تنها چیزی است که می‌تواند مشکلات مالی شما را حل کند. به عبارت ساده، هوش مالی بخشی از هوش شماست که قادر است موضوعات مربوط به مسائل مالی را شناسایی و سپس رفع کند. همۀ انسان‌ها دوست دارند پولدار باشند. بهتر است صادق باشیم! همیشه این‌که درآمد یک نفر به‌مراتب از فرد دیگری بیشتر است به‌دلیل خوش‌شانس بودن یا برخورداری از یک موهبت جادویی ویژه نیست. در‌حقیقت یک حالت ذهنی است که با انجام کارهایی خاصی، ثروت را به زندگی شما جذب می‌کند. این عملکرد ذهنی خاص، هوش مالی است که می‌تواند شما را به سمت بهترین و مناسب‌ترین روش‌ها در افزایش و مدیریت پول سوق دهد.

درباره کتاب ارتقای هوش مالی

پول به‌تنهایی کسی را ثروتمند نمی‌کند. همۀ ما افرادی را می‌شناسیم که روزانه سخت کار می‌کنند تا پول بیشتری به‌دست آورند؛ اما این پول نه‌تنها باعث ثروتمندی آنها نمی‌شود، بلکه برخی از آنها را بیشتر از قبل بدهکار می‌کند و بر مشکلات مالی آنها می‌افزاید. همۀ ما کم و بیش داستان‌هایی را دربارۀ برنده شدن افراد در قرعه‌کشی‌های بخت‌آزمایی شنیده‌ایم. برخی نیز ممکن است با خرید ملک و خانه در مدتی کوتاه به سودی کلان دست یافته باشند. در مقابل، افرادی نیز وجود دارند که با سرمایه‌گذاری در بورس یا خرید ارز‌های خارجی، تمام سرمایۀ خود را به یکباره از دست داده‌اند. بحث ما ربطی به این موارد ندارد. ما در اینجا قصد داریم تا با آموزش روش‌هایی کارآمد، ضرر و زیان‌های مالی را از شما دور کنیم و در عوض میزان سود و سرمایۀ شما را افزایش دهیم.

کتاب ارتقای هوش مالی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای هرکس که در فکر سروسامان دادن به کسب‌وکار و دارایی هایش یا به دنبال کسب درآمد بهتر است، مفید خواهد بود.

بخشی از کتاب ارتقای هوش مالی

تحلیل نهایی دربارۀ روندها، اهمیت تاریخ و چرخه‌هاست. من پس از جان به در بردن از فراز و نشیب‌های بسیار بازار، چیزهای زیادی از تاریخ آموختم. یک روند مالی تاریخی وجود دارد که به نظر من ارزش تحلیل و بررسی را دارد. این روند، چرخۀ بیست سالۀ بین سهام و کالاهاست. من به‌عنوان شخصی که سابقۀ کار در یک شرکت نفتی کشتیرانی را دارم و در جستجوی طلا با هلیکوپتر رفته‌ام، کنجکاوم که بدانم چرا با کاهش قیمت سهام، قیمت کالاها افزایش می‌یابد؟ چند سال پیش، کتابی تحت عنوان «کالاهای داغ» به دستم رسید که توسط یکی از نویسندگان محبوبم در زمینۀ امور مالی، جیم راجرز به رشتۀ تحریر درآمده بود. راجرز در این کتاب آورده بود که طی یک روند ۲۰ ساله، قیمت سهام همزمان با افزایش اجناس، کاهش یافته است.

برای مثال، در بازۀ زمانی بین سال‌های ۱۹۶۰ تا ۱۹۸۰، درست همزمان با فعالیت‌من در بازار سرمایه‌گذاری، قیمت کالاهایی مثل نفت و طلا روندی صعودی داشت. در سال ۱۹۸۰، با آغاز روند صعودی سهام، قیمت نفت، طلا، نقره و املاک روندی نزولی به خود گرفت. در بازۀ زمانی بین سال‌های ۱۹۸۰ و ۲۰۰۰، بازار سهام بهترین عرصه فعالیت‌بود و بازار نفت، طلا و نقره رونق چندانی نداشت. وقتی بازار کالا با یک روند نزولی مواجه شد، من از این فرصت استفاده کردم و در حد توان، نفت، طلا، نقره و ملک خریدم. طبق برنامه، در سال ۲۰۰۰، در اوج رونق شرکت‌های حوزۀ فناوری، قیمت سهام کاهش یافت و قیمت کالا دوباره روند صعودی به خود گرفت. اگر تاریخ تکرار شود، این بدان معناست که در سال ۲۰۲۰ قیمت کالا با کاهش روبه‌رو خواهد شد و بازار سهام، روندی صعودی خواهد داشت.

بدیهی است که من گوی پیشگویی ندارم، اما به نظر می‌رسد که تاریخ تکرار خواهد شد و سن من به اندازه‌ای است که شاهد تکرار رخدادهای این‌چنینی بوده باشم. اگر خواهان اطلاعات بیشتری هستید و می‌خواهید بدانید که یک سرمایه‌گذار در کلاس جهانی مانند جیم راجرز چگونه روندها را تجزیه و تحلیل می‌کند، به شما توصیه می‌کنم کتاب کالاهای داغ یا سایر کتاب‌های او را مطالعه کنید.او سرمایه‌گذار و نویسنده‌ای نخبه است که روندها را به‌دقت مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهد. همواره به یاد داشته باشید که روند، دوست شماست. سرمایه‌گذاری بدون نادیده گرفتن و تحلیل روندهای بازار، به احتمال زیاد با شکست مواجه خواهد شد.

معرفی نویسنده
عکس رابرت کیوساکی
رابرت کیوساکی
آمریکایی | تولد ۱۹۴۷

رابرت تورو کیوساکی، معروف به رابرت کیوساکی، در ۸ آپریل ۱۹۴۷ در هاوایی آمریکایی و در خانواده‌ای ژاپنی-آمریکایی زاده شد. او پس از پایان دوران دبیرستان، به آکادمی بازرگانی نیروی دریایی، وارد شد و پس از دانش‌آموختگی، به عنوان ملوان در جنگ ویتنام شرکت کرد. پس از جنگ، در رشته MBA ادامه تحصیل داد و از ارتش خارج شد. کیوساکی سپس وارد حرفه مدیریت فروش شد و در چندین شرکت از جمله کمپانی زیراکس فعالیت کرد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه