دانلود و خرید کتاب آمریکای جهان سوم آریانا هافینگتن ترجمه محمدامین جندقیان بیدگلی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب آمریکای جهان سوم

کتاب الکترونیکی «آمریکای جهان سوم» نوشتهٔ آریانا هافینگتن با ترجمهٔ محمدامین جندقیان بیدگلی در انتشارات کتابستان معرفت چاپ شده است.

درباره کتاب آمریکای جهان سوم

این کتاب که نویسندۀ آن در درون جامعه آمریکا زندگی می‌کند تقسیم‌بندی و قطب‌بندی روابط شمال - جنوب یا کشورهای توسعه­ یافته و جهان سوم را تغییر می‌دهد. این کتاب با استناد به مشاهدات و پدیده ­های عینی و میدانی ثابت می ­کند که مدینۀ فاضله ­ای که از زندگی و «فرهنگ زیست آمریکایی» در جهان به تصویر کشیده می ­شود دروغی بیش نیست. آنچه برای خوانندگان در این کتاب باید مهم جلوه نماید فروپاشی زندگی طبقۀ متوسط در آمریکاست. طبقۀ متوسط موتور محرکۀ هر جامعه فعال و پویاست، اما محتوای این کتاب نشان می ­دهد که این طبقه جایگاه خود را در آمریکا از دست داده و به ­صورت ملایم به ­سوی جامعه­ ای ضعیف و فقیر در حال حرکت است. این درحالی است که درآمد ناخالص در آمریکا و حجم اقتصاد این کشور تفاوت معناداری نکرده است. می ­توان فهمید که درصد اندکی از آمریکایی ­ها که طبقۀ سرمایه ­دار هستند هر روز فربه ­تر می­ شوند و فاصله خود با اکثریت مردم را زیاد می­ کنند.

کتاب آمریکای جهان سوم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به جامعه‌شناسی پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب آمریکای جهان سوم

دیوید پلوف، مدیر تبلیغات اوباما، به من گفت: «ما یک هدف را جلوی رویمان قرار دادیم و بر اساس آن، پیش رفتیم. در راهمان خطاهایی داشتیم، اما همیشه این را به خاطر داشتیم که دلیل تلاش‌هایمان، به قول باراک، این است که رؤیای چندصدساله‌مان در حال محوشدن است. رؤیایی که قرن‌ها برایش جنگیده‌اند.» خب، این روزها باید تلسکوپی بسیار قوی داشته باشید تا هدف را ببینید.

پلوف گفت که اوباما و تیمش تصمیم گرفتند در انتخابات شرکت کنند؛ چون معتقد بودند که «رهبران اصلی فاسد شده‌اند» و «مردم تحت فشار قرار دارند.» اما فشاری که مردم و طبقهٔ متوسط تحمل می‌کنند، زمانی به چشم می‌آید که کمک مالی ناچیز مین‌استریت را با کمک مالی تمام‌عیار و انبوه وال‌استریت مقایسه کنیم. به یاد داشته باشید که بحران اقتصادی طبقهٔ متوسط در درازمدت، تهدید جدی‌تری برای ثبات کشورمان است، جدی‌تر از تهدیدی که باعث شد میلیاردها دلار از مالیات‌دهندگان گرفته شود و به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم، به جیب وال‌استریت حواله شود.

طبقهٔ متوسط همان قدری در شرف نابودی است که ای.آی.جی در سال ۲۰۰۹ بود و این‌بار، فقط یک شرکت و همکاران بانکی‌اش در خطر نیستند، بلکه ده‌هامیلیون آمریکایی سخت‌کوش و قانونمند در خطرند. طبقهٔ متوسط به سرنوشت بانک لیمن برادرز دچار خواهد شد و جلوی چشمانمان از بین خواهد رفت. سراشیبی ملایمی که چند دههٔ پیش شروع شد، اکنون به سقوط آزاد تبدیل شده است.

الیزابت وارن، رئیس هیئت نظارتی کنگره برای برنامهٔ کمک به دارایی‌های مشکل‌دار، وخامت اوضاع را این‌طور خلاصه کرد: از هر پنج آمریکایی، یک نفر بیکار یا کم‌کار است. از هر نُه خانواده، یک خانواده نمی‌تواند بدهی‌های اعتباری‌اش را بپردازد. از هر هشت آمریکایی، یک نفر با کوپن غذا زنده است. هر ماه، ۱۲۰ هزار خانواده اعلام ورشکستگی می‌کند. بحران اقتصادی پنج‌تریلیون دلار از حقوق‌های بازنشستگی و پس‌اندازها کم کرده است.

افراد اوباما و بوش به بانک‌های بزرگ کمک مالی کردند؛ چون حس کردند احتمال فروپاشی اقتصادی زیاد است. اگر نگاه دقیقی به طبقهٔ متوسط آمریکا بیندازیم، می‌بینیم که نه‌تنها فروپاشی‌اش ممکن است، بلکه بدون اقدامی جدی، گریزناپذیر خواهد بود.

نظرات کاربران

ziba
۱۴۰۱/۰۸/۱۳

لطفٱ این کتاب رو در بی نهایت بگذارید.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۲۱٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۸۰ صفحه

حجم

۳۲۱٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۸۰ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
۱۷,۵۰۰
۵۰%
تومان